Wikia

Week 24

Week 25

Week 26

Aflevering 121 (#4361) - maandag 12 februari 2018

Luc zegt aan Rosa dat hij niet meer wil verder leven. Hij is fier op Lowie maar heeft hartzeer omdat Rosa hem niet graag ziet. Lowie is razend omdat hij ziet dat Kobe vrij is, terwijl hij bijna iemand heeft omgebracht. Hij zegt aan Bob dat ze hem een lesje moeten leren. Maar Adil belt naar Bob om te zeggen dat de offertes klaar zijn en dat is voor Bob prioritair. Steven belt Peter want hij wil hem advies vragen in verband met de officiële erkenning van Kobe. Karin probeert van Kobe te weten te komen wat hij en Steven aan het bespreken waren. Kobe zegt niks maar haar vermoeden is juist. Dieter heeft nog altijd niks origineels kunnen bedenken voor de Valentijn van Nancy. Tom is lastig omdat zijn wagen pas overmorgen zal hersteld zijn en Kobe moet het uitzweten. Adil presenteert zijn offerte aan Bob en Lowie. Ze gaan akkoord maar Lowie is wat afwezig want hij zit op een plan te broeden hoe ze Kobe zullen aanpakken. Een pony heeft op de voet van Britney gestapt. Peter zegt aan Steven dat hij gewoon naar het gemeentehuis moet gaan om als hij Kobe officieel wil erkennen. Kobe zegt aan Tom dat hij de helft van zijn Facebookvrienden is kwijt geraakt ingevolge zijn misdaad. Adil is nog eens op bezoek bij Mayra en Waldek en geeft Zoë de papfles. Nancy zegt aan Dieter dat ze voor Valentijn iets wil dat recht uit het hart komt. Omdat hij nog steeds niet weet hoe Nancy te verrassen zegt hij haar dat hij Valentijn even zou willen uitstellen. Want hij moet op die dag werken en zal waarschijnlijk laat thuiskomen. Maar Nancy vindt dat niet nodig want ze wil het hem niet moeilijk maken. Rosa spreekt Steven aan over het feit dat Luc niet wil verder leven. Steven vraagt zich af of hij het wel echt meent. Rosa weet niet of ze Lowie er zou over aanspreken. Lowie blijft er bij dat ze Kobe moeten aanpakken maar Bob is terughoudend want hij denkt aan de reputatie van Boowie: alles gaat nu goed en hij wil het zo houden. Kobe is Steven dankbaar omdat hij hem een nieuwe kans wil geven. Hij wil koken voor Steven en Rosa. Tamara heeft Bob vastgekneveld aan bed want ze wil weten waarover hij en Lowie aan het konkelfoezen waren. Bob biecht op waarover ze spraken. Tamara heeft er niks op tegen Kobe een lesje te leren en ze weet hoe ze dat het best kunnen doen...

Aflevering 122 (#4362) - dinsdag 13 februari 2018

Ook Rosa twijfelt of Luc het wel meende toen hij zegde dat hij wil sterven; misschien was het een eenmalige opwelling. Na het vandalisme aan zijn wagen is nu ook de voordeur van het oude notariaat, waar Tom verblijft, beklad met een kruis. Hij denkt dat Judith de dader is. Waldek en Mayra gaan een lijstje maken met de personen die in aanmerking komen voor het peter- en meterschap. Bob zegt aan Lowie dat het plan van Tamara om Kobe te pakken, niet kan mislukken. Waldek gedraagt zich nogal zenuwachtig. Angèle klaagt bij Rosa over Eddy want het is "geen vette" meer. Ze zal iets moeten doen aan zijn uithoudingsvermogen want het zijn tegenwoordig maar "korte sprintjes" en daarna ligt hij direct in slaap. Sam en Kaat beseffen beide wat een rot jaar Kaat wel heeft gehad en Sam hoopt op beterschap. Sam zegt haar dat ze af en toe moet durven haar gal te spuwen. Sam heeft de film Scream gehuurd om samen naar te kijken, om haar te helpen schreeuwen. Ann en Judith gaan samen uit eten voor Valentijn maar Judith wil geen cliché's met hartjes en dergelijke. Kobe wordt tijdens de werkuren gevraagd naar het gemeentehuis te gaan voor de officiële erkenning door Steven. Karin is er niet mee opgezet, hoewel het bijna middagpauze is. Veerle komt op bezoek bij Sam om te horen hoe het nu met Joren gaat. Sam spreekt alleen maar lof over hem: hij zwemt graag en heeft vrienden gemaakt. Sam zegt wel aan Veerle dat de ouders van Joren zich ongeïnteresseerd gedragen want ze nemen geen contact op met hem. Lowie en Bob ruimen hun nieuw kantoor op na de renovatiewerken en "testen" de bureaustoelen. Marianne komt mee van het verzorgingscentrum naar het appartement van Rosa. Rosa is erg verstrooid en zegt Marianne dat ze gewoon wat moe is. Ze vraagt of Marianne iets aan Luc heeft opgemerkt, zonder echter iets meer te zeggen. Rosa heeft vergeten Ann te bellen om te vragen of Sandrine mag komen. Ze belt meteen en voor Ann is het oké maar Rosa wil nog iets anders vragen. Mayra ontvangt een overlijdensbericht betreffende Magaly. Ze wordt erg emotioneel en verbrandt het bericht.

Aflevering 123 (#4363) - woensdag 14 februari 2018

Sandrine vraagt Mayra waarom ze aan het huilen was; Mayra zegt dat ze nogal moe is. Kobe krijgt op Facebook een vriendschapsverzoek van een zekere Lana Bergmans. Hij kent haar blijkbaar niet maar is nieuwsgierig en bekijkt de foto's van haar Facebook-profiel. Nancy blinddoekt Charité en moet mee met Renzo vanuit de Withoeve naar een onbekende bestemming. Kobe komt via een chat te weten dat Lana hem kent van de tijd toen hij kok was in de Withoeve. Ze was er namelijk komen eten. Hij zegt haar dat hij er niet meer werkt en op zoek is naar iets anders. Renzo heeft met Charité een paar toertjes gereden en ze komen uiteindelijk opnieuw in de Withoeve toe. Joseph wacht hen op. Hij heeft spaghetti gemaakt en heeft gedekt voor twee. Ann komt Sandrine ophalen bij Mayra om de rest van de vakantie door te brengen. Nu hij en Mayra alleen zijn, vindt Waldek het tijd om eens te praten. Er is een dansavond in het verzorgingscentrum maar Luc is niet geïnteresseerd. Rosa zegt hem dat ze er beide weken hebben naar uitgekeken en nu wil hij niet. Bob en Lowie zijn nog druk bezig in hun kantoor van Boowie, zodat ze Valentijn uit het oog zijn verloren. Tamara en Olivia komen langs en hadden natuurlijk op iets gehoopt en zijn ontgoocheld. Maar Lowie zegt dat ze het volgende zaterdag zullen goedmaken. Hun vrouwen rekenen op een wellness. Mayra legt aan Waldek uit dat ze in het verleden op haar neefje Brecht, het zoontje van haar zus moest passen. Maar het is misgelopen en het is gestorven aan wiegendood. Ze voelt zich hierover schuldig. En toen Zoë geboren werd kwam alles opnieuw naar boven. Toen Magaly eveneens overleed aan wiegendood werd het nog erger. Ze beseft echter dat ze Zoë moet beschermen en ze heeft de knop in haar hoofd omgedraaid. Door het voorval met Magaly heeft ze het moeilijk contact te hebben met Twan en Nuria. Ann en Judith vertrekken voor hun avondje uit. Wanneer ze buitenkomen ziet Judith Tom en zoent Ann op de mond. Want als hij haar zus neemt, neemt zij de zijne ook, zegt ze. Tim heeft een game gekocht voor de Valentijn van Sam maar ze heeft beslist om samen met Kaat de film Scream te kijken. Tim is ontgoocheld en speelt dan maar eenzaam in zijn eentje. Nicky vindt dat Emma bij Arne zou moeten zijn op een dag als deze maar zij vindt dat Arne zelf het initiatief moet nemen. Dieter heeft uiteindelijk niets gekocht voor Nancy want hij vindt dat hun liefde voor mekaar het mooiste cadeau is wat je elkaar kan geven. Nancy is aangenaam verrast van zoveel mooie woorden. Tot Dieter uiteindelijk toch nog een cadeau bovenhaalt, namelijk een halskettinkje. Ze is ontgoocheld want dat betekent volgens haar dat zijn mooie woorden voor haar minder betekenen dan het cadeau. En er ontstaat een discussie, waarbij Dieter ongewild Nancy beledigt. Ann komt terug van haar avondje uit maar is niet alleen…

Aflevering 124 (#4364) - donderdag 15 februari 2018

Na haar avondje uit met Judith heeft Ann de nacht doorgebracht met een nieuwe vriendin. Dieter zegt aan Peter dat hij Nancy eens goed gezegd heeft wat hij erover denkt en dat ze in het vervolg haar cadeaus zelf mag kopen. Nancy heeft het aanvaard en de plooien zijn opnieuw gladgestreken. De nieuwe meubels van Judith zijn toegekomen maar moeten nog gemonteerd worden. Emma heeft haar nog niet gezien sinds ze gisteren samen met Ann op stap is geweest. Ann is haar echter aan het masseren in de spreekkamer. Kaat komt langs in de Withoeve om eens te zien hoe het daar gaat. Ze zou graag zo vlug mogelijk haar werk willen hervatten. Femke zegt dat niet zij maar de dokters daar moeten over beslissen. Judith is doodmoe van haar avond uit maar ze zou de nieuwe meubels nog moeten uitpakken. Ze herinnert zich niet meer hoe ze is thuisgeraakt. Ann zegt haar dat ze met een taxi naar huis is gegaan en dat zijzelf heeft kennis gemaakt met een nieuwe vriendin. Tom vertelt aan Karin dat hij gezien heeft dat Judith Ann op de mond heeft gezoend. Hij is woedend maar Karin heeft er duidelijk haar plezier in. Kobe wordt door Karin nu ook ingezet om broodjes te gaan halen en haar en Tom te bedienen. Rosa spreekt Ann over het feit dat Luc geen levenslust meer heeft. Ann zegt dat hij mogelijk een depressie doormaakt en raadt Rosa aan contact op te nemen met de psycholoog van de instelling. Lowie bezoekt Luc en Luc wil weten hoe het gaat met iedereen. Leo heeft zich voor carnaval verkleed in een kabouter. Marianne vindt dat hij er belachelijk uitziet en dat het marginaal is zich te verkleden. Maar Rosa vindt dat hij er fantastisch uitziet. Rosa heeft ook een kostuum voor Marianne, namelijk een heksenkostuum. Terwijl zijzelf is uitgedost als fee. Marianne is niet opgezet met haar kostuum maar Rosa zegt dat ze "Sandrine niet heeft kunnen tegenhouden". Wanneer Tom in het oude notariaat wil binnengaan ziet hij dat iemand silicone op het slot heeft gespoten. Tom gaat naar Judith om haar ongezouten zijn mening te geven over haar kinderachtige gedrag toen ze Ann zoende. Op dat moment komt Stan van de trap en hoort wat Judith met Ann gedaan heeft.

Aflevering 125 (#4365) - vrijdag 16 februari 2018

Olivia is nieuwsgierig wat Lowie en Bob gaan doen voor hun uitgestelde Valentijn, maar Tamara heeft beloofd niks te zeggen. Marianne zegt dat ze zich vermaakt heeft tijdens hun carnavalsviering. Dieter heeft opnieuw last van zijn paardenallergie, alleen maar omdat hij Britney is gaan ophalen. Hij wil toch gaan karten met zijn vrienden maar Nancy vindt dat hij het moet afzeggen. Kaat stuurt Simonne een SMS om te vragen of ze een bezoekje mag brengen. Voor Simonne is het oké en ze vraagt of ze wil blijven eten. Kobe komt naar Rosa om te koken, zoals hij beloofd had. Eddy is de deur van Tom gaan herstellen. Hij bluft bij Adil dat hij elke avond nog aan zijn trekken komt bij Angèle. Steven zegt aan Kobe dat het misschien beter is dat hij stilaan naar ander werk begint uit te kijken, tenminste als hij meer wil dan die kantoorjob. Hij moet eventueel ook eens denken aan een eigen zaak. Emma speelt een voetbalmatch maar kan zich moeilijk concentreren want ze kan haar ogen niet afhouden van Arne. Judith installeert haar nieuwe meubels maar is zenuwachtig en bezeert zich bij het openen van een karton. Nicky probeert Emma en Arne samen op stap te krijgen maar het lukt niet. Wanneer Emma weg is zegt ze dan maar openlijk aan Arne dat Emma gek is op hem. Luc zegt aan Rosa dat hij gisteren met Lowie pannenkoeken is gaan eten. En dat hij een goeie babbel heeft gehad met Lowie maar niet over het feit dat hij zijn levenslust verloren heeft. Want Lowie mag hier niks over weten. Hij vraagt aan Rosa om "het" te regelen. Twan heeft afgesproken met Waldek in de Frens. Twan zegt dat Nuria in zichzelf is gekeerd sinds de dood van Magaly. Ze praat niet meer met Twan. Hij vraagt of Waldek naar de begrafenis van Magaly komt. Waldek zegt dat hij zal komen maar dat Mayra zeker niet zal meekomen want ze heeft het er te moeilijk mee. Wanneer Waldek vraagt wanneer de begrafenis zal plaatsvinden is Twan verwonderd want hij heeft toch een overlijdensbericht gestuurd. Waldek zegt dat ze die niet hebben ontvangen. Judith zegt aan Ann dat Tom gisteren herrie is komen zoeken over de kus die ze Ann heeft gegeven. En dat hij haar verdenkt van al het vandalisme dat hij de laatste tijd heeft ondergaan. Ann en Judith zijn aan het giechelen wanneer Stan op de gang staat met bagage en zijn skatebord. En hij hen hoort hen spotten met Tom en stapt boos op.