Thuis wiki
Advertisement
Thuis wiki

Afleveringen

Overzicht Seizoenen Seizoensfinales Specials

Sinds 1995 worden er seizoenen van Thuis geproduceerd. In de zomer neemt de serie een onderbreking om een goede kwaliteit van afleveringen te blijven verzekeren. De periode van het einde van een onderbreking tot het begin van een nieuwe onderbreking wordt geclassificeerd als een seizoen.

Hieronder volgt een overzicht van de verschillende seizoenen. De seizoenen worden gerankshikt in verschillende periode. Een periode wordt door de Wiki gebaseerd op de verschuivingen in producers, cast en de look per seizoen. Het is dus niet officieel bepaald door VRT. Gezien het feit dat Frank Bomans in het meest aantal afleveringen is verschenen wordt het personage gebruikt als referentiepunt. Klik op een afbeelding om naar de hoofdpagina van het betreffende seizoen te gaan.

Zoek je naar een specifieke aflevering, en niet naar het overzicht van een volledig seizoen met afleveringen? Ga dan naar "Afleveringen".

1995-2001

2001-2004

2004-2008

Het begin van deze periode ging gepaard met een vernieuwing van de zender Eén. Er kwam ook een nieuwe generiek. Twee beruchte verhaallijnen bakende deze periode af: Robert Swerts als serieverkrachter en Manfred Stein als de dubbelganger van Frank Bomans. Nieuwe bedrijven zoals Fit & Fun en Uit & Thuis deden hun intrede. Opvallend was ook dat de decors van de slaapkamers van sommige personages langzaamaan verdwenen.

2008-2015

In 2008 namen Elvira Kleynen en Wim Janssen de productie over. Er werden nieuwe personages geïntroduceerd en er verdween een groot aantal vertrouwde personages. Bedrijven die al lang in de reeks te zien waren zoals Sanitair Vercammen maakten plaats voor nieuwe bedrijven zoals Sanitechniek. Een aantal decors werden gerenoveerd, zoals dat van de Fit & Fun, het Huis van Frank en Simonne en het Herenhuis van Marianne en Ann. Daarnaast werd de reeks gerestyled door een nieuwe generiek en een nieuwe titelsong, die het begin kenmerkte van de slagzin "Nergens beter dan Thuis". Daarnaast werden er in deze seizoenen vaak muziekcompilaties gebruikt. VRT schakelde in deze periode ook over naar hd-uitzendingen en kende een heuse digitalisering.

2015-2020

Nadat Hans Roggen de rol van producer overnam van Wim Janssen onderging de televisiereeks weer een metamorfose. Deze was kleiner dan de vorige, aangezien Elvira Kleynen bleef als producent. De vernieuwing ging gepaard met een uitbreiding van Merchandise.

2020-heden

In 2020 begonnen Elke Brabants en Ilse Polenus als producers van Thuis. Scenarist Mathias Claeys keerde terug naar het team en werd head writer. Ook deze keer ging de restyling gepaard met nieuwe Merchandise. Tevens bevond de crew zich net temidden van de COVID-19-crisis, wat extra innovatie en creativiteit vereiste op de set. Er gebeurde een aantal grote zichtbare wijzigingen. Decors zoals het Ziekenhuis, de woning in De Withoeve, het Huis van Tom en de Villa van Karin werden gerenoveerd. De Kabouters moest plaats maken voor het vernieuwde ACE, en het decor van het Huis van Frank en Simonne verdween na vijfentwintig jaar uit beeld.

Advertisement