Wikia

Week 23

Week 24

Week 25

Aflevering 116 (#4356) - maandag 5 februari 2018

Kaat heeft last van nachtmerries. Ann en Judith overkijken het slagveld dat ze hebben aangericht met het in twee gezaagde meubilair. Charité moet zo snel mogelijk alles komen schoonmaken. Judith besluit van nieuwe meubels te kopen. Waldek krijgt een telefoontje van Twan om te zeggen dat hij denkt dat Nuria moe was en daardoor gespannen tijdens hun bezoek. Bob bezoekt de werf van Boowie en vraagt Adil om de lijst met werkzaamheden te mogen inkijken. Maar Adil zegt dat zij niet op die manier werken. Bob heeft een aantal "guidelines" opgesteld die hij wil bespreken met Adil en Eddy. Adil en Eddy vinden het maar niks want op die manier gaat kostbare tijd verloren. Maar Bob zou Bob niet zijn als hij zijn willetje niet zou doordrijven en Adil en Eddy moeten willens nillens de guidelines inkijken. Frank denkt dat de nachtmerries van Kaat misschien te wijten zijn aan het contact dat ze met Kobe gehad heeft. Simonne stelt voor Kaat bij hen thuis op te vangen als ze uit het ziekenhuis zal ontslagen worden. Marianne zegt aan Tom dat hij zich volledig met focussen op de verkoop van het huis en alles op alles moet zetten om het te kunnen kopen. In afwachting van de nieuwe meubels vraagt Judith aan Sam om de doorgezaagde stoelen opnieuw aan elkaar te zetten. Ann waarschuwt Judith ervoor dat Tom en Marianne er alles zullen aan doen om het huis te hebben. Mayra mijmert bij de foto van Magaly, die ze vorige week nam. Zoë begint te huilen en Mayra kan het niet meer aan. Nu Kaat er niet is in de Withoeve neemt Nancy de wafelenbak voor haar rekening. Ze heeft het wel moeilijk met Dieter, die haar hierbij helpt, maar het niet echt doet zoals zij het zou willen. Mayra komt toe op de werf van Boowie, samen met Zoë. Ze moet dringend naar Femke en vraagt dat Waldek op Zoë past. Nancy denkt er plots aan dat Kobe altijd "hartendiefjes" bakt voor Valentijn. Peter vindt dat niet echt nodig vermits er wafels zijn maar Nancy besluit om ze toch zelf te bakken. Dieter staat op het punt om te vertrekken om met zijn vrienden te gaan karten maar dat is buiten Nancy gerekend want hij moet haar helpen bij het bakken van de "hartendiefjes". Op de werf van Boowie huilt Zoë constant en Waldek kan haar maar niet kalmeren. Maar Eddy ontpopt zich als een "babyfluisteraar" en kalmeert haar binnen de kortste keren. Kobe benadrukt aan Karin dat hij niet naar Kaat is gegaan om een goeie indruk te maken voor zijn gerechtelijk dossier. Mayra gaat naar de woning van Twan en Nuria en bespioneert Nuria en Magaly wanneer ze buitenkomen. Simonne wil absoluut dat Kaat bij hen intrekt tot ze genezen is maar Kaat wil liever naar haar eigen huis gaan. Frank zegt dat alleen Kaat hierover kan beslissen.

Aflevering 117 (#4357) - dinsdag 6 februari 2018

Bob komt nog eens langs op de werf van Boowie en dringt bij Adil aan op het opmaken van een factuur voor de werken die De Kabouters in onderaanneming uitvoeren. Want hij moet zelf ook de factuur voor Delvaux opmaken en kan dit niet doen zolang hij de factuur van De Kabouters niet heeft. En hij wil een goeie indruk maken bij Delvaux. Hij ziet dat Zoë onder een werktafel ligt en vindt dat zoiets natuurlijk niet kan op een werf. Maar Eddy legt hem diplomatisch uit dat de kleine handjes van Zoë erg handig zijn op een werf want die kunnen over tussen. Hij zegt Bob smalend dat ze momenteel geen personeel meer kunnen gebruiken en stuurt hem wandelen. Femke wil Renzo financieel helpen maar hij vindt het niet nodig. Kobe zoekt Rosa op en wordt hartelijk verwelkomd door haar. Ze verwittigt meteen Steven en in een mum van tijd staat Steven al bij haar. Ook hij is dolblij Kobe terug te zien en belooft hem zijn volle steun maar hij moet niet bang zijn hulp te vragen als hij die nodig heeft. Mayra zoekt Femke op in Taxi LEV. Femke zegt haar dat het zo formidabel is een kindje te kunnen hebben maar Mayra reageert afwezig. Charité heeft haar schoolboeken gekocht maar niet allemaal want dat kan ze niet betalen. Renzo wil al meteen bijspringen en zijn kredietkaart geven maar zij weigert want ze zegt dat ze de meest noodzakelijke boeken nu heeft en de rest koopt ze later wel. Stan en Nicky ontmoeten mekaar in de hall en Stan komt te weten dat ook Nicky's ouders gescheiden zijn. Tom zegt aan Karin dat hij zijn voorbereidingen aan het treffen is om Judith zo hard mogelijk te treffen wat de echtscheiding betreft. Karin zegt dat hij beter tevreden zou zijn dat hij eindelijk vrij is in plaats van een strijd aan te gaan. Waldek zegt aan Adil dat hij denkt dat Mayra het moeilijk heeft moeder te zijn. Emma en Nicky bespreken hun volgende voetbalmatch en Emma vertrouwt volledig op de trainerskwaliteiten van Arne. Waldek belt naar Mayra maar ze antwoordt niet. Ze bekijkt opnieuw de foto van Magaly. Uiteindelijk belt ze zelf naar Waldek en zegt hem dat ze hem iets belangrijks te zeggen heeft maar niet over de telefoon. Dieter is doodop van het bakken gisteren en ligt te slapen. Arne brengt Emma naar huis met de wagen. Emma zegt hem dat ze heel tevreden zijn over zijn werk als voetbaltrainer. Arne zegt dat het uiteindelijk dankzij Emma is want zij heeft hem een tweede kans gegeven. Emma is hierdoor gevleid. Wanneer Mayra thuiskomt ligt Waldek te slapen. Hij heeft voor het eten gezorgd en zorgt zo goed voor Zoë. Hij vraagt Mayra wat ze hem nu moest zeggen. Maar door de positieve uitstraling van Waldek reageert ze vertwijfeld.

Aflevering 118 (#4358) - woensdag 7 februari 2018

Waldek vraagt aan Adil of hij peter wil zijn van Zoë. Maar Adil ziet dat niet zitten omdat het doopsel een katholiek feest is en hij is moslim. Hij wil wel "nonkel Adil" zijn. Bob komt nog eens poolshoogte nemen op de werf van Boowie, tot ergernis van Eddy, Waldek en Adil. Sandrine viert Valentijn met de hele klas. Ze kent wel een jongen, Berten, maar heeft er moeite mee hem te kussen. Joren is enthousiast over het zwemmen. Hij gaat zich inschrijven in een club en misschien wel aan competitiezwemmen doen. Emma spreekt met Judith erg enthousiast over Arne als trainer en vindt dat hij opnieuw een normaal leven heeft verdiend. Dieter is nog steeds niet gerecupereerd van zijn werk in de keuken van de Withoeve. Hij gaat vandaag opnieuw aan de slag bij de politie en hoopt op een kalme dag. En Nancy heeft hem vorige nacht al meteen in de stemming voor Valentijn gebracht. Hij zal met iets origineels op de proppen moeten komen om haar te verrassen. Vooral omdat het hun eerste Valentijn als man en vrouw zal zijn. Lowie legt aan Luc uit wat het eerste project van Boowie inhoudt. Paulien belt naar Adil op de werf om te zeggen dat ze "goesting" heeft maar Adil zegt dat hij niet zomaar weg kan. Hij verzint voor Eddy en Waldek dan maar dat hij dringend naar de meubelmaker moet. Judith zegt aan Ann dat ze vermoedt dat Emma verliefd is op Arne. Ze maakt zich echter zorgen gezien het gedrag van Arne in het verleden. Adil is bij Paulien geraakt maar wordt al meteen opgebeld door Eddy om te zeggen dat Bob hem wil spreken. Charité komt voor de eerste keer opnieuw schoonmaken bij Judith en kan al meteen het slagveld opruimen dat Judith en Ann hebben achtergelaten. Eddy en Waldek vinden dat Adil eens serieus met Bob moet praten want hij werkt op hun systeem. Na Bob komt ook Lowie eens een kijkje nemen op de werf van Boowie. Nancy bezoekt Kaat en zegt dat ze Dieter goed aan het werk heeft gezet in de keuken van de Withoeve. Mayra zegt aan Zoë dat ze het gaat goedmaken. Ze belt naar Nuria maar krijgt Twan aan de lijn, die haar zegt dat Magaly overleden is. Lowie spreekt Bob aan over het feit dat hij zich te opdringerig opstelt op de werf van Boowie. Mayra gaat in zeven haasten naar de werf en zegt aan Waldek "ze is dood, Magaly is dood".

Aflevering 119 (#4359) - donderdag 8 februari 2018

Mayra heeft Zoë alleen gelaten toen ze in allerijl naar Waldek ging om te zeggen dat Magaly gestorven is. Waldek begrijpt het niet. Mayra zegt dat ze verward was en niet meer kon nadenken. Dieter en Tim zijn aan het gamen. Tim stelt Dieter een bepaalde game voor om Nancy te verrassen voor Valentijn. Bob stuurt een SMS naar Adil om zich te excuseren voor zijn opdringerigheid. Ook Paulien en Olivia komen een kijkje nemen in de nieuwe kantoorruimtes van Boowie. Tom vindt dat Kobe niet op zijn plaats is in hun kantoor: hij is een kok en geen kantoorklerk. Olivia is verrast wanneer ze Kobe ontmoet in het gemeenschappelijk gebouw van Boowie en het nieuwe advocatenkantoor van Tom en Karin. Hij zegt haar dat hij bij Tom en Karin werkt. Nancy vraagt aan Dieter of ze een halve of hele dag moet vrijhouden op Valentijnsdag. Hij profiteert ervan haar te vragen of ze van gamen houdt. Hierop reageert ze verwonderd want gamen dat is toch voor kinderen. En wie gamet er nu met Valentijn? Dieter kan er nog een draai aan geven door te zeggen dat ze er bijna was ingetrapt . Kaat wordt ontslagen uit het ziekenhuis. Simonne zou liefst hebben dat ze nog een paar dagen ter observatie blijft maar Kaat zegt dat het wel zal gaan. Lowie is geslaagd voor zijn examens. Mayra is totaal van haar melk en zegt aan Waldek dat ze bang is. Hij zegt haar dat ze zijn volledige steun kan krijgen. Net op het moment dat Mayra hem iets wil zeggen belt Twan naar Waldek. Waldek gaat naar hem maar neemt Zoë mee. De thuiskomst van Kaat wordt gevierd door haar huisgenoten en Frank en Simonne. Paulien en Adil zijn echter verhinderd want ze moeten "repeteren". Renzo en Femke brengen Charité een vroeg Valentijncadeau: de restjes van koekjes en wafels. Twan voelt zich schuldig over de dood van Magaly. Ze lag zo mooi te slapen, dacht hij. Hij had haar moeten wakker maken. Mayra bekijkt opnieuw de foto van Magaly op haar smartphone, zegt sorry en stort in elkaar. Kaat wordt emotioneel wanneer ze zichzelf ziet. Lowie toont de kantoren van Boowie aan Olivia "by night". Ze komen in de stemming voor een vrijpartij maar zijn blijkbaar niet alleen. Ook Bob en Tamara komen de kantoren inspecteren en krijgen er zin in. En wie zit daar onder dat nieuwe bureau? Adil en Paulien, die ook aan het oefenen zijn…

Aflevering 120 (#4360) - vrijdag 9 februari 2018

Kaat heeft barstende hoofdpijn. Ze heeft ook slechte dromen gehad. Bob zegt aan Kaat dat het kantoor van Boowie is "ingewijd", driedubbel zelfs. Waldek zegt aan Mayra dat Twan met een groot schuldgevoel zit over de dood van Magaly, evenals wanhoop en frustratie. En hij vreest dat Nuria het hem zal kwalijk nemen met eventuele gevolgen. Mayra zegt hem dat zij Sandrine en Zoë nooit in de steek zal laten. Wanner Waldek weg is neemt ze haar smartphone en wist de foto van Magaly. Sandrine spreekt vol enthousiasme over Zoë. Ze zegt Ann dat ze graag nog een zusje of broertje zou willen. Nicky en Emma ontmoeten Arne en Nicky vermoedt dat Emma verliefd is op hem maar Emma zegt dat ze twijfelt. Kaat vindt dat ze teveel betutteld wordt door iedereen. Mayra zingt een liedje voor Zoë. Ze vindt dat het stilaan tijd wordt een peter en meter te zoeken, gezien Adil geen peter kan zijn. Luc bezoekt de kantoren van Boowie, samen met Lowie. Hij zegt dat hij fier is op Lowie voor wat hij bereikt heeft. Maar van zichzelf vindt hij dat hij een stomme kloot is. Hij vindt dat hij alles in zijn leven om zeep geholpen heeft. Behalve Lowie, dat is het enige positieve in zijn leven. Olivia is ook geslaagd voor haar examens. Marianne bezoekt Rosa en klaagt over Leo omdat hij voortdurend zaagt. Ze vraagt Rosa of ze ervoor kan zorgen dat ze Sandrine kan zien tijdens de krokusvakantie. Want Marianne vreest dat het nooit meer goedkomt tussen haar en Ann. Waarop Rosa zegt dat ze nooit "nooit" mag zeggen want wie had ooit gedacht dat zij en Marianne gezellig aan tafel zouden koffiekletsen… Ook Frank ontfermt zich over Kaat en komt op bezoek om soep voor haar te maken. Maar ook aan hem zegt Kaat dat ze best alleen haar plan trekt. Karin is nogal kort van stof tegen Kobe. Hij vraagt of het komt omdat hij Steven wil zien. Karin zegt dat Kobe volwassen genoeg is om te bepalen met wie hij omgaat maar als hij slim is laat hij zich door haar bijstaan op de rechtbank. Kobe zegt dat er nooit sprake is geweest van haar te dumpen als advocaat. Ann stelt Judith voor om samen Valentijn te vieren, hoewel ze geen koppel zijn. Judith vindt het eerst wat vreemd maar stemt uiteindelijk toe. Adil legt aan Bob uit wat er nog te doen valt in het kantoor van Boowie maar Bob reageert nogal ongeïnteresseerd. Hij excuseert zich nog eens voor zijn opdringerigheid en zegt Adil dat hij fantastisch werk heeft geleverd. Ze moeten dat eens vieren, samen met de partners maar dan deze keer met de kleren aan. Frank zegt aan Simonne dat hij denkt dat ze Kaat meer zelfstandigheid moeten geven. Steven bezoekt Kobe in het kantoor van Karin en zegt Kobe dat hij veel van hem houdt en dat hij een echte vader voor hem wil zijn. Hij wil het officieel maken. Kobe ziet dat wel zitten. Bob en Lowie horen Steven en Kobe praten in het kantoor bij Karin en begrijpen niet wat Kobe daar doet. De wagen van Tom heeft opnieuw 4 lekke banden; hij doet aangifte van vandalisme. Luc zegt aan Rosa dat hij het niet meer ziet zitten en dat het voor hem genoeg is geweest: hij wil sterven…