Wikia

Week 29

Week 30

Week 31

Aflevering 146 (#4386) - maandag 19 maart 2018

Charité heeft besloten dat zij vanaf nu de financiën beheert, vermits Renzo er een zootje heeft van gemaakt. Ze vindt het ook beter dat zijn kredietkaart wordt geblokkeerd want anders is de verleiding groot onnuttige aankopen te doen. Ze zegt hem dat het alleen maar is om hem voor zichzelf te beschermen. Ze zou ook graag hebben dat hij een betere job zoekt dan deeltijds de taxi's en de Frens. Een job met regelmatige werkuren. Ze wil zelfs haar studies opgeven om zelf ook te werken, maar dat wil Renzo dan weer niet. Nancy heeft een schrik opgedaan door de twee kerels die Peter bedreigden vorige week. Ze vreest dat ze zullen terugkomen, maar Dieter garandeert haar dat ze aangehouden blijven. Sam zegt aan Tim dat ze weet welke job ze graag zou doen, maar verklapt niks en plaagt hem door te zeggen dat het "beroepsgeheim" is. Rosa zegt aan Steven dat ze toch een leuk grootouderfeestje met Sandrine heeft gehad. Frank zegt aan Simonne dat hij Luc wil wegkrijgen uit het zorgcentrum. Hij zou Lowie willen op de hoogte brengen van de toestand van Luc, maar Simonne vindt dat geen goed idee. Ze denkt dat het beter is dat Frank eerst Luc daarover aanspreekt. Lowie en Bob hebben het druk bij Boowie.. Waldek toont opnieuw een foto van Zoë aan Adil, maar beseft niet dat hij hem daarmee natuurlijk niet vrolijk maakt. Ann is erg blij nu ze ingetrokken is in haar appartement. Nu ze voor politie-inspecteur wil gaan, vraagt Sam aan Arne een trainingsschema op te stellen want ze wil in topconditie zijn. Tijdens dit gesprek wil Tom Arne bellen maar Arne antwoordt niet wanneer hij ziet dat het Tom is. Tom zegt aan Karin dat hij weet wie de stalker is. Hij zegt dat Arne het deed uit wraak en om indruk te maken op Emma. Tom zegt aan Karin dat hij een goed plan heeft om Arne terug te pakken. Mariette en Joséphine uit Winterlicht moeten naar de kapper en vragen een taxi, met Renzo als chauffeur. Maar Femke zegt dat hij momenteel niet beschikbaar is. Simonne moet zijn plaats nemen want dat is zo afgesproken met Renzo, zegt Femke. Tom belt opnieuw naar Arne en excuseert zich voor zijn gedrag van de vorige keer. Hij vraagt Arne om opnieuw zijn coach te worden. Maar Arne zegt dat hij geen nieuwe opdrachten meer kan aanvaarden wegens tijdgebrek. Tom zegt dat hij bereid is meer te betalen en Arne aanvaardt.

Aflevering 147 (#4387) - dinsdag 20 maart 2018

Frank bezoekt Luc in het zorgcentrum en vraagt hem hoe het gaat. Luc zegt dat hij weg wil. Hieruit leidt Frank af dat hij weg wil uit het zorgcentrum. Maar Luc verduidelijkt dat hij het niet meer ziet zitten en dat hij wil sterven en Frank moet hem hierbij helpen. Hij begint hysterisch te doen, waarop Rosa de kamer binnenkomt. Frank profiteert er nog eens van haar te beschuldigen van de gemoedstoestand van Luc. Bij Boowie is de spanning te snijden: Bob zegt dat er problemen zijn bij het project van Delvaux, terwijl Lowie een minuut geleden aan Delvaux had beloofd dat ze morgen zullen operationeel zijn. Er ontstaat een discussie tussen Bob en Lowie. Want Bob zegt dat hij onmogelijk het probleem tegen morgen kan oplossen en Lowie wil geen gezichtsverlies lijden bij Delvaux. Bob kan niet anders dan een nacht doorwerken. Luc weigert nog te eten. Femke zegt aan Renzo dat de taxi hersteld is. Hij is bereid de vrijstelling zelf te betalen. Renzo bedankt Peter voor zijn optreden met de twee kerels en zegt dat hij het geld zal terugbetalen. Maar Peter zegt dat het geld in beslag genomen is en dat hij dat later wel terugkrijgt. Nancy pakt Renzo hard aan over zijn gedrag en begrijpt niet waarom hij geen financiële hulp aan haar of Femke heeft gevraagd. Frank wil Lowie spreken over Luc maar hij kan nu geen tijd vrijmaken voor Frank, ingevolge de gespannen sfeer bij Boowie. Nancy wil het fijne weten over de situatie tussen Waldek en Mayra, maar Waldek antwoordt kort en bondig. Hij spreekt haar echter aan over haar houding tegenover Eddy en zegt dat hij Britney erg mist. En Britney mist haar papa. Nancy verneemt van Waldek dat het gedaan is tussen Eddy en Angèle. Renzo vraagt aan Paulien of het mogelijk is in de Frens geen late shifts meer te moeten doen, want hij wil meer bij zijn gezin zijn. En of het mogelijk is een loonsverhoging te krijgen. Maar Paulien antwoordt dat als ze hem een verhoging geeft, ze het voor iedereen moet doen en dat gaat niet. Sam, Tim en Hannah zijn aanwezig tijdens de zwemtraining van Joren. Sam zegt dat ze ook gaat beginnen zwemmen want dat zou goed zijn voor haar conditie. Die zal ze nodig hebben voor haar nieuwe job, zegt ze aan Tim. Tim hoopt een tip te krijgen over haar nieuwe job maar ze zegt alleen dat ze een goeie conditie nodig heeft. Tim denkt dat ze "brandweervrouw Sam" zal worden. Tom speelt een spelletje met Arne en probeert hem opnieuw aan zijn kant te krijgen door hem te bejubelen. Maar al vrij snel wil Tom stoppen want hij heeft een slechte conditie. Hij wil met Arne bij hem thuis iets gaan drinken. Jacques, de zwemtrainer van Joren, zegt aan Sam en Tim dat hij enkel maar lof heeft voor Joren. Tom wil Arne whisky inschenken maar Arne vraagt water, want hij moet nog andere mensen trainen. Tom zegt dat de pesterijen gestopt zijn. Hij doet alsof hij denkt dat Judith en Emma de vandalenstreken hebben uitgehaald. Hij zegt aan Arne dat ze allebei ziek zijn in hun hoofd. Hij denkt dat het een genetische afwijking is, vooral met Emma. Tom begint het verleden van Emma op te rakelen. Hij vraagt zich af of ze vroeger wel altijd te waarheid heeft verteld. Bijvoorbeeld toen ze werd aangerand door Danny: heeft zijzelf het niet uitgelokt? Op die manier licht hij Arne op een subtiele manier in over het verleden van Emma. Arne loopt naar buiten en is totaal verward na het verhaal van Tom. Nancy denkt dat Eddy Waldek heeft opgestookt om bij haar een pleidooi te komen houden.

Aflevering 148 (#4388) - woensdag 21 maart 2018

Waldek en Mayra hebben het geregeld dat Zoë na de Paasvakantie naar de kinderkribbe kan gaan. Britney wil naar Eddy gaan maar Nancy houdt voet bij stuk. Britney zegt dat ze niet naar school gaat als ze Eddy niet meer mag zien. Lowie moet vandaag zijn maquette presenteren voor het project van Delvaux. Nu denkt Tim weer dat Sam lerares gaat worden, of reisbegeleidster. Sam wil nog steeds niks zeggen maar zegt wel dat hij haar nog veel zal zien. Waldek en Eddy zien dat Adil gespannen is maar begrijpen niet waarom. Ook Eddy is nog altijd niet in zijn gewone doen omdat hij Britney niet meer kan zien. Hij ontvangt een SMS van Britney, die schrijft dat ze hem mist . Rosa begrijpt niet hoe het is kunnen fout lopen tussen Eddy en Angèle, want ze weet zeker dat Angèle hem graag zag. Rosa belt Angèle om te zeggen dat ze haar vriendin mist. Nancy doet bij Kaat haar beklag over Britney. Kaat zegt haar dat zij vroeger ook zo lastig kon doen. Nancy zegt dat ze alleen nog iets kan bereiken door Britney haar tablet af te pakken of de "wifi van de code" te veranderen. Sam bespreekt met Judith haar plannen om van job te veranderen. Tom wil opnieuw met Arne afspreken maar hij antwoordt dat hij een verzwikte enkel heeft. Bob zegt aan Lowie dat zijn aanpassingen op tijd zijn klaar geraakt. Maar hij heeft ze niet kunnen uittesten en dat verontrust Lowie, maar Bob is er gerust in. Judith stelt aan Ann voor een call-center in te huren om Sam te vervangen. Maar Ann vindt dat nogal onpersoonlijk; de patiënten gaan het niet waarderen en gaan op hun privé-nummer bellen. Ze stelt eerder voor een combinatie van online reserveren en gewoon bellen. Britney is 20 minuten later dan gewoonlijk en nog niet thuis van school. Nancy denkt dat ze ofwel bij Eddy is, ofwel is Eddy haar gaan afhalen. Waldek legt enthousiast uit aan Eddy en Adil over de kinderkribbe waar Zoë zal verblijven: er is een webcam waarmee de ouders contact kunnen houden met hun kinderen. Maar het werkt Adil en Eddy op de heupen. Nancy gaat naar De Kabouters want ze is er vast van overtuigd dat Britney daar is bij Eddy. Uiteindelijk belt Kaat naar Nancy om te zeggen dat Britney terecht is; ze is gewoon wat blijven babbelen met een jongen. Nancy is er niet mee gediend en ontneemt Britney een week haar tablet. Femke zegt aan Renzo dat hij opnieuw de taxiritten van Winterlicht mag doen maar hij vindt het beter dat hij er niet meer komt. De presentatie van Lowie en Bob was een succes. Paulien zegt aan Renzo dat ze niet kan ingaan op zijn wensen: er is onvoldoende reserve om iedereen een loonsverhoging te geven en nooit nog late shifts doen is ook niet altijd mogelijk. Renzo begrijpt het maar besluit te stoppen met werken in de Frens.

Aflevering 149 (#4389) - donderdag 22 maart 2018

Tamara begrijpt niet dat Renzo weggaat in de Frens. Ze is zelfs bereid haar shifts aan te passen voor hem maar Paulien zegt dat ze zijn keuze moeten respecteren. Lowie komt dan toch langs bij Frank. Hij heeft bier meegebracht en is in opperbeste stemming omdat het eerste project van Boowie perfect is verlopen. Lowie verneemt de situatie waarin Luc zich bevindt. Tenminste, de versie die Frank ervan maakt. Hij wil Lowie overtuigen Luc uit het zorgcentrum weg te halen want volgens hem wordt hij er gehersenspoeld door Rosa en Kobe. Nu Sam binnenkort weggaat in de dokterspraktijk, vraagt Judith aan Charité of zij opnieuw de telefonische afspraken van de patiënten zou willen doen. Charité is vereerd maar zou het graag nog in beraad houden. Luc krijgt het bezoek van een psycholoog. Luc zegt dat iedereen gelukkig is, behalve hijzelf. Hij heeft pijn en wil sterven, want sinds Marieke dood is wil hij ook niet verder leven. Hij vindt dat hij iedereen tot last is, ook Lowie. Nancy doet nu ook haar beklag bij Simonne over Eddy en Angèle. En dat Britney terugkwam als een opgesmukte teutebel. Lowie vertelt het hele relaas van Luc aan Olivia. Hij is woedend omdat Rosa hem niet op de hoogte heeft gebracht. Lowie vindt dat Luc zo snel mogelijk weg moet uit de instelling. Maar Olivia vindt dat hij geen overhaaste beslissing mag nemen. Want misschien overdrijft Frank wel. Rosa vraagt aan de psycholoog wat zijn bedenkingen zijn over Luc maar hij kan daar momenteel niks over zeggen. Hij moet het eerst met zijn collega's bespreken. Karin probeert Tom weer op te vrijen; deze keer met een verhaal over vampiers. Ze houdt van vampiers die haar in de nek bijten. Ze krijgt Tom uiteindelijk zo ver, net op het moment dat Marianne hun kantoor binnenstapt. Ze keert dan maar op haar passen terug. Waldek excuseert zich bij Adil omdat hij nogal opdringerig was met zijn foto's en filmpjes over Zoë. Marianne wil afspreken met Tom maar hij zegt dat het nu niet het goeie moment is (hij zit namelijk in zijn wagen). Paulien heeft speciaal voor Adil gekookt. Maar ze moet uiteindelijk alleen eten want Adil stuurt een SMS om te zeggen dat hij nog werk heeft. Het is avond en Tom zit nu in zijn wagen te wachten. Op een gegeven moment ziet hij iemand aan zijn woning, die de indruk geeft te willen inbreken. Tom verwittigt de politie. Uiteindelijk breekt de persoon inderdaad in en wordt ingerekend door Tim en Dieter. De inbreker is Arne, die opnieuw vandalenstreken wilde uithalen, maar deze keer binnen in het kantoor zelf.

Aflevering 150 (#4390) - vrijdag 23 maart 2018

Charité bekijkt of ze haar studies kan combineren met een job in de dokterspraktijk. Renzo legt haar uit dat hij zijn job in de Frens heeft opgegeven. Hij zegt dat hij gaat proberen een job met vaste werkuren en betere verloning te vinden. Lowie kan het nog altijd niet vatten dat Luc uit het leven zou willen stappen. Olivia vindt dat Lowie best eens naar Rosa gaat om haar versie van de feiten te horen, want nu kent hij alleen het verhaal van Frank. Sam heeft afgesproken met Arne maar die laat natuurlijk niks van zich horen. Tim weet meer mag wil niks zeggen zolang Sam niks wil zeggen over haar nieuwe job. Ze zwijgen allebei. Charité zegt aan Judith dat ze de job als medisch secretaresse aanvaardt. Femke stelt Renzo voor voltijds bij Taxi LEV te komen werken. Hij zal het eens aan Charité voorleggen. Nancy gaat naar Eddy om te zeggen dat Britney vanaf volgende week opnieuw bij hem mag komen. Op voorwaarde dat hijzelf op haar past. Marianne gaat opnieuw naar Tom want ze wil hem spreken ("als het past, natuurlijk", zegt ze er subtiel bij). Want ze wil niet storen als ze met iets anders bezig zijn of gepland hadden. Ze zou bij Leo willen weggaan want ze zal het niet lang meer volhouden met hem. Leo, van zijn kant, zegt net hetzelfde over Marianne aan Rosa. Ze heeft kritiek op alles. Rosa vraagt hem waarom hij haar niet buitenzet, maar dat kan hij niet over zijn hart krijgen. Marianne noemt dezelfde punten van kritiek op aan Tom, maar met het omgekeerde commentaar. Ze vraagt of ze bij Tom mag komen inwonen. Sam heeft positief nieuws gekregen over de selectieproeven voor politie-inspecteur. Ze zegt het aan Tim en Dieter maar die geloven haar eerst niet. Pas als ze het bericht op haar smartphone toont aan Dieter kunnen ze niet anders dan het te geloven. Tim is jaloers. Lowie zoekt Rosa op om over Luc te praten. Ze zegt hem dat Luc haar gevraagd niets te zeggen aan hem en dat zij Luc niet heeft gepusht. Ze zegt dat hij naar Luc moet gaan om het hem zelf te vragen. Bob heeft zich overslapen en hierdoor is heel zijn planning in de war. Olivia licht Bob in over de gemoedstoestand van Luc. Eddy trakteert Adil en Waldek op frieten, want hij is blij dat hij Britney opnieuw mag zien. Op het moment dat Kobe probeert Luc wat tiramisu te doen eten, komt Lowie binnen. Hij stuurt Kobe meteen weg maar Luc is hier niet mee gediend en zegt Lowie dat hij niet lief is. Lowie krijgt nu van Luc zelf te horen dat hij niet verder wil leven maar dat Lowie het niet mocht weten.