Wikia

Week 17

Week 18

Week 19

Aflevering 86 (#4326) - maandag 25 december 2017

Stan is in het ziekenhuis beland want hij heeft zijn staartbeentje gebroken. Hij wilde Thilly op zijn schouders nemen opdat ze zo in beeld zou komen op TV maar hij is onderuit gegaan. Olivia zegt aan Bob dat het nog niet te laat is wat Tamara betreft maar dat hij met haar moet gaan praten. Adil krijgt een muts van Paulien als kerstcadeau. Bob heeft een cadeau voor Kaat. Britney zou een cadeau aan Eddy willen geven. Emma heeft voetbalschoenen gekregen van Judith. Stan wil ondanks zijn breuk toch op skivakantie gaan maar dat kan alleen als hij Judith belooft niet te zullen skiën. Joren heeft een game gekregen van Sam en Tim. Hij wil in ruil de tafel afruimen en de vaat doen. Tim mist Jens in deze periode van het jaar. Het is vandaag 2 jaar geleden dat hij stierf. Tom bezoekt Stan en geeft hem geld voor zijn kerst en zijn slecht rapport, in de hoop dat hij beter zal studeren. Dieter en Tim hebben dienst, tegen hun zin. Frank zegt aan Kaat dat zijn leven gewoon zijn gangetje gaat, zonder speciale gebeurtenissen. Luc bezoekt Frank en Simonne voor Kerstmis. Bob gaat naar de Frens om Tamara te spreken maar ze is er niet en is niet thuisgekomen. Peggy belt naar Rosa en nodigt haar uit om naar Portugal te komen. Judith, Emma, Thilly en Ann zijn in kerststemming en zingen zo luid dat ze niet horen dat Marianne aanbelt; die komt dan maar zelf binnen.

Aflevering 87 (#4327) - dinsdag 26 december 2017

Marianne heeft cadeautjes bij voor iedereen, behalve voor Ann want ze wist niet dat ze daar zou zijn. Simonne stelt Frank voor Angèle en Eddy uit te nodigen voor Nieuwjaar. Frank breekt per ongeluk een kristallen glas en Simonne zegt dat hij met Nieuwjaar moet koken. Marianne vertrekt vrij vlug want ze is niet door iedereen gewenst, vindt ze. Judith vreest dat de ruzie tussen Ann en Marianne heel lang zal duren. Britney geeft Eddy een sjaal cadeau en zij krijgt een armband van Eddy. Joren heeft Simonne, de biologische moeder van Sam, ontmoet. Sam speelt samen met Joren een game. De GSM van Eddy belt terwijl hij naar het toilet is en Britney antwoordt maar krijgt een uitdagende Angèle te zien. Sandrine zal de naamkaartjes van het kindje van Mayra maken. Tamara is terug. Sam vraagt Joren hoe hij zich nu voelt bij hen; ze zegt dat ze de indruk heeft dat hij Tim niet erg mag maar hij heeft geen probleem met Tim, zegt hij. Rosa bezoekt Mayra en Sandrine met een cadeau en ook een van Peggy. Rosa krijgt een bericht van Steven. Britney maakt een selfie. Bob doet onverschillig over Tamara tegen Olivia. Olivia vindt dat hij dringend moet gaan praten. Sam denkt dat Joren zich niet op zijn gemak voelt bij Tim omwille van zijn uniform en stelt hem voor zich om te kleden als hij thuiskomt. Bob gaat naar Tamara en vraagt waar ze nu heel die tijd geweest is. Ze zegt dat ze onder andere aan zee is geweest. Bob begrijpt niet waarom ze al zijn SMS-berichten heeft genegeerd en zegt dat het voor hem niet meer hoeft. Steven komt langs bij Rosa en excuseert zich voor vorige vrijdag; hij had niet mogen weggaan. Rosa vindt het niet erg en zegt dat ze met hem nu wil samenzijn en niet aan later wil denken.

Aflevering 88 (#4328) - woensdag 27 december 2017

Steven is bij Rosa blijven slapen. Tim en Sam krijgen een pakket met een helm voor Hannah en 2 brieven; het pakket komt van Toon. Steven wil Rosa duidelijk maken dat ze een relatie begint met iemand die zwaar ziek is maar zij zegt dat ze hem neemt zoals hij is. Ze vraagt hem om mee naar Portugal te gaan en hij gaat akkoord. Steven maakt kennis met Angèle "Jane". Toon heeft een brief voor Adil meegestuurd naar Sam maar Adil is er niet mee opgetogen. Kaat ziet Kobe een joint roken en wanneer hij later binnen is zegt ze hem dat hij naar de wiet stinkt. Emma wil ook gaan skiën en Judith stelt haar voor te gaan indoorskiën. Peter vraagt zijn personeel de koppen bijeen te steken om nieuwe menu's samen te stellen voor feestgelegenheden. Nancy komt op het idee om het hele menu met taarten samen te stellen en Kobe vindt dat reuze. Maar Kaat denkt dat Peter eerder wild bedoelde. Bob en Lowie steken de koppen opnieuw samen over Boowie. Bob wil nog verder zoeken naar andere ruimtes of vraagt dat Lowie nog onderhandelt over de prijs maar Lowie zegt dat hij een super idee heeft. Peggy belt naar Rosa en Rosa zegt dat ze samen met Steven naar Portugal komt. Lowie bespreekt met Adil de prijs van de renovaties. Lowie stelt hem voor de website van De Kabouters volledig aan te pakken in ruil voor een lagere prijs maar Adil is niet geïnteresseerd. Hij stelt echter voor dat De Kabouters bevoorrechte partners van Boowie zouden worden en hij zou bovendien 50% korting geven op de renovatiekosten. Tamara werkt haar woede over Bob uit op Paulien. Lowie legt het voorstel van Adil voor aan Bob maar hij vindt het gevaarlijk om zaken te doen met vrienden. Lowie zegt dat zij beide toch ook vrienden zijn en het eindigt in een discussie.

Aflevering 89 (#4329) - donderdag 28 december 2017

De discussie tussen Lowie en Bob over werken met vrienden loopt hoog op. Lowie zegt dat je nu eenmaal risico's moet durven nemen in de ondernemerswereld. De beslissing van het kantoor en de samenwerking met De Kabouters is de juiste, zegt hij. Nancy heeft een hele doos van de beste foto van de serie die Frank heeft gemaakt, om naar hun vrienden te sturen. Maar er is een "vlek" op de foto; het blijkt echter de vinger van Frank te zijn. Eddy en Angèle gaan naar Rosa om te koken. Marianne komt langs om Judith te zien maar Ann zegt dat ze er niet is en dat ze beter niet meer langskomt voor Judith want binnenkort is ze toch geen familie meer. Maar Marianne zegt dat ze zal blijven vechten voor haar familie. Ze zegt dat Ann op de duur ook alleen zal achterblijven maar Ann zegt dat ze tevreden is met Sandrine alleen. Nancy ontdekt de selfie die Britney heeft gemaakt. Steven komt ook langs bij Rosa om te eten en heeft bloemen meegebracht voor Angèle. Eddy is een beetje jaloers. Marianne moet haar frustraties over Ann kwijt aan Leo. Steven is enthousiast over het stoofvlees dat Eddy heeft klaargemaakt. Angèle vraagt zich af hoe Rosa en Steven elkaar hebben leren kennen en verslikt zich als ze hoort dat Kobe de zoon is van Steven want ze weet dat Rosa en Kobe elkaar nog gekust hebben. Kobe heeft een cheesecake gebakken maar Kaat vindt hem niet goed; te zwaar. Adil moet ten laatste vanavond hun beslissing kennen, zegt hij aan Bob. Eddy en Steven komen goed overeen. Kobe trakteert Tamara in de Frens. Rosa excuseert zich bij Steven over de kus met Kobe maar het ging om een mentale klik, zegt ze. En ze had Steven hierover moeten spreken. Tussen Bob en Tamara ontstaat een misverstand wanneer Tamara denkt dat Bob over hun relatie spreekt, terwijl hij het over Boowie heeft.

Aflevering 90 (#4330) - vrijdag 29 december 2017

Bob is zenuwachtig nadat hij gisteren van Adil hoorde dat Lowie heeft toegezegd voor hun samenwerking met De Kabouters. Kobe vindt vandaag zijn taart toch niet zo lekker. Peter en Vic spelen "ridders van de Withoeve". Nancy confronteert Britney met haar selfie. Frank en Eddy bespreken hun maaltijd voor nieuwjaar. Kobe heeft een houten kop nadat hij gisteren met Tamara is uit geweest. Kaat zegt hem dat Tamara samen is met Bob. Steven gaat uit eten met Kobe. Leo vertelt Rosa over wat Marianne dezer dagen beleeft ingevolge het uiteenvallen van haar familie. Marianne bezoekt Tom en heeft een das gekocht. Ze nodigt Tom uit voor Nieuwjaar. Maar hij zegt dat hij teveel werk heeft. Marianne had toch zo gehoopt de feesten met haar familie door te brengen en uiteindelijk geeft hij toe. Frank en Eddy oefenen voor hun feestmaal en maken kaaskroketten. Eddy is verbaasd over de kookkunst van Frank. Mayra komt van de gynaecologe en alles is oké. Tom gaat naar Ann om te praten over het feit dat hun gezin uiteen valt maar Ann zegt dat ze dit niet erg vindt. Hij zegt dat Marianne Sandrine zo erg mist. Ann zegt hem dat ze tegen hem gaat getuigen voor Judith. Judith en Emma bereiden het nieuwjaarsfeest voor en maken een toog. Ann gaat Sandrine ophalen bij Mayra en heeft een doos koekjes meegebracht voor Mayra. Karin komt naar Tom voor het einde van hun samenwerking en heeft whisky meegebracht. Sam, Tim en Joren zijn uitgenodigd bij Judith voor Nieuwjaar. Lowie zoekt Bob op en treft hem neerslachtig aan. Bob is niet te spreken over Lowie's eenzijdige beslissing over het kantoor en de samenwerking van Boowie met De Kabouters. Bob zegt dat er geen vertrouwen meer is tussen hen en wil stoppen met Boowie. Karin vraagt van Tom van wie het kantoor nu eigenlijk is en Tom zegt dat hij erin heeft geïnvesteerd maar Karin zegt dat zij mee ondertekend heeft. Uiteindelijk kunnen ze aan mekaar weer niet weerstaan en worden ze weer intiem.