Wikia

Week 13

Week 14

Week 15

Aflevering 66 (#1111) - maandag 3 december 2001

Derijcke bezoekt Luc met het goede nieuws, net op het moment dat Simonne naar buiten stormt. Luc probeert haar nog achterna te gaan, maar komt te laat. Derijcke moet lachen met de situatie en begint oppervlakkig te praten over vrouwen in het algemeen. Luc reageert razend en grijpt uit verdediging van Simonne hem bij de kraag. Derijcke vertelt Luc dat het niet meer lang zal duren vooraleer Marianne tekent. Hij ziet zijn toekomst rooskleurig en heeft al een optie genomen op een jacht in Italië. Marianne neemt ondertussen haar voorzorgen en controleert bij de bank of Luc effectief 10 miljoen heeft kunnen lenen. Waldek heeft te diep in het glas gekeken en komt met Frank mee naar huis, tot groot jolijt van Rogerke en Yvette. Valerie wordt opgeschrikt door een ronddolende Simonne en biedt haar een rit naar huis aan. Ten huize Bomans schrikken ze op van de verschijning en proberen ze Simonne te kalmeren. Frank is opgelucht dat ze hem eindelijk gelooft, maar doet volgens Rogerke en Yvette afstandelijk. Ze raden hem aan bij haar te gaan slapen, al moet hij de nacht wel op de grond doorbrengen. De volgende ochtend staat Luc voor de deur, die erop staat om Simonne te spreken. Het bezoek ontaardt al snel in een fysieke confrontatie, en net dan komt Simonne binnen. Sabine is geagiteerd omdat Joeri binnenwandelt tijdens een telefoongesprek met een vriend. Ze vindt dat haar broer haar geen privacy gunt en wilt een gsm kopen.

Aflevering 67 (#1112) - dinsdag 4 december 2001

Simonne gaat het gesprek met Luc aan. Die houdt voet bij stuk dat hij haar nooit verkracht zou hebben. Volgens hem is ze dingen beginnen inbeelden door de dingen die Frank en co haar ingepraat hebben. Simonne is duidelijk: het is voor goed gedaan tussen hen. Daarbij verzekert ze hem dat wat er ook gebeurt, hij nooit iets te maken zal hebben met hun ongeboren kind. Roger en Yvette helpen Frank eraan denken dat het kind nu drie maanden ver is. Een abortus is dus niet langer mogelijk. Joeri klaagt over Sabine en vreest dat hij het geld zal moeten neerleggen voor de gsm. Jean-Pierre licht zijn dochter en Senne in over de situatie met het schilderij. De tijd dringt en hij moet zo snel mogelijk een miljoen frank bijeen krijgen om het werk terug te kopen. Hij twijfelt of hij al dan niet met Johan moet gaan praten. Zowel Jenny als Jean-Pierre proberen Dré te overtuigen dat hij Johan moet laten vallen, maar die houdt vol dat de gevolgen misschien groter zouden kunnen zijn dan een financieel verlies. Jean-Pierre stelt voor dat hij allereerst naar mevrouw Vermeiren gaat om te informeren of ze wel wil verkopen. Marianne is in haar nopjes om Derijcke het ondertekende contract van de aankoop van Saliëri-Italië te overhandigen. Hij verzekert haar een omzet van 120 miljoen per jaar, die ze binnen vijf jaar al terugverdiend zou hebben. Marianne glundert wanneer ze Luc het nieuws in zijn gezicht kan wrijven. Maar het is Derijcke en Luc die zegevieren. Simonne krijgt plots hevige buikkrampen terwijl Rogerke naar de winkel is. Nog voordat ze de telefoon kan bereiken, stort ze in elkaar.

Aflevering 68 (#1113) - woensdag 5 december 2001

Simonne krijgt een zware schok te verwerken. Uit schrik voor de politie tracht Jean-Pierre het vervalste schilderij terug te kopen. Dré krijgt nu af te rekenen met een zeer hardnekkig iemand.

Aflevering 69 (#1114) - donderdag 6 december 2001

Jean-Pierre geraakt meer en meer in de problemen, hoewel hij alles doet om eruit te geraken. Ann is kwaad op Marianne, nu ze vernomen heeft dat die haar huis gehypothekeerd heeft. De traditionele opvattingen van Waldek brengen Rosa in een lastig parket.

Aflevering 70 (#1115) - vrijdag 7 december 2001

Luc vermoedt dat Simonne en Frank hem een rad voor ogen draaien. Werner tracht opnieuw dichter tot Valérie te komen. Jean-Pierre wil Johan aanpakken maar het draait verkeerd uit.