Wikia

Week 26

Week 27

Week 28

Aflevering 131 (#4371) - maandag 26 februari 2018

Marianne wordt nu verondersteld het bod van Tom over te nemen en hoger te gaan dan het bod van Ann maar ze zegt aan Tom dat ze niet kan bieden. Ze stapt op en Tom begrijpt er niets van want ze hadden een strategie afgesproken. Uiteindelijk heeft Ann het hoogste bod gedaan, namelijk 750.000 €. Waldek en Adil gaan zogezegd geen misbruik maken van de zwakke bedprestaties van Eddy maar hebben nu al hun binnenpretjes. Nicky zegt aan Emma dat het voorstel "Sorry Voor Alles" het niet heeft gehaald om hun "100 dagen" te vieren. Maar het project "Proud To Be Fout" wél. Tom "feliciteert" Ann en Judith en hoopt dat ze nu hebben wat ze gehoopt hadden. Hij denkt blijkbaar dat Ann stroman was van Judith. Karin zegt aan Kobe dat hij opnieuw bij haar kan komen werken maar hij wil niet. Ann zegt aan Judith dat alles blijft zoals het is: ze kan met haar kinderen blijven wonen, terwijl Ann en Sandrine in het appartement op de verdieping zullen wonen. Judith had echter al verhuisplannen maar Ann kan haar overtuigen. Adil zegt aan Paulien dat hij zich zorgen maakt omdat ze nog steeds niet zwanger is. Waldek vraagt aan Peter om peter te worden van Zoë. Peter is erg enthousiast. De zwemcoach van Joren zegt dat Joren talent heeft. Hij vraagt aan Sam om eens te komen kijken tijdens de training maar niet tijdens de competities. Wanneer Femke het nieuws over het peterschap hoort is ze erg enthousiast omdat ze ook als peter en meter een koppel zijn. Waldek zegt al schertsend dat hij dit alleen maar omwille van praktische redenen heeft gedaan: slechts 1 verplaatsing en dus ook beter voor het milieu. Peter en Femke stellen voor de doop in De Withoeve te houden. Waldek gaat akkoord, echter zonder eerst de mening van Mayra te vragen. Ann legt aan Sandrine uit dat ze zullen verhuizen naar het appartement. Sandrine is blij omdat ze daar ook samen met Judith en haar kinderen zullen zijn. Tom belt Marianne om uitleg te krijgen over haar uitblijven van een hoger bod. Ze legt hem uit dat ze onder druk werd gezet door Ann: ze zou Sandrine niet meer mogen zien als ze over het bod van Ann was gegaan. Tom is woedend en scheldt haar uit. Hij verwijt haar dat ze Sandrine boven hem verkiest en hij noemt Sandrine een bastaardkind. Marianne geeft hem een mep in zijn gezicht, waarvoor ze zich echter onmiddellijk excuseert. Charité is aan het poetsen en vergeet hierdoor dat er nog iets op het vuur staat in de keuken. Renzo vindt dat ze zich niet zo moet uitsloven en ze zich beter op haar studies zou concentreren.

Aflevering 132 (#4372) - dinsdag 27 februari 2018

Tom komt beschonken toe op kantoor. Hij vraagt Karin hoelang het geleden is dat ze nog eens van bil gegaan is, waarop zij antwoordt dat ze met Omar niet alleen een pousse-café heeft gedronken. Tom wil Karin op de mond zoenen maar zij geeft hem een schop in zijn kruis. Bob is blij dat Ann het huis heeft kunnen kopen want op die manier moeten haar patiënten niet van huisdokter veranderen. Hijzelf gaat al 30 jaar bij dezelfde huisarts en zou er niet moeten van weten om van dokter te veranderen. Waldek zegt aan Mayra dat Peter en Femke voorgesteld hebben het doopfeest in De Withoeve te houden en Mayra is enthousiast. Peter en Femke zorgen voor de drank, Waldek en Mayra voor het eten. Mayra moet vandaag naar Kind En Gezin voor een check-up van Zoë. Stan is ondertussen op de hoogte dat ze niet verhuizen. Emma zou graag tijdens de paasvakantie op skivakantie gaan; Judith vindt het oké. Kaat begint vandaag opnieuw in de Withoeve te werken maar moet het rustig aan doen. Eddy komt toe bij De Kabouters maar heeft spierpijn door de workout die Angèle hem oplegt. Waldek zegt hem dat ze ondertussen wel door hebben dat zijn bedprestaties niet zo fameus zijn als hij wel zegt. Rosa zegt aan Leo dat Angèle overdrijft met de workout die ze Eddy oplegt. Ann belt Marianne om te vragen of ze morgen op Sandrine kan passen want ze heeft het te druk. Marianne is enthousiast. Judith stelt aan Ann voor geen huur te betalen, zoals eerst was afgesproken. Vermits Ann toch de helft van de aankoopprijs aan Judith zou moeten betalen, stelt Judith voor dit niet te doen maar deze som te beschouwen als de aankoop van de helft van het huis. Zodanig dat Ann niet al haar geld moet steken in een huis waarvan ze enkel het appartement gebruikt. Ann gaat akkoord. Arne gaat naar Tom voor de joggingsessie maar Tom moet niks meer van hem weten, gezien hij aan de politie heeft verteld dat Tom Judith heeft doen vallen een tijdje geleden. Thilly wil verder reizen maar Stan wil bij haar blijven. Hij wil niet terug naar huis. Thilly zegt dat hij onmogelijk bij haar kan blijven. Kaat is misschien toch een beetje te vlug terug komen werken in de Withoeve want ze voelt zich even niet goed. Bij Kind En Gezin is alles goed verlopen. Karin ontmoet Omar Jamal opnieuw in een restaurant. Hij zou Karin willen meenemen naar zijn huis maar zij zegt hem duidelijk dat het alleen maar om een zakenlunch gaat. Tamara heeft opnieuw contact met Kobe op Facebook. Hij zegt dat hij gaat solliciteren voor een job als chef bij een cateringfirma. Lowie is weer erg gespannen wanneer hij dit leest en zegt aan Tamara dat hij uit de grond van zijn hart hoopt dat Kobe die job niet krijgt. Tamara antwoordt hem dat ze daar zal voor zorgen.

Aflevering 133 (#4373) - woensdag 28 februari 2018

Marianne bedankt Ann omdat ze haar belofte heeft gehouden betreffende het bezoekrecht aan Sandrine. Adil heeft het werk van Eddy moeten overnemen en Eddy heeft hem de instructies gegeven. Eddy zegt aan Adil en Waldek dat hij vandaag niet wil "conditietrainen"; het is platte rust. Tamara en Lowie hebben blijkbaar kunnen achterhalen bij welke bedrijf Kobe ging solliciteren. Ze stuurt anoniem een bericht naar dat bedrijf, waarin ze een link stuurt van het krantenartikel dat verschenen is naar aanleiding van Kobes agressie tegenover Kaat. Nicky zegt aan Emma dat ze niet moet opgeven wat haar gevoelens voor Arne betreft. Karin zegt aan Tom dat het bedrijf van Jamal wil uitbreiden met een vestiging in België. Ze zegt aan Tom dat deze dossiers voorrang hebben en absoluut moeten klaar zijn voor vrijdag. Thilly belt naar Judith om te zeggen dat ze verder doorreist en dat Stan bij zijn grootouders zal verblijven. Op de wekelijkse voetbaltraining is Arne vervangen als trainer omdat hij ziek is. Nicky denkt dat er meer achter zit en dat hij niet wil komen omdat hij anders zijn gevoelens voor Emma moet tonen. Marianne en Eddy ontmoeten elkaar in de Frens met Britney en Sandrine. Het komt tot een gekibbel. Eddy is met Britney naar de kermis gegaan. Sandrine zegt dat Marianne vindt dat een kermis voor marginalen is. Marianne zegt echter dat ze dat zo niet heeft gezegd. Eddy probeert haar op stang te jagen door te zeggen dat het wel moet pikken als je eigen bloed zo tegen elkaar op biedt voor het huis. Uiteindelijk hebben ook Britney en Sandrine nog commentaar op elkaars kledij. Ook Nancy komt toe en Eddy zegt haar dat Marianne commentaar heeft op de kledij van Britney. Bob probeert zijn nieuw Virtual Reality-project uit en is niet echt geïnteresseerd in de streek die Tamara en Lowie Kobe hebben gelapt met de anonieme e-mail. Tamara heeft opnieuw contact met Kobe op Facebook en vraagt hem hoe de sollicitatie is verlopen. Hij antwoordt dat het negatief was. Ze waren wantrouwig en wilden hem zelfs geen kans geven. Judith ontmoet opnieuw Stan op dezelfde plek in Frankrijk. Thilly is ondertussen vertrokken maar heeft wel een openstaande hotelrekening achtergelaten, die Judith voorgeschoteld krijgt. Maar Stan wil nog steeds niet opnieuw meegaan met Judith en zegt dat hij zijn grootouders gaat logeren. Charité en Joseph maken samen hun huiswerk, in afwachting dat het eten klaar is. Steven stelt voor dat Kobe 1 keer per week zou koken voor Rosa en hem. Na de ontgoochelende sollicitatie stelt Rosa aan Kobe voor in het verzorgingscentrum te komen werken, ze hebben daar een keukenhulp nodig. Maar Steven vindt dat niet geschikt voor Kobe omdat het over een job in een grootkeuken gaat. Kobe ziet het echter wel zitten. Paulien vindt dat Adil zo stil is; hij zegt dat hij gewoon moe is. Wanneer Tom thuiskomt, vindt hij een leeggegooide vuilniszak aan zijn voordeur.

Aflevering 134 (#4374) - donderdag 1 maart 2018

De vuilniszak die Tom gisteren aan zijn voordeur vond, staat nu aan de voordeur van de dokterspraktijk. Judith verdenkt Tom. Sam en Tim gaan naar de zwemtraining van Joren. Tim vraagt Joren of zijn ouders geïnteresseerd zijn in zijn activiteiten. Hij antwoordt dat hij denkt dat hen dat niet echt interesseert. Simonne zegt aan Frank dat ze denkt dat ze Luc meer zouden moeten bezoeken. En dat ze iets moeten doen voor zijn verjaardag. En tegelijk zouden ze een feestje voor Kaat geven, want die verjaart zondag. Kaat heeft gisteren een halve dag moeten rusten omdat ze teveel gewerkt had in de Withoeve. Tom vertelt aan Karin dat hij een vuilniszak aan zijn voordeur vond. Op zijn beurt verdenkt hij Ann ervan de dader te zijn. Tom heeft onregelmatigheden gevonden in de dossiers van Jamal. Rosa belt met Angèle over de massages met Eddy. Maar hij blijkt maar niet opnieuw in topvorm te geraken. Integendeel, tijdens een verkeerde beweging bij De Kabouters krijgt hij ernstige rugklachten. Hij zegt aan Waldek dat het allemaal door die Spartaanse massages van Angèle komt. Adil gaat op consultatie bij Ann want hij denkt dat hij vruchtbaarheidsproblemen heeft. Hij zegt aan Ann dat Paulien niet op de hoogte is van zijn bezoek. Ann raadt hem aan er toch met haar over te spreken. Maar Adil zegt dat zij vindt dat ze de natuur gewoon haar gang moeten laten gaan. Ann vindt geen problemen in het medisch dossier van Adil en stuurt hem door voor een spermaonderzoek naar het CRG. Nancy zegt aan Kaat dat ze erg ontgoocheld is in haar vriendin Marianne, omdat ze kritiek had op de kledij van Britney. Olivia wil dat Lowie zich volledig op Boowie zou concentreren in plaats van zich bezig te houden met manieren om Kobe te pakken. Rosa wil Luc zoveel mogelijk verwennen. Ze hoopt dat hij zich hierdoor beter zal voelen. Steven is erg positief over het feit dat Rosa begaan is met het lot van iedereen. Ann wil zo snel mogelijk verhuizen naar het appartement. Op die manier kan ze zo snel mogelijk de loft te koop zetten. Lowie zegt aan Tamara dat Olivia hem heeft overtuigd te stoppen met de pesterijen aan het adres van Kobe. Maar net op het moment dat hij hun account wil verwijderen, opent Kobe zelf een nieuwe chatsessie en zegt dat hij uitgenodigd is voor een sollicitatiegesprek bij een ander bedrijf.

Aflevering 135 (#4375) - vrijdag 2 maart 2018

Tamara gaat verder in op de chat met Kobe en krijgt hem zo ver dat hij afspreekt met Lana Bergmans, om uitleg te geven over een kruidentuin. Kobe zegt aan Rosa en Steven dat hij is uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek in het zorgcentrum. Hij bedankt alvast Rosa want het is dankzij haar dat hij zich mag aanbieden. Rosa ziet er tegen op Luc straks te gaan ophalen voor zijn verjaardagsfeestje, want het is misschien zijn laatste… Mayra komt langs bij Taxi LEV, samen met Zoë. Femke zegt dat ze moeilijk kan zeggen of Zoë nu op Waldek of Mayra lijkt. Renzo zegt dat ze zullen moeten wachten tot ze begint te spreken: als ze een Pools accent heeft, dan lijkt ze op Waldek. Nancy zegt aan Kaat dat het samenwerken met 2 vrouwen toch vlotter gaat dan met Dieter. Peter schenkt als verjaardagscadeau een royaal gevulde mand met streekproducten aan Kaat. Frank is Luc en Rosa gaan ophalen in het zorgcentrum voor het verjaardagsfeestje van Luc. Iedereen is er, behalve Lowie. Want die is opgehouden door Tamara, die hem voorstelt aan Lana Bergmans. De chatpartner van Kobe is dus niet fictief maar bestaat echt. Alleen heet ze niet Lana maar wel Silke. Silke is een vriendin van toen Tamara een opleiding schoonheidsspecialiste volgde. Ze gaan een afspraak met Kobe regelen waarvan hij niet goed zal zijn, zegt Silke. Lowie is er echter niet gerust in voor het geval dit aan de oren van Olivia gaat komen. Op het verjaardagsfeestje van Luc probeert Frank de stemming erin te krijgen en zingt hij "lang zal hij leven" voor. Rosa heeft er haar bedenkingen bij en zingt niet mee. Waldek gaat fishsticks klaarmaken en krijgt hierbij de hulp van Sandrine als "chou-chef" en Mayra wordt de "chou-chou-chef". Frank schakelt nog een versnelling hoger en nodigt uit om de polonaise te dansen. Maar ook nu houdt Rosa zich afzijdig. Judith helpt Ann bij het inpakken voor de verhuizing. Ze vindt nog een oranje jurk die Ann gedragen heeft op een fout feestje. Mayra heeft een tekst geschreven voor het doopfeest van Zoë en ook Femke gaat haar bijdrage leveren. Karin heeft Jamal van GazPro Int. Aan de lijn om te zeggen dat hij erg tevreden is over de doorlichting die hun kantoor gedaan heeft. Hierdoor hebben ze honderdduizenden euros kunnen besparen. Karin kan het weer niet laten Tom te verleiden en ze beginnen te vrijen. Renzo plaagt Charité door te zeggen dat zijn leven toch wel relaxer was toen ze in Namen studeerde. Karin wil nog iets gaan drinken met Tom maar hij heeft er geen zin in. Wanneer Emma terugkomt van een avondje uit betrapt ze iemand die net klaar staat om de voordeur van Toms woning bij te werken met een verfspuitbus. Wanneer ze ziet dat het Arne is, is ze totaal verrast.