Wikia

Week 14

Week 15

Week 16

Aflevering 71 (#4311) - maandag 4 december 2017

Kobe werd opgenomen in het ziekenhuis en Peter legt aan het personeel uit wat er gebeurde. Peter zegt aan Steven dat hij niet begrijpt waarom Kobe zo plots uit de bol ging. Steven snapt het ook niet na al de positieve dingen die ze recent samen beleefd hebben. Bob checkt zijn e-mails om 5u30 en Tamara is daar niet mee gediend. Maar hij zegt dat hij wil weten of er al feedback over zijn presentatie gekomen is. Nu Kobe een tijd "out" is en Peter bij hem blijft in het ziekenhuis, springt Nancy in de Withoeve in en Kaat doet de keuken. In de Withoeve trekken ze hun plan met Nancy, Kaat en Frank. Eddy, Adil en Waldek plagen elkaar met hun respectievelijke relaties. Judith heeft problemen met haar wagen en de garage kan haar niet onmiddellijk helpen. Sam heeft wel de basiskennis en stelt voor eens te kijken. Bob probeert zoveel mogelijk mensen die de presentatie volgden, te contacteren om feedback te krijgen. Maar Lowie heeft zijn bedenkingen bij deze handelingswijze. Steven spreekt met Kobe en Kobe zegt dat hij een aftakeling niet aankan en dat hij dus zo vlug mogelijk wil sterven.

Aflevering 72 (#4312) - dinsdag 5 december 2017

Steven zegt aan Kobe dat hij het niet mag opgeven en dat hij waarschijnlijk nog een aantal jaren zal leven. Hij wil de tijd die hen rest samen doorbrengen. Peter zegt aan Femke dat Kobe heel kil en cynisch was. Tamara zegt aan Lowie dat ze vindt dat Bob teveel alleen doet voor Boowie en dat Lowie hem meer zou moeten helpen. Sam belt Joren om hem nog eens uit te nodigen; hij komt vrijdag. Sam heeft de wagen van Judith kunnen herstellen. Bob denkt dat het beter is dat Tamara in de Frens blijft slapen want hij zal ook deze nacht nog geregeld zijn e-mails controleren om te zien of er reacties zijn op Boowie. Rosa heeft een afspraak met Steven maar hij daagt niet op ingevolge de problemen met Kobe. De onderzoeken wijzen uit dat Kobe alleen maar een peesontsteking aan zijn hand heeft en paniekreacties. Er is verder niks mis. Stan is aan het gamen en Sam speelt mee. Op een moment moet hij zogezegd naar het toilet maar gaat aan de laptop van Sam zitten om naar Tom te chatten via Facebook. Hij schrijft dat Judith zich gedraagt als een flik. Nancy zegt aan Frank en Kaat dat het niet zo erg is met Kobe en Frank heeft zijn commentaar op hem en zegt dat hij weer overdreven heeft. Judith zegt aan Stan dat hij moet helpen met de vaat maar hij vliegt uit en ligt dwars. Bob begrijpt niet dat niemand reageert op zijn voorstelling van Boowie.

Aflevering 73 (#4313) - woensdag 6 december 2017

Britney vraagt zich af of zij bij Eddy kan verblijven in de periode dat Nancy en Dieter op huwelijksreis naar Parijs zijn. Ze stelt haar vraag aan Nancy. Judith wil graag weten van Peter of hij haar advocaat kan zijn in de vechtscheiding tegen Tom. Hij stemt toe. Kobe is uit het ziekenhuis ontslagen en denkt meteen opnieuw te kunnen beginnen in De Withoeve. Hij gaat door het lint wanneer Peter wil dat hij eerst nog uitrust. Frank ziet hoe hij door het schoppen van een steen de spiegel van één van de taxiwagens van Taxi LEV kapot maakt. In het gemeenschapshuis wordt er een gezellige avond georganiseerd. Kobe komt ook opdagen en wordt in een spelletje uitgedaagd om iemand te kussen. Tot jaloezie van Lowie kust hij Olivia, maar Thilly blijkt meer interesse te hebben. Zij en Kobe vertrekken samen naar zijn thuis. Waldek en Mayra denken na over hoe ze hun kind zouden noemen. Waldek stelt "Hope" voor, al is Mayra daar niet echt enthousiast over. Tom neemt opnieuw contact op met Stan. Die gaat tegen het Facebook-verbod van zijn moeder in. Bob is er van overtuigd dat er iets anders is misgegaan met de presentatie van Boowie dan zijn moeilijke verwoording.

Aflevering 74 (#4314) - donderdag 7 december 2017

Britney heeft teveel chocola gegeten en voelt zich een beetje ziek. Emma vindt de horloge van Judith in de wasmachine. Adil en Waldek hebben sexy foto's in het kastje van Eddy gehangen bij De Kabouters. Nancy vraagt Eddy of Britney een paar dagen bij hem zou mogen logeren terwijl zij volgende week op huwelijksreis gaan. Marianne is terug van zee. Ze beklaagt zich bij Judith dat Leo haar aan de deur heeft afgezet met haar koffers zonder haar te helpen. Mayra voelt zich plots niet goed en krijgt later hevige buikpijn. Femke belt een ambulance en Waldek wordt verwittigd. Rosa en Steven hebben een nieuwe afspraak in een tea-room. Steven vraagt Rosa hoe ze Kobe eigenlijk heeft leren kennen. Ze zegt dat ze in de Frens waren beginnen babbelen en dat het klikte, zonder dat er ooit iets tussen hen is geweest. Dieter heeft een sticker met "I Love Didi" gekocht voor Nancy maar zij is er niet echt mee opgezet want hij doet haar denken aan haar vorige sticker van Eddy. Peter ontmoet Judith voor de regeling van de echtscheiding. Ze zou het huis willen behouden. Peter denkt dat de scheiding er vlug kan komen. Volgens de tests is Mayra's kindje oké maar zij is er niet gerust in. Kobe gaat naar de Frens en wil meerdere whisky's drinken maar Tamara weigert, waarna hij opstandig doet en Tamara moet hem de deur wijzen.

Aflevering 75 (#4315) - vrijdag 8 december 2017

Marianne zegt aan Judith dat ze vindt dat nu al scheiden wel erg drastisch en snel is. Ze gaat ook naar Tom om hem nog eens te zeggen dat hij zich te laks opstelt tegenover Judith en dat Peter de advocaat van Judith is. Steven verneemt van Peter dat Kobe zich opstandig heeft opgesteld en dat hij een spiegel heeft gebroken. Steven wil de schade betalen maar Peter weigert. Dieter en Nancy vertrekken op huwelijksreis en Nancy heeft op haar reiskoffer toch een plaats gevonden voor de sticker die Dieter haar gisteren gaf. Angèle belt Eddy om af te spreken maar hij zegt dat hij zich niet goed voelt. Joren komt op bezoek bij Sam en Tim. Sam vraagt hem even alleen te blijven bij Hannah en wanneer ze terugkomt is hij met Hannah aan het spelen. Angèle en Eddy ontmoeten elkaar toevallig in de Frens en Eddy kan niet anders dan toegeven dat hij gelogen heeft. Hij dacht dat Angèle het niet zou op prijs stellen dat Britney voor een paar dagen bij hem logeert. Tim ziet hoe Joren zich bezighoudt met Hannah en hij vindt Joren oké. Sam vraagt Joren of hij het zou zien zitten een tijd bij hen te wonen. Marianne haalt Stan af van school en heeft ook Tom meegenomen. Tom heeft hem een smartphone meegebracht vermits hij de zijne van Judith niet meer mocht gebruiken. Sam vindt dat Joren wel een stille jongen is; hij heeft geen twee woorden gezegd en ze denkt dat hij zich niet op zijn gemak voelde. Marianne en Stan komen laat thuis en Marianne zegt dat het erg druk was aan school.