Wikia

Week 18

Week 19

Week 20

Aflevering 91 (#4331) - maandag 1 januari 2018

Frank en Simonne zijn in de zetel in slaap gevallen op oudejaarsavond en hebben hierdoor de overgang van oud naar nieuw gemist. Ann, Judith en Thilly bouwen een feestje. Bob gaat naar de Frens en wil Tamara spreken maar ze is bezig. Kobe komt ook langs in de Frens en begint Bob uit te dagen dat hij hem nog eens een klap moet geven. Lowie is ervan overtuigd dat 2018 het jaar van Boowie zal worden. Tamara is ontgoocheld dat Bob al meteen weg was, terwijl dit kwam door de plagerijen van Kobe. Vic zegt zijn nieuwjaarsbrief op aan Femke, weliswaar met de hulp van zijn papa. Sandrine wil haar nieuwjaarsbrief voorlezen aan Marianne maar Ann geeft niet toe. Eddy en Frank maken de nieuwjaarsmaaltijd klaar maar de kaaskroketten van Frank vallen uiteen. Nancy heeft een spelletje voor Dieter, waarbij hij uit een doos een kaart moet trekken en wat op die kaart staat moet hij uitvoeren en hun gezin zal een heel jaar gelukkig zijn. Angèle stelt voor Driekoningen te gaan zingen op 6 januari. Ann zegt aan Rosa dat de breuk tussen haar en Marianne definitief is. Rosa belt naar Marianne in verband met Sandrine. Lowie spreekt Bob aan over Boowie en excuseert zich dat hij op eigen houtje zijn akkoord heeft gegeven aan Adil. Maar Bob zegt dat dit niet echt het probleem is; hij wil stoppen met Boowie omdat hij beseft dat Tamara het belangrijkst is.

Aflevering 92 (#4332) - dinsdag 2 januari 2018

Judith wil met Ann een activiteit doen zoals lasershooten of muurklimmen. Lowie zegt Adil dat hij de werken moet stoppen want dat Bob uit Boowie is gestapt maar dat hijzelf nog wel wil verdergaan. Adil is lastig omdat Lowie niks over hun strubbelingen heeft gezegd. Tamara weet niet hoe het verder moet met Bob maar Olivia zegt dat Bob stopt met Boowie en dat Tamara moet praten met hem. Nancy heeft de teennagels van Dieter gelakt, want dat is de tweede opdracht die Dieter uit de doos selecteerde, die Nancy hem gisteren gaf. Leo klaagt bij Rosa dat Marianne niks heeft gedaan voor het nieuwjaarsfeest en dat hij precies lucht was voor haar. Alleen Tom telde. Frank zegt aan Simonne dat hij denkt dat Eddy nog niet helemaal over Nancy heen is en of Angèle wel de ware is voor hem. Kobe houdt niet van de eindejaarsfeesten. Rosa en Luc gaan naar Lowie om Nieuwjaar te wensen. Lowie legt uit hoe de zaken staan met Bob en Boowie. Hij legt tevens uit wat nu eigenlijk de bedoeling is van Boowie, namelijk het samenvoegen van architectuur en technologie. Bijvoorbeeld dat een huis zich "aanpast" aan de seizoenen. Tom gaat naar Judith om Nieuwjaar te wensen en wil een regeling treffen tussen haar en hem, zonder advocaat. Op die manier zou hij kunnen vermijden dat Ann tegen hem getuigt. Jamal wacht buiten aan het kantoor op Karin. Karin wacht in het kantoor op Tom maar Tom is deze keer kordaat met haar en zegt dat ze naar Jamal moet gaan. Ze komen beide buiten en Karin heeft een fles champagne voor hem bij en wenst hem Nieuwjaar met een kus op de mond, net op het moment dat Judith buitenkomt maar ze heeft niks gezien. Lowie heeft mogelijk een dikke klant beet voor Boowie maar Olivia vindt dat hij zijn examens zou moeten voorbereiden. Maar hij zegt dat de klant niet kan wachten. Kaat pakt Kobe aan over zijn wietgebruik; ze vindt dat dit slecht is voor het imago van de Withoeve.

Aflevering 93 (#4333) - woensdag 3 januari 2018

Dieter moet een nieuwe opdracht uit de doos met kaarten kiezen want dat brengt hen geluk, zegt Nancy. De opdracht is deze keer zoveel mogelijk knuffelen. Joren doet niets anders dan gamen en Sam stelt aan Tim voor hem in contact te brengen met een jeugdhuis. Judith en Ann gaan indoor muurklimmen. Kaat klaagt bij Simonne over het ergerlijke karakter van Kobe. Sam zegt aan Joren dat hij niet altijd binnen hoeft te blijven en gamen maar hij houdt niet zo van sport; hij was vroeger wel bij de scouts. Sam zegt dat zijn vrienden welkom zijn. Olivia praat met Tamara over haar relatie met Bob en zegt dat de bal in zijn kamp ligt. Olivia zegt aan Bob dat Tamara niet wil dat hij Boowie opgeeft maar hij moet zijn hart volgen. Kobe wil wiet roken in de Frens maar Tamara zet hem aan de deur. Lowie krijgt een telefoontje van een belangrijke projectontwikkelaar, Delvaux en vindt dit belangrijker dan zijn examens (die kan hij in tweede zittijd doen). Ann is overdonderd door de hoogte van de klimmuur en wil opgeven maar Judith begeleidt haar en uiteindelijk gaat ze tot helemaal boven. Bob bereidt zijn gesprek met Tamara voor à la Bob met allerlei "wat als ..."-mogelijkheden. Kaat heeft een T-shirt gekocht voor Joren. Kobe is ook in het lokaal van de klimmuur en begint aan de beklimming maar zonder beveiliging. Op een bepaald moment stort hij naar beneden. Ann en Judith willen met hem naar Spoed maar hij wil er niet van weten en scheldt ook nog de manager van de zaak uit. Bob gaat naar Tamara voor zijn gesprek en heeft heel zijn voorbereiding op papier meegenomen. Tamara is razend en zegt dat het een spontaan gesprek moest worden en geen analyse over haar aan de hand van allerlei voorbereidingen. Bob gaat naar huis en pakt zijn koffers en zegt aan Adil dat hij weggaat.

Aflevering 94 (#4334) - donderdag 4 januari 2018

Vandaag heeft Dieter als opdracht dessertjes maken. Joren is weer aan het gamen en Dieter is geïnteresseerd. Judith vertelt aan Thilly wat er met Kobe gebeurd is tijdens het muurklimmen. Judith vermoedt dat hij onder invloed was. Adil zegt aan Kaat dat Bob vertrokken is. Kobe stuurt een video over het muurklimmen naar Kaat. Kobe toont dezelfde video aan Nancy en zegt dat hij bewerkt is met een computer. Mayra vindt dat ook Kasper op het geboortekaartje van hun kind moet komen en Waldek vindt het oké. Rosa en Steven maken zich klaar om Peggy in Portugal te bezoeken. Steven vraagt Rosa of Peggy op de hoogte is van zijn gezondheidsconditie maar Rosa zegt dat het nu telt. Kaat brengt Peter op de hoogte over het wietgebruik van Kobe en Peter vindt ook dat dit schadelijk kan zijn voor het imago van de Withoeve. Tim is wat jaloers op Dieter omdat Dieter goed overeenkomt met Joren en hij kan niet tot hem doordringen. Dieter zegt dat dit komt omdat hij zich interesseert voor het gamen van Joren en Tim niet. Marianne zoekt Tom op in zijn notariaat en zegt dat ze, dankzij Rosa, Sandrine volgende week mag zien. Tom zegt haar dat Judith hem wil spreken zonder advocaat en hij hoopt op die manier toenadering te kunnen vinden. Peter spreekt Kobe aan over zijn stunt met het muurklimmen en vraagt hem of hij onder invloed was. Kobe ontkent dat hij wiet gebruikt en zegt Peter dat hij gewoon sigaretten rookt, gezien al de problemen die hij de laatste tijd ondervonden heeft. Leo heeft een SMS van Bob gekregen om te zeggen dat de tangolessen geannuleerd zijn en verneemt van Olivia dat het uit is tussen Bob en Tamara. Tamara vindt een van de kaartjes die Bob gisteren had meegebracht waarop staat dat als Tamara negatief zou reageren, hij naar Genève zou gaan en besluit bijgevolg dat hij daar naartoe is. Olivia zegt haar dat het nog niet te laat is en dat ze hem moet tegenhouden.

Aflevering 95 (#4335) - vrijdag 5 januari 2018

Angèle, Frank en Eddy gaan Driekoningen zingen. Frank toont fier de ster die hij zelf gemaakt heeft maar na er 1 keer aan gedraaid te hebben, is ze al defect. Simonne besluit om mee te gaan. Tamara gaat naar Bob om te praten maar hij is al vertrokken. Renzo is terug van zijn bezoek aan Charité in Namen. De Driekoningen vallen binnen in de Frens. Bob heeft een brief gelaten voor Tamara en zegt dat hij vertrokken is naar Genève. Er is ook nog een P.S. voor Lowie, die hij bewierookt. De drie koningen ontmoeten Tom op straat en hij is gul. Tom gaat naar Judith voor de bespreking van hun scheiding maar ontmoet Emma, die niet blij is met zijn bezoek. Tamara denkt dat zij Bob heeft weggejaagd. Eddy moet dringend plassen tijdens zijn rondgang als koning en plast tegen de haag van een woning maar Tim en Dieter doen hun ronde en betrappen hem. Dieter is formeel en zegt dat ze hem een boete moeten geven maar Tim geeft, na aandringen van Eddy en de rest, toe voor 1 keer. Tom en Judith proberen tot een vergelijk te komen en Judith wil hem uitkopen wat de woning betreft. Tom gaat akkoord en Judith mag een schatting laten doen. Waldek heeft de kinderkamer afgewerkt. Stan stuurt een foto naar Tom terwijl hij met Judith aan het onderhandelen is en toont haar de foto. Zij heeft echter niks van Stan vernomen. Maar ze bedankt Tom omdat hij er is voor Stan. Tom wil misbruik maken van een situatie om Judith te kussen maar zij scheept hem af en verwondt hem hierbij aan de hals. Stan komt op dat moment en ziet alleen Tom die gekwetst weggaat. Bob is toch niet naar Genève vertrokken en ontmoet Tamara; het komt terug goed tussen hen. Stan is woedend op Judith want hij denkt dat zij Tom zonder reden heeft verwond. Tom neemt foto's van zijn verwondingen en doet de politie komen omdat hij wil aangifte doen van partnergeweld.