Wikia

Week 28

Week 29

Week 30

Aflevering 141 (#4381) - maandag 12 maart 2018

Dylan heeft aan Charité gezegd dat Renzo benaderd werd door twee onbekenden. Wanneer hij binnenkomt zegt Charité dat hij zo bleek ziet. Ze confronteert met wat Dylan gezegd heeft en hij zegt dat die twee mannen taxiklanten waren, die inlichtingen vroegen over een goed restaurant en dergelijke. Kobe twijfelt of hij opnieuw met Silke zou afspreken maar stuurt uiteindelijk toch de vraag. Er ontstaat een discussie tussen Tamara, Silke en Bob over de pesterijen aan het adres van Kobe. Tamara vindt dat Silke naïef is als ze denkt dat het ooit serieus zal worden tussen haar en Kobe. Renzo reageert geprikkeld wanneer Charité hem zegt het rustig aan te doen. Kobe ontdekt via Facebook dat Lana Bergmans eigenlijk Silke Van Haeckendover heet. Rosa ziet dat Kobe zich afwezig gedraagt en denkt dat er iets scheelt. Hij heeft zelfs niet van zijn zelfgemaakte rijstpap gegeten. Maar dan krijgt hij een telefoontje van het zorgcentrum met het nieuws dat ze hem hebben aangeworven voor de job als keukenhulp. Silke voelt zich schuldig tegenover Kobe. Ze denkt er aan alles gewoon op te biechten maar vraagt zich af of hij haar wel zal willen vergeven. Uiteindelijk gaat ze toch in op zijn vraag en spreekt af voor woensdag. Eddy beklaagt zich bij Frank over Angèle die zijn berichten niet meer beantwoordt. Ze is nijdig op Eddy omdat hij haar vorige week gevraagd heeft op Britney te passen. En daarbij komt dat ook Nancy lastig is op hem omdat hij "vergeten" heeft haar te zeggen dat hij en Angèle samen zijn. Nancy is dan weer lastig op Angèle omdat ze denkt dat zij Britney slechte manieren heeft geleerd, vermits Britney tijdens het doopfeest ruzie maakte met Sandrine. Peter vraagt aan Waldek hoe het nu eigenlijk zit tussen hem en Mayra. Hij zegt dat Zoë de band versterkt maar dat er geen sprake is van seksuele gevoelens. Paulien en Adil besluiten van gewoon af te wachten wat hun kindje betreft. Arne en Emma ontmoeten elkaar opnieuw. Arne zegt dat hij gestopt is met Tom te pesten. Tamara verwijt Lowie dat hij hypocriet is nu hij het plan omtrent Kobe laat vallen. Ze vindt dat ook Bob hypocriet is en zegt dat hij aan de basis ligt van de ruzie tussen haar en Silke. Peter en Renzo hebben wat te diep in het glas gekeken tijdens een onderonsje in de Withoeve. Renzo krijgt een dreigbericht op zijn GSM om te zeggen dat hij donderdag moet betalen…

Aflevering 142 (#4382) - dinsdag 13 maart 2018

Charité zegt aan Renzo dat hij erg onrustig was in bed, vorige nacht. Waarschijnlijk omdat hij teveel gedronken had, zegt ze. Emma pakt haar bagage om op skivakantie te vertrekken. Nancy is nog altijd lastig omdat ze ervan overtuigd is dat Angèle een slechte invloed heeft gehad op Britney. Judith heeft nog geregeld contact met Stan, die nog altijd bij zijn grootouders logeert. Eddy belt naar Angèle om het uit te praten. Ook Eddy geeft Waldek een kruippakje voor het doopfeest van Zoë. Nancy gaat naar Eddy bij De Kabouters en zegt hem dat Britney ruzie heeft gemaakt met Sandrine. Er ontstaat een ernstige discussie tussen hen beide. Ten huize Lowie is de sfeer grimmig omwille van de meningsverschillen tussen Tamara en de rest, wat de pesterijen met Kobe betreft. Sam zegt aan Tim dat ze haar werk als secretaresse bij Ann en Judith eentonig begint te vinden. Maar wanneer Tim dan voorstelt om ander werk te zoeken, wil ze Ann en Judith dan weer niet in de steek laten. Bij De Kabouters wil Waldek trakteren voor de lunch maar zowel Eddy als Adil reageren niet omdat ze er met hun gedachten niet bij zijn. Charité spreekt Femke aan over het gedrag van Renzo en zegt dat ze denkt dat hij met iets zit. Zowel Tim als Sam vinden hun GSM niet meer terug. Sam vindt uiteindelijk de GSM van Tim en belt hem, zodanig dat Tim de zijne hoort rinkelen en hem bijgevolg ook terugvindt. Karin zegt aan Tom dat het proces van Kobe op 30 maart zal plaatsvinden. Femke "betrapt" Peter wanneer hij een gebakje van de overschot van het doopfeest wil eten. Maar uiteindelijk blijkt dat Femke zelf ook met die bedoeling naar de keuken kwam. Renzo moet Mariette, een van zijn vaste klanten, met zijn taxi naar de kapster rijden. Ze ziet dat Renzo niet in zijn gewone doen is en komt na een tijd te weten dat hij financiële problemen heeft. Karin verneemt van Kobe dat hij een job heeft gevonden. Mariette verneemt dat Renzo 10.000 € moet betalen en wil hem hierbij helpen. Maar hij weigert. Lowie wordt weer nijdig wanneer hij Kobe in het kantoor van Karin ziet. Bob kan hem tot bedaren brengen en zegt hem dat ze er zich moeten bij neerleggen. Terwijl Renzo aan het rijden is belt Mariette hem opnieuw om te zeggen dat ze het geld heeft. Maar Renzo windt zich hierdoor op en heeft een aanrijding.

Aflevering 143 (#4383) - woensdag 14 maart 2018

Na de aanrijding is Renzo buiten bewustzijn en werd overgebracht naar het ziekenhuis. Adil verneemt van Ann dat de kwaliteit van zijn sperma matig-slecht is. Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat hij onvruchtbaar is. Hij moet nu afwachten en later een nieuwe test laten doen want deze test is niet definitief. En hij moet er met Paulien over spreken. Adil werkt zijn frustraties uit op Eddy. Waldek krijgt een foto van Zoë op zijn smartphone en toont hem aan Adil, wat hem natuurlijk niet vrolijker maakt. Mariette belt Simonne in verband met Renzo. Mayra toont aan Waldek een kettinkje met de naam "Zoë", dat ze gemaakt heeft. Renzo wil al meteen weg uit het ziekenhuis want hij heeft werk te doen en moet Dylan gaan afhalen aan school. Maar de verpleegsters komen Renzo halen voor verdere onderzoeken. Tamara en Bob leggen hun meningsverschil over Kobe bij. Mariette bezoekt Renzo en brengt het geld dat Renzo nodig heeft. Femke is hiervan getuige en beseft in welke papieren Renzo zit. Hij krijgt naar zijn voeten van Femke omdat hij het leven van Dylan in gevaar heeft gebracht door te lenen bij twee louche types, in plaats van haar erover aan te spreken. Ook Olivia en Lowie leggen hun meningsverschil bij, nadat Olivia hem eerst nog wat plaagt. En Lowie geeft toe dat hij zich fout gedragen heeft. Femke wil niet dat Renzo het geld aanvaardt. Renzo biecht aan Charité op dat hij geld heeft geleend om al hun schulden te kunnen betalen, maar hij heeft het onderschat. Charité is kwaad omdat Renzo haar dit verzwegen heeft en haar niet in vertrouwen heeft genomen. Een goed koppel deelt lief en leed, zegt ze. Eddy is in alle staten want hij kan Angèle niet meer bereiken en haar spullen zijn weg in hun appartement. Wanneer Rosa haar belt heeft ze echter direct contact met Angèle. Ze zegt dat ze tijd nodig heeft en dat ze alles rustiger aan wil doen. Vandaag zou Lucas, het zoontje van Peter en Femke, 4 jaar geworden zijn. En uitgerekend nu heeft Renzo dit ongeval. Femke voelt zich schuldig voor het ongeval omdat ze hem de baan heeft opgestuurd, terwijl hij moe was. Kobe ontmoet Silke opnieuw in het park en zegt haar dat hij weet dat ze niet Lana maar Silke is. Adil spreekt Paulien eindelijk aan over eventueel vruchtbaarheidsprobleem.

Aflevering 144 (#4384) - donderdag 15 maart 2018

Paulien wil samen met Adil naar dokter Ann gaan om alles samen te bespreken. Maar Adil ziet er het nut niet van in want hij weet nu al hoe hij ervoor staat. Sam is vandaag jarig en Tim heeft haar een boek gekocht. Joren stelt voor te koken om haar verjaardag te vieren. Maar wanneer hij Tim even later vraagt wat het lievelingsgerecht van Sam is, begint hij te twijfelen en kan hij niet antwoorden. Eddy zoekt Rosa weer op om te vragen hoe het nu eigenlijk zit met Angèle. Rosa zegt dat ze bij vrienden verblijft en dat alles oké is met haar. Frank vindt dat Eddy beter af is zonder Angèle. Ann en Judith verhuizen onder de vakkundige leiding van Sam. Femke informeert Peter over de lening die Renzo heeft aangegaan bij de twee duistere figuren. Renzo stuurt een bericht naar zijn schuldeisers om te zeggen dat hij op de afgesproken dag niet kan komen omdat hij in het ziekenhuis verblijft. Maar even later krijgt hij als antwoord dat ze zijn uitvluchten niet aanvaarden. Peter heeft een plan: Femke moet met Vic naar het ziekenhuis en ervoor zorgen dat Renzo zijn afspraak nakomt en Wendy moet Joseph en Britney van school afhalen. Maar Femke vindt het geen goed idee en stelt voor het geld voor te schieten. Frank heeft Luc uitgenodigd om te proberen hem op te monteren. Frank probeert hem warm te maken voor het WK voetbal, maar Luc is niet echt in de stemming. Frank heeft tomatensoep gemaakt maar het lukt Luc niet ze alleen te eten. Hij raakt gefrustreerd en zegt aan Frank dat het voor hem allemaal niet meer hoeft en barst in tranen uit. Kobe heeft weer voor een lunch gezorgd voor Rosa en Steven. Rosa vindt dat Kobe de laatste toch stilletjes is. Hij zegt dat het komt door het nakende proces. Renzo stuurt een SMS naar Charité om vergiffenis te vragen. Femke gaat uiteindelijk toch in op het voorstel van Peter en gaat met Vic naar Renzo. Ze wil de waarheid weten. Hij zegt dat hij die kerels nog kent van de tijd dat hij op Lanzarote verbleef. Frank gaat naar Rosa en maakt er een scène omdat hij denkt dat het haar fout is dat Luc zo depri is. Peter wacht de twee kerels op om hen de verschuldigde som te geven. Maar ze zijn niet tevreden en eisen intrest. Peter zegt hen dat ze die niet gaan krijgen en dat ze beter kunnen ophoepelen. Maar een van hen begint Peter af te dreigen. Tot plots een politieteam verschijnt en de twee kerels ingerekend worden.

Aflevering 145 (#4385) - vrijdag 16 maart 2018

Tim zegt dat ze wapens en drugs hebben aangetroffen in de wagen van de twee kerels. Vermits Kobe getuige was van de scène die Frank gisteren tegen Rosa maakte, legt Rosa aan Kobe de situatie van Luc uit. Ze vond dat Frank het moest weten welke sinistere gedachten Luc heeft, maar Frank geloofde haar niet. Ze zegt dat de vraag van Luc terecht is want zijn levenskracht is aan het wegebben. Ze bewondert Kobe voor zijn wilskracht, waarmee hij zich herpakt heeft na de inzinking waarin hij beland was. Adil en Paulien zijn op consultatie bij Ann. Ze raadt aan niks te forceren en de natuur haar gang te laten gaan. Frank zegt aan Simonne dat Rosa Luc zo ver heeft gekregen zijn levenslust te verliezen. Maar Simonne gelooft dat niet want Rosa zorgt al jaren voor Luc, zegt ze. Ze denkt dat Luc zich misschien verkeerd heeft uitgedrukt. Rosa moet naar een grootouderfeestje maar is niet echt in de stemming, na het incident met Frank. Femke is lastig op Renzo omdat hij na al die jaren zijn lesje nog steeds niet heeft geleerd. En daarbij nog het leven van anderen op het spel zetten. Paulien wil Adil verwennen en hem ten volle steunen. Maar hij voelt zich slecht omdat het maar niet wil lukken met hun kinderwens. Frank spreekt Peter aan over de toestand met Luc. Frank vraagt of het mogelijk is Luc naar een ander zorgcentrum over te brengen, want hij is er vast van overtuigd dat Rosa Luc heeft gebrainwasht. Peter garandeert hem echter dat alleen Luc over zijn levenseinde kan beslissen en niet Rosa. Sam maakt Judith voorzichtig duidelijk dat ze naar een andere job uitkijkt, want haar job als secretaresse is niet bepaald haar droomjob. Nancy is niet haar gewone doen: Britney is kwaad op haar. En dan al dat gedoe met Renzo. Dieter probeert haar op te monteren. Ook Eddy ziet het niet meer zitten: hij mag Britney niet meer zien en Angèle laat hem zitten. Hij begrijpt het gedrag van Nancy niet: zij mag een nieuw leven beginnen maar als hij hetzelfde doet, dan kan ze het niet verdragen. Hij wordt emotioneel en zegt dat hij alle afspraken gerespecteerd heeft en toch is hij nu alles kwijt. Sam wil blijkbaar in de voetsporen van Tim treden want ze stelt haar kandidatuur als politie-inspecteur. Marianne zoekt Tom op in zijn kantoor want ze wil zijn verjaardag vieren, maar hij is er niet echt enthousiast over. Kobe wist Lana Bergmans als vriend op Facebook. Emma en Nicky zijn op een feestje. Emma zegt aan Nicky dat zij en Arne een koppel zijn. Charité is nog altijd boos op Renzo. Ze zegt hem dat hij zich moet herpakken en dat hij moet stoppen haar te overbeschermen. Hij belooft eraan te werken. Tom ziet Emma en Arne samen. Emma vraagt Arne hoe het u zit tussen hen. Hij zegt dat hij het rustig aan wil doen.