Wikia

Siska
Seizoenen 22 Blanco
Eerste verschijning Aflevering 4146 - 13 februari 2017
Laatste verschijning Aflevering 4154 - 23 februari 2017
Gespeeld door Ann De Witte

Kinderen Arne Guns
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTriviaFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Siska is een gastpersonage dat van 13 februari 2017 (aflevering 4146) tot en met 23 februari 2017 (aflevering 4154) werd vertolkt door Ann De Witte.

VerhaallijnenEdit

Siska is de moeder van Arne Guns en vrouw van Serge. Ze hebben nog een dochter genaamd Frederieke, die inmiddels is overleden. Het overlijden van het meisje is het gezin zwaar gevallen. Inmiddels wonen Siska en Serge in Zwitserland.

Arne belandt in het ziekenhuis na een mislukte zelfmoordpoging. Siska en Serge haasten zich naar het ziekenhuis na het nieuws. Siska vreesde al dat ze haar tweede kind zou verliezen, wat kwaad bloed zet bij Serge. Hij ziet de zelfmoordpoging als een egoïstische daad. In het ziekenhuis maken ze kennis met Olivia, de vriendin van Arne. Zij beweert echter om enkel een kennis van hem te zijn.

Arne is in therapie bij psychiater Ruben Huisman. Siska is van mening dat hij beter kan stoppen met de sessies, aangezien Ruben toch niet zijn zelfmoordpoging heeft kunnen verijdelen. Maar Arne zou graag een gesprek hebben met zijn ouders waar Ruben bij is. Tijdens het gesprek wordt duidelijk dat Arne het altijd moeilijk heeft gehad met het feit dat er nooit over Frederieke gepraat werd. Het wordt een emotioneel, maar verhelderend gesprek en Siska en Serge bieden hun verontschuldigingen aan aan Arne. Arne gaat later voor een periode bij zijn ouders wonen in Zwitserland.

Arne botst opnieuw tegen de lamp, dit keer bij Femke De Grote. Hij probeert haar te kussen, terwijl ze in feite een getrouwde vrouw is. Arne is compleet over zijn toeren na haar afwijzing en het komt tot een hevige confrontatie tussen hem en Hua Chiang. Arne wil opnieuw naar zijn ouders in Zwitserland en belt hen op. Net voor zijn vertrek wordt hij echter gearresteerd door de politie. Hua is blijkbaar vermoord en Arne is hoofdverdachte nummer een. Nu wordt hij ook verdacht van te willen vluchten.

TriviaEdit

Er is (nog) geen trivia over dit personage beschikbaar.

Foto'sEdit

Lees MeerEdit