Wikia

Seizoen 24

Week 1

Week 2

Aflevering 1 (#4665) - maandag 2 september 2019

Het conflict tussen Olivia en Christine loopt hoog op in het gemeentehuis. Olivia beweert namelijk dat de zwangerschap een grote leugen is. Wanneer Christine haar naar de keel grijpt muist Bob er tussenuit. Zelfs de burgemeester deelt in de klappen. In het ziekenhuis is Tamara bevallen van een zoontje. Bob wil haar bezoeken, maar botst op een gelukkig tafereeltje tussen haar en Dries en vertrekt terug. Leo is emotioneel als hij gevraagd wordt om peter te worden en hoort dat het kind naar hem wordt vernoemd. Olivia wordt meter. Lowie is razend op Olivia en denkt niet dat ze er goed aan gedaan heeft om het huwelijk te verpesten. Als hij hoort dat Bob niet bij Tamara is gaat hij op zoek naar zijn vriend. Waldek en Thilly zijn verrast om Adil bij hun thuis aan te treffen. Tim heeft hem gecontacteerd in verband met Pauliens wanhoopsdaad, waarop hij onmiddellijk uit Marokko is teruggekeerd. Joren is kapot van verdriet en wil samen met Tim de begrafenis van Bill regelen. Bill brengt Sam op de hoogte, maar de dokter van Veerle staat niet toe dat ze naar België overvliegt voor het afscheid. Joren is van streek omdat hij weinig over zijn vader wist om in de begrafenis te gebruiken. Hij reageert zijn frustraties af in het zwembad.

Aflevering 2 (#4666) - dinsdag 3 september 2019

Lowie vindt Bob terug op kantoor en wil hem overtuigen van wat hij nog allemaal heeft in zijn leven. Bob vindt dat de hele heisa allemaal zijn schuld is. Tania ontvangt Goethals en heeft een slinger voor de pasgetrouwde opgehangen. De sfeer daalt tot een vriespunt als Bob en Lowie de versiering opmerken. Stan wil niet terug naar school en het komt opnieuw tot een hevige confrontatie tussen hem en Judith. Zij zoekt troost bij Thilly en verneemt het nieuws van Bill. Ze vreest dat Stan immuun voor alles in geworden en denkt dat de dood van Bill zijn schuld is. Jacques is in alle staten wanneer Thilly bij De Kabouters om een job voor Stan komt vragen. Ook Eddy is hierover niet te spreken. Kobe geeft wél, weliswaar met grote aarzeling, toe om Stan een job aan te bieden. Eddy maakt een grote stap in zijn leven. Hij verhuist naar Angèle, maar moet van haar het grotendeel van zijn spullen opgeven. Ook Vic staat voor een keerpunt in zijn jonge leven; het is zijn eerste schooldag. Ann ontfermt zich over Paulien en heeft een openhartig gesprek met haar over de zelfmoordpoging. Frank is zwaar aangedaan door het nieuws van Bill en wil met rust gelaten worden.

Aflevering 3 (#4667) - woensdag 4 september 2019

Stan blijft koel onder de omstandigheden en reageert amper op het nieuws dat Bill is overleden. Judith gaat intens joggen om haar gedachten te verzetten en vraagt aan Ann om opnieuw te gaan boksen. Stan gaat op sollicitatiegesprek bij Stevenson. Kobe heeft Waldek aangesteld om hem te begeleiden door de pluk en waarschuwt hem dat het hard werken zal worden. Rosa stelt zich grote vragen bij het aannemen van Stan, na alle levens dat hij al in gevaar heeft gebracht. Daarbij lijkt hij niet al te enthousiast bij het gesprek en is hij meer geïnteresseerd naar wat de job opbrengt. Stan gaat bij Tom overnachten en verstoort zijn avondje met Karin. Kobe heeft de bruidstaart van de bruiloft meegenomen en smult er samen van met Kaat. Die is blij dat ze even weg is van de stress thuis en houdt met Kobe een filmavond. Bob belt naar Christine, maar krijgt geen antwoord. Hij laat achter op haar voicemail dat hij nog wat praktische zaken wil regelen om het hoofdstuk af te sluiten. Paulien spreekt af met Katleen en vertelt haar dat ze de Frens wil verkopen. Katleen gaat akkoord dat ze moeten verdergaan; Jens is er niet meer. Paulien heeft gekookt voor haar tijdelijke huisgenoten. Adil komt langs en vraagt aan Ann om Paulien te kunnen spreken. Ann denkt echter dat hij beter aan zichzelf denkt voorlopig en dat een ontmoeting geen goed idee is. Peter heeft slecht nieuws voor Dries: hij en Tamara zullen een andere plaats moeten zoeken om in te trekken, aangezien er een congres plaatsvindt in De Withoeve. Joren beseft dat hij is dom geweest en zich heeft laten manipuleren. Hij wil het Stan en Boris betaald zetten.

Aflevering 4 (#4668) - donderdag 5 september 2019

Vandaag vindt de begrafenis van Bill plaats. Voor Joren wordt het een moeilijke dag en hij schermt zich af van de anderen op de begrafenis. Hij zoekt ruimte voor zichzelf en krijgt steun van Frank. Paulien komt opdagen op de begrafenis. Ze vertelt aan Tim dat ze al haar schulden heeft afbetaald en dat ze de overige opbrengst van de veiling aan Joren wil schenken; hij kan het beter dan haar gebruiken. Lowie vraagt haar hoe het nu gaat, maar heeft moeilijkheden om haar nog te geloven. Ze stond vorige keer namelijk kort nadat ze zei dat het goed ging op het punt om van een dak te springen. Waldek komt Stan ophalen voor zijn eerste werkdag, maar botst enkel op Judith. Stan is namelijk naar Tom. Hij kijkt met tegenzin op wanneer hij verneemt dat ze samen naar zijn eerste werkdag gaan met de fiets. Britney had een gaatje in haar tand en moet naar de tandarts. Tot tegenzin van Nancy moet ze naar de orthodont om blokjes te krijgen. Angèle geeft de moed op om een job bij het fitnesscentrum te pakken te krijgen. Eddy gaat thuis eten op deze moeilijke dag. Frank kan het niet uit zijn hoofd zetten dat Stan zo wegkomt met hetgeen er gebeurd is en heeft alleen maar oog voor Jorens verdriet. Jacques stelt voor om samen te gaan zwemmen om hun frustraties kwijt te kunnen, mede ter nagedachtenis van Bill. Tamara is ontslagen uit het ziekenhuis en mag naar huis met de kleine Leo, waar ze hartelijk ontvangen wordt.

Aflevering 5 (#4669) - vrijdag 6 september 2019

Joren en Tim bekijken de kaartjes die ze op de begrafenis van Bill hebben gekregen. Eén ervan is van Judith en Stan. Joren geraakt van streek en trekt naar het zwembad. Ook Frank en Jacques hebben plannen om te gaan zwemmen. Judith is van streek na een zoveelste confrontatie met Stan en gaat tekeer in de boksclub. Jasper probeert haar te kalmeren. Wanneer hij haar later aantreft in de kleedkamers, slaat de vonk over tussen de twee en beleven ze een passioneel moment. Stan is baantjes aan het trekken in het zwembad, maar wordt plots belaagd en naar onder getrokken. Leo heeft een cadeau voor Tamara. Op de pluchen beer die hij haar geeft staan audioclips van hem voor de kleine Leo. Ook staat er de vraag op of Tamara tijdelijk bij hem wilt komen wonen. Ze is ontroerd en stemt onmiddellijk toe. Nancy wil met Leo praten omdat ze al een tijdje niets meer van Marianne gehoord heeft. Maar die blijkt haar met tegenzin nog dagelijks tegen het lijf te lopen. Lowie maakt zich zorgen aangezien Bob zich weer volledig op zijn werk stort. Niet veel later duikt Christine op op kantoor. Bob vreest dat hij alles verpest heeft. Paulien weet niet of ze wel terug wil naar huis, maar kan van Ann nog een tijdje logeren bij haar.