Wikia

Week 27

Week 28

Week 29

Aflevering 136 (#4376) - maandag 5 maart 2018

Emma en Arne vluchten weg in het struikgewas en beginnen elkaar te zoenen. Terwijl Ann en Judith de verhuisdozen van Ann aan het vullen zijn, haalt Ann herinneringen op uit haar jeugdjaren, toen ze verliefd was op een jongen die haar niet moest hebben. Tom verklaart aan de politie dat hij ervan overtuigd is dat Emma vergezeld was van Judith, op het moment dat hij op het punt stond hen op heterdaad te betrappen. Maar hij moet toegeven dat hij Judith's gezicht niet heeft gezien. Tom ziet Judith buiten en vraagt haar of ze haar verfspuitbus komt halen maar zij valt natuurlijk uit de lucht en zegt dat ze met die zaak niks te maken heeft. Arne zegt aan Emma dat hij wraak wou nemen op Tom omdat Tom tegen Emma is. Maar Emma vraagt hem ermee te stoppen. Judith wordt ondervraagd door de politie maar zegt dat ze bij Ann was. Tom is razend want hij denkt dat Ann haar wel een alibi zal geven. Lowie zegt aan Olivia dat hij vond dat er iets raars was tussen Rosa en Luc, tijdens zijn verjaardagsfeestje. Hij denkt dat er iets niet klopt. Nancy weet niet wat ze Dieter moet kopen voor zijn verjaardag. Judith zegt aan Emma dat ze haar gezien heeft met iemand. Maar Emma wil niet zeggen wie het was en zegt dat zij niks te maken heeft met het vandalisme. Tamara zegt aan Lowie dat ze Silke heeft klaargestoomd voor een ontmoeting met Kobe. Olivia hoort hen nog net praten en vermoedt dat ze weer iets aan het bekokstoven zijn om Kobe een loer te draaien. Ze zegt aan Lowie dat hij beter zijn vader eens zou gaan bezoeken. Simonne zegt aan Frank dat het feestje deugd heeft gedaan aan Luc; hij fleurde op. Judith zegt aan Ann dat ze vermoedt dat Arne de persoon is die bij Emma was. Emma wordt ondervraagd door de politie en zegt dat ze iemand heeft zien weglopen maar ze heeft niet kunnen zien wie. Nancy gaat naar Eddy om te vragen of hij volgende woensdag op Britney zou kunnen passen. Hij beschouwt het als een eer. Silke ziet het helemaal zitten voor een ontmoeting met Kobe. Tom is nog steeds in alle staten en zegt ook aan Karin dat hij ervan overtuigd is dat Judith achter het vandalisme zit. Maar Karin kan niet geloven dat Judith Emma ervoor zou laten opdraaien.

Aflevering 137 (#4377) - dinsdag 6 maart 2018

Judith ontmoet Arne om met hem te spreken over het incident met Tom. Ze verzekert hem dat Emma hem niet heeft verraden maar dat ze bijna zeker was dat hij de dader is. Ze vraagt hem voorzichtig te zijn met de gevoelens van Emma want ze heeft in het verleden heel wat emotionele momenten gehad en ze wil niet dat ze opnieuw gekwetst wordt. Ze vraagt Arne ook te stoppen met de pesterijen aan het adres van Tom. Nancy weet nog steeds niet wat ze moet doen voor de verjaardag van Dieter en spreekt hem erover aan. Hij zegt uiteindelijk dat ze hem het meest plezier zou doen met een aardbeientaart met veel slagroom en kaarsjes. Maar dat vindt Nancy dan weer zo gewoon. Lowie zoekt Rosa op om haar te spreken over haar vreemd gedrag tijdens het verjaardagsfeestje van Luc. Rosa geeft toe dat ze geëmotioneerd was door al de herinneringen die ze aan Luc heeft, want ze kent hem al heel lang. Maar de echte reden verzwijgt ze. Lowie heeft blijkbaar toch zijn twijfels en zegt Rosa dat ze hem altijd mag bellen als er iets is. Judith zegt aan Ann dat ze bang is dat Arne Emma zal kwetsen wat haar gevoelens betreft. Tom vraagt aan Judith om Emma te spreken maar Judith weigert. Tom zegt haar dat hij alleen maar de waarheid wil kennen over de pesterijen. Judith antwoordt dat Emma er niks mee te maken heeft. Tom aanvaardt haar antwoord maar heeft blijkbaar toch nog zijn twijfels. Kobe komt naar de Frens voor zijn eerste ontmoeting met Silke, maar Paulien is niet opgezet met zijn gezelschap. Tamara kan haar echter overtuigen kalm te blijven want zij zou natuurlijk niet graag hebben dat hij moet opstappen. Tamara stuurt Lowie regelmatig SMS-berichten om hem op de hoogte te houden van de stand van zaken tussen Lana en Kobe. Kobe vraagt wanneer ze voor het eerst is komen eten in de Withoeve. Ze herinnert het zich niet meer en ook niet meer wat ze gegeten heeft. Het waren "vergeten" groenten, vandaar dat ze het vergeten heeft, zegt ze. Eddy zegt aan Adil dat hij wel er wel eens werk mag van maken als hij kinderen wil, waardoor hij bij Adil een gevoelige snaar raakt. Olivia ziet dat Lowie voortdurend SMS'jes ontvangt van Tamara en stelt hem voor de keuze: ofwel meegaan met haar en zijn smartphone achterlaten, ofwel het spel meespelen met Tamara. Lowie gaat met haar mee. Adil krijgt een telefoontje van Delvaux om te melden dat er een kortsluiting is in hun gebouw. Er ontstaat een gekibbel tussen Lana en Kobe die beide beweren dat hun oma de beste rijstpap ter wereld kon maken Judith zegt aan Emma dat ze met Arne heeft gepraat en dat ze hem gevraagd heeft niet te snel te gaan. Na haar onderonsje met Kobe zegt Silke aan Tamara dat ze Kobe wel een lieve kerel vindt. Tamara belt naar Lowie om te melden dat hun plan met Silke perfect is gegaan, maar het is Bob die die de smartphone van Lowie beantwoordt. Hij zegt haar dat Lowie niet meer geïnteresseerd is in haar spelletjes. Emma en Arne zien elkaar terug. Arne denkt dat Judith vindt dat hij te min is voor Emma, maar Emma vindt dat ze zich van Judith niet teveel moeten aantrekken.

Aflevering 138 (#4378) - woensdag 7 maart 2018

Adil wil met zijn "medisch potje" vullen maar Olivia zit op het toilet en heeft de deur niet op slot gedaan. Adil schrikt en laat zijn potje vallen maar vindt het niet meer terug. Nancy bakt een taart voor de verjaardag van Dieter maar het moet volstrekt geheim blijven. Olivia vindt het potje van Adil op de grond. Ze denkt eerst dat het moet dienen voor een urinestaal maar daarna heeft ze door wat de echte bedoeling is. Judith en Ann kijken uit naar de verhuizing. De conditie van Eddy verbetert en hij denkt dus dat dit ook de relatie met Angèle zal verbeteren. Adil zegt aan Eddy en Waldek dat er vandaag bijkomend werk is ingevolge de kortsluiting op de werf van Delvaux. Daardoor zal Eddy zijn halve dag vrijaf, om met Britney door te brengen, niet zal kunnen nemen. Eddy belt naar Angèle om te vragen of zij op Britney kan passen maar zij ziet dat niet zitten want ze moet naar de kapper. Tom tobt nog altijd over wie nu uiteindelijk de dader van het vandalisme wel kan zijn. Kobe zegt aan Rosa dat hij de sollicitatie in het zorgcentrum niet positief inschat. Hij denkt namelijk dat hij de job niet zal hebben omwille van zijn recent verleden, dat volgens hem op het internet is verspreid. Maar Rosa vindt dat hij meer in zichzelf moet geloven. Silke wil een tweede ontmoeting regelen met Kobe en spreekt af met hem aan het park. Maar Tamara had liever de Frens gehad. Silke zegt dat ze niet graag twee maal op dezelfde plaats afspreekt. Nu Adil eindelijk alleen is bij De Kabouters grijpt hij zijn kans om zijn potje te vullen. Maar de telefoon belt en hij zet het potje op een tafel. Luttele tijd later komt Eddy binnen, in gesprek met Angèle. Ze is uiteindelijk toch bereid op Britney te passen. Eddy hoort Adil juist nog zijn telefoongesprek beëindigen. Hij bemerkt het potje niet maar Adil probeert hem zo vlug mogelijk buiten te krijgen. Uiteindelijk kan Adil het potje toch ongemerkt van de tafel wegnemen. Paulien zegt aan Nancy dat niet Eddy maar Angèle op Britney zal passen. Nancy begrijpt het niet. Ze valt helemaal uit de lucht wanneer Britney haar zegt dat Angèle het lief is van Eddy. Ze vertrouwt het zaakje niet maar Paulien kan haar geruststellen. Tamara wil aan Lowie uitleggen wat ze van plan zijn met Kobe maar hij reageert nauwelijks. Hij zegt dat Olivia belangrijker is.

Aflevering 139 (#4379) - donderdag 8 maart 2018

Marianne en Leo zijn aan het keuvelen. Ze zegt hem dat ze erg gelukkig is omdat ze van Ann een uitnodiging heeft gekregen om naar de grootouderdag in de school van Sandrine te gaan. Nancy komt aangereden en heeft hen gezien. Ze komt naar Marianne toegereden om haar te zeggen dat ze met haar een eitje te pellen heeft (in verband met de opmerking van Marianne over de kledij van Britney). Maar Marianne doet alsof ze niet weet waarover Nancy spreekt. Eddy belt nog eens naar Angèle om te horen hoe de namiddag met Britney is verlopen. Nancy verrast Dieter voor zijn verjaardag met een aardbeientaart. Maar ze is niet echt het zonnetje in huis want is voortdurend aan het zeuren over het feit dat Eddy Angèle heeft gestuurd om op Britney te passen gisteren. Angèle belt voortdurend naar Eddy om hem raad te vragen in verband met Britney. Het werkt op de heupen van Adil. Dieter vindt zijn taart niet echt wat hij had gehoopt. En Nancy zelf brengt ook geen gezelligheid, vindt hij. Nancy is hierdoor ontgoocheld en loopt weg. Silke en Kobe ontmoeten elkaar opnieuw, deze keer in het park. Omdat ze de eerste keer aan het discussiëren waren over welke suiker je nu bij rijstpap moet gebruiken, heeft hij, bij wijze van grap, een pak bruine suiker meegebracht, met een strik errond. Dieter zegt dat hij zijn verjaardag niet meer wil vieren in de toekomst. Bob zegt aan Lowie dat ze mogelijk een nieuwe klant hebben. Tamara vraagt aan Lowie of Silke al filmpjes heef doorgestuurd over de ontmoeting met Kobe maar ze antwoorden dat ze het te druk hebben. Britney werd door Angèle opgetut met schmink en gaat zo naar Eddy op zijn werk. Nancy is er niet mee gediend Britney zo te zien. Silke zegt aan Kobe dat ze naar haar oom in Amerika zou willen gaan maar ze zoekt nog een reispartner. Peter stelt Dieter voor te gaan karten, om zijn verjaardag toch nog enigszins goed te maken. Dieter gaat akkoord maar wil het eerst met Nancy uitpraten. Kobe zegt aan Silke dat hij van zichzelf vindt dat hij een monster is, na wat hij Kaat heeft aangedaan. Silke vindt het echter erg moedig van hem dat hij er zo open voor uitkomt en ze kust hem op de mond. Paulien ziet dat Adil erg zenuwachtig is maar hij zegt niks meer. Silke en Kobe besluiten elkaar te blijven zien en Silke voert haar telefoonnummer in op zijn smartphone. Steven krijgt van Kobe een SMS om te zeggen dat hij zijn sollicitatie in het zorgcentrum helemaal ziet zitten. Wanneer Nancy thuiskomt ziet ze dat Dieter er niet meer is. Femke zegt haar dat hij is gaan karten, samen met Peter. Nancy geeft toe dat ze fout is geweest.

Aflevering 140 (#4380) - vrijdag 9 maart 2018

Dieter heeft teveel gedronken tijdens zijn avondje uit en is te luidruchtig bij zijn thuiskomst in het huis van Lowie. Hij overnacht bij Tim en Sam. Nancy stuurt een bericht naar Dieter want ze wil het goedmaken en mist hem. Peter was samen met Dieter en is ook in de wind. Hij zegt aan Nancy dat het beter is dat ze Dieter momenteel met rust laat. Sandrine heeft een kruippakje met een opschrift "Little Sister" als cadeau voor het doopfeest van Zoë. Nancy zegt dat ze niet kan slapen zonder Dieter. Dieter komt thuis en Nancy verontschuldigt zich voor haar gedrag tijdens zijn verjaardag. Paulien wil nu eindelijk weten waarom Adil zo afstandelijk doet. Hij zegt dat hij met twijfels zit en zegt dat hij nu spijt heeft dat hij geen peter is geworden van Zoë. Hij voelt zich buitengesloten. Paulien zegt hem dat dit toch niet waar is want anders zou Waldek het toch niet hebben voorgesteld. Renzo brengt de dag door in pyjama want het is vandaag nationale pyjamadag. In de Withoeve wordt het doopfeest van Zoë gehouden, in aanwezigheid van een priester. Waldek geeft een toespraak ter gelegenheid van het doopfeest. Hij belooft plechtig dat hij voor altijd voor Zoë zal zorgen. Ook Mayra geeft een toespraak. Femke vraagt aan Paulien en Adil wanneer zij aan een kindje gaan denken. Paulien zegt snel dat ze er aan werken. Britney en Sandrine maken ruzie tijdens het doopfeest, in de keuken van de Withoeve. Uiteindelijk verplichten Mayra en Nancy hen het bij te leggen. Adil wil Waldek eens apart spreken. Hij geeft hem 125 € in een spaarzakje, als doopgeschenk. In zijn cultuur wordt een schaap geschonken bij een geboorte en dat is 125 € waard. Kobe zegt aan Rosa dat hij denkt dat het sollicitatiegesprek in het zorgcentrum is meegevallen. Hij is eerlijk geweest en heeft gezegd dat er hem nog een proces wacht. Maar ze hebben hem een tweede kans gegeven. Rosa zegt dat zij deze keer eens voor hem gaat koken, maar Kobe zal rijstpap maken als dessert. Silke zegt aan Tamara dat ze niet meer meedoet want ze vindt Kobe te lief en hij verdient een tweede kans. Tamara denkt dat Silke verliefd is op Kobe. Wanneer Renzo thuiskomt met Dylan, staan 2 verdachte mannen hem op te wachten. Ze eisen dat hij zich aan de afspraak houdt, zo niet zou er wel eens iets kunnen gebeuren met Dylan…