Wikia

Week 3

Week 4

Week 5

Aflevering 16 (#4256) - maandag 18 september 2017

De filmavond in het gemeenschapshuis wordt grondig verstoord als Tom in razernij Adil komt halen. Zijn terras blijkt ingestort te zijn. Hij denkt dat het werk van De Kabouters te wijten is aan de instorting. Adil maakt duidelijk dat ze snel moeten ingrijpen vooraleer de achtergevel ook instort. Lowie en Bob besluiten mee te helpen. Thilly besluit het gebeuren te vloggen en draagt ook haar steentje bij. Ze maakt kennis met de inwoners van het gemeenschapshuis. Ook Eddy wordt opgeroepen tot ergernis van Angèle, die dacht zijn verjaardag op een speciale manier te vieren. Ze spreekt al snel echter af met Antonio, die nog maar pas van bij Rosa komt. Frank is nieuwsgierig naar wat er aan de hand is bij Tom en Judith. Hoewel de ramp vermeden kan worden, is Tom vastberaden de verzekeringsexpert te contacteren met beeldmateriaal dat hij eerder nam. Kobe en Kaat genieten nog van hun avond. Tamara spreekt Olivia aan over de passie in haar relatie met Arne. Mayra besluit nog een tijdje te wachten tot ze een definitive beslissing neemt over haar kind met Waldek. Waldek wil koste wat het kost het kind houden, ook al moet hij het alleen opvoeden.

Aflevering 17 (#4257) - dinsdag 19 september 2017

Tom is lastig op De Kabouters want hij is ervan overtuigd dat het hun schuld is dat de waterput is ingezakt. Simonne gaat terug werken bij Taxi LEV, hoewel Frank wat bezorgd is. Thilly moet poetsen en boodschappen doen. Renzo begint opnieuw deeltijds te werken bij de taxi's. Tom zegt Adil dat de werken stilliggen zolang de verzekeringsexpert niet is gekomen en dat er schadevergoeding is voorzien als de deadline niet wordt gehaald. Lowie wil zijn studies architectuur opnieuw opnemen en zijn master halen. Bob vraagt de hulp van Lowie om hem bij te staan in zijn project. Adil zegt aan Junes en Eddy dat er momenteel geen werk is ingevolge het incident bij Tom. Britney heeft in de keuken een pak koekjes genomen maar Dieter merkt dat er iets onder haar jasje steekt. Karin zegt aan Tom dat Steven ALS heeft. Adil zit in de put door het voorval bij Tom maar Paulien troost hem. Tom denkt dat Karin toch nog een nieuwe relatie met Steven kan opbouwen en er het beste van te maken. Mayra heeft besloten om dan toch voor het kindje te gaan want het is misschien haar laatste kans. Maar tevens wil ze dat zij en Waldek samen een overeenkomst opmaken voor het geval er iets mis loopt met haar, zodat de opvoeding van het kind gegarandeerd is.

Aflevering 18 (#4258) - woensdag 20 september 2017

Waldek vindt het een vreemde bedoening wat Mayra vraagt over het contract. Paulien en Adil gaan er even tussen uit. Lowie zegt dat hij er altijd zal zijn voor Paulien. Thilly heeft vroeger nog vrijwilligerswerk gedaan. Thilly speelt aan de telefoon zelf voor dokter en zegt dat de patiënt niet moet langskomen voor een banale verkoudheid. Maar Judith hoort het en zet haar op haar plaats. Ann hoort dit en zegt dat ze moet terugbellen om alsnog een afspraak te maken. Tom raadt Karin aan naar Steven te gaan om te praten. Waldek spreekt Peter aan over het contract. Peter raadt Waldek aan er toch nog eens goed over na te denken. Frank is "de nieuwe man" en is boodschappen gaan doen, nu hij toch thuis zit te niksen. Jessica twijfelt of ze bij Ann blijft slapen maar gaat dan toch maar naar huis. Waldek zegt aan Mayra dat hij akkoord gaat met het contract en zegt dat hij alles al met Peter heeft besproken. Mayra heeft twijfels of Peter wel discreet zal zijn. Karin bezoekt Steven dan toch

Aflevering 19 (#4259) - donderdag 21 september 2017

Frank is niet in de stemming want hij heeft Eddy's verjaardag vergeten en hij vindt zijn draai niet thuis. Steven heeft een uitgebreid ontbijt klaargemaakt voor Karin. Sam heeft gisteren gemerkt dat er iets was met Frank. Thilly maakt nader kennis met Ann. Peter wil nog eens samen met Waldek en Mayra aan tafel zitten voor het contract. Karin zegt aan Tom dat ze opnieuw een leven met Steven wil proberen. Lowie en Luc ontmoeten Olivia en Lowie laat blijkbaar zijn ogen op haar vallen. Simonne zegt aan Mayra dat ze in het verleden te ver is gegaan en hoopt dat ze met een propere lei kunnen herbeginnen. Angèle vertelt aan Rosa haar liefdeservaringen van de laatste dagen. Ze heeft een bekende een SMS gestuurd en ze hebben samen een tijd doorgebracht. Angèle vermoedt dat ook Rosa iemand ontmoet heeft maar Rosa lost niks. Junes heeft een beerput moeten uitkuisen en krijgt de stank niet uit zijn lijf. Tom belt Adil om te zeggen dat er nieuws is van de verzekeringsexpert.

Aflevering 20 (#4260) - vrijdag 22 september 2017

Tom zoekt een nieuwe locatie voor zijn bruiloft met Judith en checkt of De Withoeve misschien nog vrij is op 5 oktober. Peter wilt hem wel helpen, maar de zaal is reeds volzet. Tom is overstuur dat hij nog steeds geen trouwzaal heeft kunnen vinden. Marianne blijft bij haar standpunt dat het beter zou zijn om de bruiloft gewoon even uit te stellen, maar Tom wil koppig verder zoeken. Thilly steelt geld uit de portefeuille van haar zus om een avondje uit te kunnen gaan. Olivia vraagt Arne uit naar de cinema, maar die heeft niet bepaald zin. Sam vraagt aan Frank of hij 's namiddags op Hannah zou willen passen. Samen met Bob gaat hij naar het park, waar ze Paulien tegen het lijf lopen. Die trekt een paar prachtige foto's van Frank en Hannah en bezorgt ze later aan Sam. Eddy wilt een avondje uit in de Frens, maar botst daar op Peter en Femke. Femke is volop in paniek, waarop Eddy vluchtig zich uit de voeten maakt. Adil krijgt goed nieuws: De Kabouters waren niet verantwoordelijk voor de schade bij de werken bij de familie Bastiaens. Mayra heeft nog haar twijfels over het contract, maar wordt door Waldek overhaald om te tekenen.