Wikia

Week 19

Week 20

Week 21

Aflevering 96 (#4336) - maandag 8 januari 2018

Kobe komt te laat aan in De Withoeve en wordt terecht gewezen door Kaat. Nancy maakt zich zorgen over de manier hoe de twee de laatste tijd met elkaar omgaan en uit haar onrust tegen Femke. Die is ook van mening dat zij en Peter de kuren van Kobe niet kunnen blijven tolereren. Bob en Tamara genieten van elkaar en hun heropgeleefde liefde. Tamara raadt Bob aan om nogmaals na te denken over Boowie. Maar Bob is heel duidelijk over zijn keuze: Boowie is een afgesloten hoofdstuk. Tamara informeert Lowie over Bobs keuze en denkt dat Bob zichzelf niet goed genoeg acht om een zaak te runnen. Waldek is in paniek wanneer hij denkt dat Mayra gaat bevallen. Ondanks het valse alarm heeft hij moeite om zich op andere zaken te concentreren. Eddy is onvoorzichtig op het werk met een plank hout, waarop Adil hem wijst op zijn nonchalante houding. Tim en Dieter trekken naar het doktershuis om Judith in te lichten over de klacht die Tom tegen haar heeft ingediend. Judith reageert verontwaardigd wanneer ze hoort dat Stan door Tom als getuige is aangehaald. Ondertussen probeert Tom tevergeefs Karin te bereiken.

Aflevering 97 (#4337) - dinsdag 9 januari 2018

Judith is woest na het bezoek van de politie en trekt compleet over haar toeren naar Tom zijn kantoor. Ze vertelt dat ze nu pas zijn ware aard heeft gezien en gooit een aantal dossiers op hem. Daarbovenop wordt ze op het oudercontact van Stan door enkele leraren terecht gewezen. Ze voelt zich vernederd en probeert Stan zonder succes op zijn gedrag te wijzen. Thilly probeert haar op te beuren. Tom maakt aan zijn moeder duidelijk dat het voor altijd gedaan is tussen hem en Judith. Marianne lijkt aanvankelijk akkoord te gaan, maar besluit een oorlog te openen wanneer ze verneemt dat Judith het huis wil in haar bezit krijgen. Kaat botst weer op Kobe, die haar probeert duidelijk te maken dat hij absoluut geen hulp nodig heeft. Kaat lijkt niet overtuigd en de vete wordt voortgezet. Rosa en Steven rusten uit na hun trip naar Portugal. Bennie en Peggy stellen het goed en runnen samen het succesvolle hotel van Bennie. Als Kobe onverwachts voor hun deur staat maken ze er een gezellige avond van. Hoewel Kobe zich gelukkig probeert voor te doen, merkt Rosa dat er iets scheelt met hem.

Aflevering 98 (#4338) - woensdag 10 januari 2018

Mayra maakt zich zorgen over de geboorte van haar kind. Ze is namelijk overtijd. Waldek probeert haar gerust te stellen en ook Rosa geeft haar goede raad. Steven heeft een aantal drukke dagen bij RDT-Shipping gepland. Rosa geeft hem een sleutel van haar appartement, zodat hij in de late uren nog binnen kan komen. Stan wil zich niet te pletter te studeren voor zijn jaar nog op te halen. Judith heeft geen zin meer in een gevecht aan te gaan dat ze niet kan winnen en aanvaardt dat Stan zijn jaar moet overdoen. Maar dat lijkt die ook niet te appreciëren. Peter geeft Judith juridisch advies over de situatie met Tom. Frank bedankt Dieter voor Eddy te sparen vorige week. Nancy hoort het gesprek en stelt zich vragen. Bob vertelt aan Tamara de echte reden waarom hij Kobe heeft geslagen; hij werd op school dagelijks gepest en wil nooit meer een dergelijke situatie meemaken. Tamara steunt Bob en probeert hem op te beuren. Ze wil Kobe echter nooit meer zien. Kobe wordt betrapt door Peter terwijl hij een joint rookt. Die stelt hem voor een ultimatum: hulp zoeken of ontslagen worden. Karin komt plots opduiken in het advocatenkantoor.

Aflevering 99 (#4339) - donderdag 11 januari 2018

Karin zegt aan Tom dat ze de overeenkomst op papier wil. Tom wil echter hun samenwerking niet stopzetten want hij ziet geen toekomst meer met Judith. Hij wil dat Karin blijft en dat ze opnieuw een team vormen maar zij vindt dat geen goed idee. Maar ze zal er toch eens over nadenken. Peter zegt Kobe dat hij naar huis moet gaan en dat hij pas volgende week mag terugkomen. Kobe denkt dat Kaat hier achter zit en pakt haar bij de keel. Kaat pakt hem letterlijk bij zijn ballen en hij zegt aan Simonne dat Kaat agressief is geweest. Kaat zegt aan Femke dat ze moet kiezen tussen haar of Kobe. Bob schrijft een sollicitatiebrief om opnieuw rijinstructeur te kunnen worden. Lowie zegt hem dat hij morgen een afspraak heeft met een projectontwikkelaar als mogelijke eerste klant voor Boowie. Sandrine kan dan toch haar nieuwjaarsbrief aan Marianne voorlezen. Sandrine zou graag nog eens met Marianne naar zee of de Zoo gaan, zoals vroeger. Nancy heeft weer haar mening over het voorval tussen Kaat en Kobe en beschuldigt Kaat maar Peter legt Nancy uit hoe de vork aan de steel zit met Kobe en dat Kaat niets te verwijten valt. Marianne zegt aan Rosa dat ze zich verlaten voelt, nu ze haar kinderen niet meer ziet. Judith wil dat Peter Tom tot op het vel pluimt wat de echtscheiding betreft. Femke zegt Peter dat ze Kaat niet kwijt wil in de Withoeve. Joren is weer aan het gamen, in aanwezigheid van Sam. Lowie en Adil gaan Scrabble spelen. Mayra maakt zich zorgen dat haar kindje maar niet wil komen en zegt, bij wijze van grap, aan Waldek dat seks de bevalling zal bevorderen. Karin komt terug naar Tom en zegt dat ze zich niet kan voorstellen terug aan haar bureau te zitten. Maar ze wil wel verhuizen naar hun nieuwe kantoorruimte en vrijt hem weer op. Stan is aan het gamen maar Judith wil ernstig praten met hem. Hij wil niet en beschuldigt haar weer van alles maar zij zegt dat elk verhaal twee kanten heeft. Frank hoort van Kaat dat ze problemen heeft gehad met Kobe maar ze wil niet zeggen waarover.

Aflevering 100 (#4340) - vrijdag 12 januari 2018

Femke probeert Kobe te begrijpen gezien zijn ziekte maar vindt dat Peter hard moet zijn omwille van de reputatie van de Withoeve. Lowie heeft een belangrijke afspraak met een potentiële klant voor Boowie. Ann heeft haar bedenkingen bij het feit dat Mayra nog steeds niet is bevallen maar Waldek zegt haar dat de gynaecologe gezegd heeft dat alles in orde is. Toch maakt Mayra zich ook zorgen want haar kindje beweegt niet meer sinds gisterenavond. Steven heeft opnieuw de nacht bij Rosa gebracht maar maakt zich zorgen over Kobe omdat hij niet reageert op zijn berichtjes. Stan heeft pedagogische studiedag en wil bij Tom langsgaan maar Tom moet helaas naar de rechtbank voor zijn echtscheiding. De potentiële klant Delvaux ziet wat in Boowie maar zegt dat hij er niet alleen kan over beslissen. Lowie is enthousiast maar beseft ook wel dat "het bespreken met de partners" een beleefde manier kan zijn om af te haken. Sam ziet dat Stan aan het gamen is en herkent het spel omdat Joren dit ook speelt. Omdat de nickname van zijn tegenspeler Skyscraper is weet Sam dat de tegenspeler van Stan Joren is. Sam stelt Stan voor eens kennis te maken met Joren. Stan is erg enthousiast over Joren omdat hij nooit van hem kan winnen. Bob zegt aan Lowie dat hij de sollicitatiebrief voor rijinstructeur niet heeft verstuurd en dat hij toch wil doorgaan met Boowie. Kobe komt weer langs in de Frens en maakt het Tamara weer lastig. Tamara wil hem weer aan de deur zetten maar Olivia vangt hem op en heeft een babbel met hem. Marianne gaat weer langs bij Tom en ziet Karin en begrijpt niet wat zij daar nog doet. Waldek krijgt een telefoontje tijdens zijn lunch om te zeggen dat de weeën begonnen zijn. Hij is in paniek en weet niet waar de valiezen zijn. Tom is te laat op de rechtbank voor de echtscheiding maar daagt later toch nog op. Kobe klaagt bij Olivia dat hij alleen nog maar overleeft en dat hij niks meer heeft om nog naar uit te kijken.. Op de rechtbank wordt Tom verdedigd door Karin en Judith door Peter. Peter zegt dat Judith de echtscheiding wenst door onherstelbare ontwrichting en roept Ann op als getuige; Ann getuigt dat Tom overspel heeft gepleegd met Karin en dat hij smeekte niets aan Judith te zeggen. Peter zegt in zijn pleidooi dat Judith het overspel heeft vernomen op de dag van haar huwelijk en dat Tom zich laat verdedigen door de vrouw waarmee hij bedrog heeft gepleegd. Karin zegt dat Tom de benadeelde is en dat er zelfs sprake is van een complot.