Wikia

Week 38

Week 39

Week 40

Aflevering 191 (#4431) - maandag 21 mei 2018

Lowie is woedend en vernielt de krans van Julia. Marianne ontdekt een puinhoop die Stan in de woonkamer heeft achtergelaten. Olivia, Bob en Kaat zeggen aan Paulien dat Lowie is weggelopen. Ze zeggen haar dat er een krans van Julia op het kerkhof was. Olivia is ongerust over Lowie en denkt dat hij domme dingen gaat doen. Zoals Mayra vorige week al voorstelde, wil Waldek nu met zijn gezinnetje er op uit trekken. Mayra stelt voor om naar haar vader in Kaapverdië te gaan. Dieter klaagt bij Nancy dat hij al vier dagen op rij nachtdienst heeft gehad. Olivia besluit Lowie te gaan zoeken. Marianne heeft gekookt en wacht op Tom en Stan, maar weet niet dat ze op stap zijn. Paulien zegt dat ze nooit nog iets met Julia wil te maken hebben. Marianne speelt de slachtofferrol en klaagt bij Leo over Tom en Stan. Lowie blijft onvindbaar. Frank denkt dat hij gewoon stoom wil afblazen. Uiteindelijk is Lowie naar de instelling gegaan waar Julia verblijft. Hij flipt en eist dat de bewaking de deur opent, want hij wil Julia spreken. De bewaking van de instelling heeft de politie opgeroepen. Tim en Dieter komen Lowie oppakken, maar Lowie verwondt Dieter hierbij aan de neus.

Aflevering 192 (#4432) - dinsdag 22 mei 2018

Dieter komt toe in de Withoeve met een bloedneus en zegt aan Nancy dat Lowie in de cel zit. Kaat vertelt aan Frank en Simonne dat Lowie werd opgepakt. Frank wil in zeven haasten ernaar toe om te eisen dat ze hem vrijlaten. Maar Kaat zegt dat Peter, als advocaat, al naar de politie is om het probleem uit te klaren. Marianne maakt Tom de opmerking dat uitgaan op een werkdag niet kan. Tom is haar betuttelingen moe. Uiteindelijk brengt Peter Lowie naar huis. Lowie krijgt een bolwassing van Olivia. Ze begrijpt niet dat hij een politieagent heeft geslagen. Adil gaat naar Tom om te melden dat Julia een krans naar de begrafenis stuurde. Tom zegt hem dat het alleen maar kan stoppen als Paulien een officiële klacht indient tegen Julia. Paulien voelt dat Olivia haar iets verzwijgt. Olivia geeft uiteindelijk toe dat Adil ook nog brieven van Julia heeft onderschept. Steven biecht aan Rosa op dat hij niet in het buitenland is geweest. Hij zegt haar dat ze best stoppen met hun relatie want ze hebben geen toekomst meer samen, nu zijn gezondheid achteruitgaat. Paulien pakt Adil aan over de achtergehouden brieven. Adil probeert haar te overtuigen een klacht in te dienen tegen Julia, om zo een contactverbod te kunnen afdwingen. Steven spreekt af met Karin in een restaurant.

Aflevering 193 (#4433) - woensdag 23 mei 2018

Kaat vraagt raad aan Kobe betreffende foodsharing. Marianne zoekt Nancy op om te vragen of ze opnieuw wil komen poetsen in het oud notariaat. Nancy zegt dat ze er zal over nadenken. Paulien moet opnieuw afwachten of de IVF resultaten heeft opgeleverd. Kaat en Kobe zien Steven en Karin uit het restaurant komen. Rosa zegt aan Leo dat ze Steven zo vlug mogelijk uit haar systeem wil, maar Leo denkt dat hij gewoon een crisis doormaakt en dat het later opnieuw zal goed komen. Leo gaat naar Ann voor een check-up. Maar Ann ziet al meteen dat hij eigenlijk eerder voor een babbel komt. Sam heeft Jacques opnieuw uitgenodigd voor een etentje. Hij vraagt aan Sam hoe het nu zit tussen Joren en zijn ouders. Lowie is nog altijd over zijn toeren. Hij stelt zich egoïstisch op en gedraagt zich agressief tegenover Olivia. Olivia geeft hem een mep. Frank vraagt aan Simonne of ze met hem wil meegaan naar Amerika om de assen van Luc uit te strooien. Lowie gaat naar Boowie, grijpt naar de drank en gooit alles op de grond.

Aflevering 194 (#4434) - donderdag 24 mei 2018

Dieter en Tim zien dat Sam bezoek heeft gehad. Het valt Leo op dat Marianne zo goedgeluimd is. Tim verneemt van Sam dat Jacques de avond met haar heeft doorgebracht. Lowie is niet thuis komen slapen. Olivia zegt aan Tamara dat hij te ver is gegaan en dat hij voor niemand respect heeft. Tamara krijgt een brief van Karin, in verband met het incident in de Frens. Femke maakt zich wat zorgen betreffende het testetentje van Kaat. Kaat bereidt haar testetentje voor en is zenuwachtig, maar krijgt hulp van Kobe. Bob heeft een nieuwe afspraak met meneer Goethals in Boowie en is enthousiast om hem aan Lowie voor te stellen. Bob gaat met Goethals naar Boowie, maar vindt Lowie dronken aan een bureau en ziet de ravage die hij heeft aangericht. Tom en Karin hebben duidelijk een andere visie wat het profiel van een geschikte kandidaat betreft. Het komt tot een hevige discussie tussen Bob en Lowie. Bob zegt hem dat hij op deze manier niet meer met hem kan samenwerken en kan zich nog nauwelijks bedwingen Lowie op zijn gezicht te slaan.

Aflevering 195 (#4435) - vrijdag 25 mei 2018

Lowie excuseert zich bij Bob en ze beginnen beide met het opruimen van Boowie. Simonne heeft het er moeilijk mee dat Kaat en Kobe opnieuw samenwerken. Tamara gaat met de factuur naar Karin en zegt dat ze geen poot heeft om op te staan. Kaat stelt haar foodsharing aan Peter en Femke voor. Nancy, Peter en Femke geven hun akkoord om ervoor te gaan. Kaat informeert Kobe dat haar foodsharing werd goedgekeurd en bedankt hem voor zijn bijstand. Lowie excuseert zich ook bij Olivia. Ann komt Sandrine ophalen bij Marianne, maar Tom komt binnen en zegt aan Ann dat ze niet welkom is. Stan laat zijn spullen rondslingeren in de woonkamer. Marianne maakt hem erop attent maar hij reageert opnieuw weerspannig. Tom windt zich op over alles wat hem dwarszit in zijn huis. Rosa belt naar Steven om te vragen wat hij van plan is: gaat hij alles opgeven? Tom zegt aan Marianne dat ze moet ophoepelen en niet meer moet terugkomen. Kobe klopt aan bij Rosa; ze vertelt hem dat het gedaan is met Steven. Steven ontmoet Karin opnieuw in haar kantoor, maar Karin ziet dat er iets scheelt. Hij wil vertrekken maar valt. Karin helpt hem recht en troost hem, maar op haar manier en het komt tot een zoenpartij. Marianne ligt bewusteloos op de vloer…