Wikia

Week 5

Week 6

Week 7

Aflevering 26 (#4266) - maandag 2 oktober 2017

Olivia zegt aan Tamara dat het uit is met Arne. Tamara krijgt positieve reacties op haar vlog (op 1 uitzondering na). In de Withoeve zijn klusjes op te knappen maar Peter heeft er geen tijd voor en stelt voor Frank als klusjesman in dienst te nemen. Simonne denkt dat het scheef zit tussen Kaat en Kobe omdat ze vorige vrijdag zo stil was. Rosa en Angèle hebben nog altijd last van jeuk ingevolge het schurft. Femke spreekt Simonne aan betreffende Frank als klusjesman. Marianne vraagt aan Leo om mee te gaan naar het zorgcentrum als vrijwilliger maar hij denkt dat dit niets voor hem is. Renzo probeert klanten te ronselen door in zijn wagen een aankondiging te hangen dat ze een cupcake krijgen als ze naar hem vragen als chauffeur, om zo vlug aan zijn 3000 km te geraken. Thilly gaat mee trainen met Tom en Arne. Tussen Kobe en Kaat gaat het van kwaad naar erger: Kobe ziet Kaat alleen nog goed om in de keuken te helpen maar wil voor de rest niet praten.

Aflevering 27 (#4267) - dinsdag 3 oktober 2017

Kobe reageert zijn frustraties met Kaat af op Nancy en ze is er het hart van in. Later excuseert Kobe zich bij haar. Tom, Arne en Thilly gaan joggen maar Thilly gebruikt de spullen van Judith en bevuilt haar dure loopschoenen die ze daarna nog eens verknoeit door ze in de droogkast te steken. Judith is razend want het waren schoenen van 250 €. Leo gaat op bezoek bij Rosa en zegt haar dat ook hij vrijwilliger gaat worden in het zorgcentrum. Eddy en Angèle spreken opnieuw af en Angèle waarschuwt hem dat hij moet opletten voor het schurft. Olivia mist Arne en weet niet goed wat hij bedoelde met dat hij afstand wil houden. Renzo staat aan kop wat de kilometerwedstrijd betreft en om iedereen te motiveren zegt Femke dat ze de winnaar zal trakteren op een etentje in de Withoeve. Arne en Olivia hebben een goed gesprek en gaan als vrienden uit elkaar. Arne is Olivia erg dankbaar voor wat ze heeft gedaan voor hem want dankzij haar is hij nu klaar voor een relatie. Simonne spreekt Frank aan over de job als klusjesman in de Withoeve en hij is enthousiast. Kobe heeft een fles wijn bij om het goed te maken met Kaat maar zij wil dat hij naar zijn moeder gaat om te luisteren wat ze te zeggen heeft maar hij weigert.

Aflevering 28 (#4268) - woensdag 4 oktober 2017

Bob en Tamara willen aan hun relatie werken, nu Olivia en Arne uit elkaar zijn. Tamara heeft meer dan 1000 views op haar vlog maar er zijn ook negatieve bij en ze is ontgoocheld in het hele gedoe. Thilly krijgt de kredietkaart van Tom om Judith nieuwe loopschoenen te kopen. Eddy en Britney gaan samen op stap en vermaken zich. Frank wordt de vaste klusjesman in de Withoeve maar heeft zijn twijfels of hij de installatie van computerapparatuur wel aankan maar Peter zal hem erin wegwijs maken. Kaat en Karin ontmoeten elkaar en Karin zegt dat Steven de erfelijke vorm van ALS heeft en dat Kobe 50% kans heeft de ziekte ook te krijgen. Tamara wil dat Thilly de vlog van het internet haalt maar zij probeert haar te overtuigen dat ze enkel op die manier een serieuze carrière kan uitbouwen. Lowie komt naar de Frens en ontmoet er Olivia. Hij zegt haar dat hij vernomen heeft dat het uit is tussen haar en Arne. Rosa en Angèle bespieden Antonio, die weer een andere vrouw probeert te verleiden. Uiteindelijk confronteren ze hem en haar met het feit dat hij drager is van het schurft en geven hem het zalfje om zich te behandelen. Renzo en Peter gaan de vrijgezellenavond van Dieter organiseren maar hij hoopt dat het toch wat deftig kan blijven, gezien zijn functie. Thilly krijgt Lowie zo ver dat ze samen uitgaan en wanneer ze thuiskomen verleidt zij hem en Tamara ziet het.

Aflevering 29 (#4269) - donderdag 5 oktober 2017

Lowie heeft zijn twijfels over de voorbije nacht met Thilly. Dieter maakt zich zorgen over zijn vrijgezellenavond en hoopt dat het niet te gewaagd wordt want als hij zo op Facebook zou verschijnen, gezien zijn job als politieagent. Sam is gerust nu ze weet dat De Kabouters in goeie handen is maar weet nog niet hoe ze zich gaat bezighouden. Frank twijfelt over zijn job als klusjesman omdat er teveel informatica en moderne apparatuur aan te pas komt. Waldek is benieuwd naar de resultaten van zijn cardioloog waar hij gisteren op raadpleging is geweest. Thilly is te laat om haar job als secretaresse bij Judith te doen. Tom zegt aan Judith dat hij met de schepen van burgerzaken heeft kunnen regelen dat de trouwdag op 1 november is omdat hij cliënt is bij Tom. Leo verschijnt in smoking bij Judith omdat ze oorspronkelijk op 5 oktober zouden trouwen en hij heeft blijkbaar geen tegenbericht ontvangen. Bij De Kabouters is er een misverstand geweest tussen Waldek en Adil en bepaalde bestellingen zijn dubbel uitgevoerd, andere dan weer niet. Rosa en Angèle zijn verlost van hun schurft. Tamara zegt aan Olivia wat ze gezien heeft tussen Lowie en Thilly. Thilly haalt de vlog van Tamara dan toch van het net. In de wedstrijd staat Simonne aan de leiding met 2000 kilometer. Peter legt aan Frank alles uit over beamers, wifi en informatica. Thilly wil samen met Judith haar trouwjurk gaan kopen maar Judith moet er niet van weten. Kaat licht Kobe in over de toestand van zijn vader maar toch blijft hij halsstarrig en het eindigt in een scheldpartij.

Aflevering 30 (#4270) - vrijdag 6 oktober 2017

Kaat maakt het uit met Kobe omdat hij niet wil aanvaarden dat zijn vader ernstig ziek is en omdat hij denkt dat het allemaal opgezet spel is van zijn ouders. Thilly zegt aan Judith dat ze denkt dat ze niet wil trouwen met Tom. Judith neemt het haar kwalijk en zegt dat Thilly altijd verwend geweest is. Hun ouders hebben al hun spaargeld aan haar gegeven om haar een reisbureau te laten opstarten. Een reisbureau dat zij dan later heeft verwaarloosd en failliet heeft laten gaan. Judith heeft er genoeg van en zet Thilly aan de deur. Bob gaat Nancy en Dieter leren dansen voor hun huwelijksfeest. Een tijdje nadien wil Nancy het proberen met de hoverboard maar komt ten val en ze heeft een blauw oog. Kobe gaat naar Karin om haar te zeggen dat hij met haar en Steven niks meer wil te maken hebben en dat hij van het verhaal niks gelooft. Bij De Kabouters is de situatie opnieuw geregulariseerd: de bestellingen zijn in orde en het achterstallige werk is ingehaald. Frank voelt zich toch nog onzeker over zijn taken n de Withoeve, ondanks de lessen die hij van Peter heeft gekregen. Bob ontmoet Thilly op straat en brengt haar mee naar huis en stelt aan Lowie voor om haar te laten logeren maar Lowie ziet dat niet zitten. Bob staat zijn kamer af aan Thilly en gaat bij Tamara logeren. Steven komt langs bij Karin en zij vertelt hem wat Kobe heeft gezegd. Waldek's resultaten bij de cardioloog zijn oké en hij mag opnieuw werken. Hij maakt een wieg voor Mayra's kindje. Paulien vraagt aan Adil of hij een kind van haar wil en hij is dolgelukkig. Thilly is aan het snikken in haar kamer zodat Lowie het hoort. Hij gaat haar troosten en later zoenen ze mekaar.