Wikia

Seizoen 11

Special: Aflevering 2000

Algemene Informatie

Deze speciale aflevering vindt plaats in het elfde seizoen van Thuis en is de 175ste aflevering van het seizoen en de 2000ste aflevering in totaal. De special werd voor het eerst uitgezonden op vrijdag 28 april 2006.

Inhoud

Een hart voor Nandje

Thuis afl2000 11 HugoNicole
Thuis afl2000 30 HugoNicole
Thuis afl2000 97 HugoNicoleJennyEvaMathilde

Vandaag vindt de benefiet voor Nandje plaats, waar Nicole en Hugo zullen optreden. Mathilde heeft zich overslapen door een nachtmerrie. Ze haast zich naar Taverne Ter Smissen, waar Nicole en Hugo aan het ontbijten zijn. Hun fans laten hen echter niet gerust.

Nicole belt naar Martine voor een afspraak in de Fit & Fun. Ze krijgen er een rondleiding van Werner. Die lijken ze te nog kennen van toen hij nog op een cruiseschip werkte. Nicole en Hugo trekken zich terug en maken het gezellig. Ze doen het licht uit om in de sfeer te komen. Werner en Martine denken dat er niemand meer is en sluiten af. Mathilde slaat in paniek wanneer het duo niet komt opdagen op de soundcheck.

Nicole en Hugo komen niet opdagen op de benefiet en ook Femke laat van zich afweten. Zij zou Sam helpen met broodjes smeren. Hij belt naar haar, maar ze kan niet komen omdat ze zogezegd tandpijn heeft. Martine haar frank valt en gaat met Mathilde Nicole en Hugo bevrijden. De benefiet wordt alsnog een groot succes en het levert een bedrag van 6.205 euro op. Eva is enorm dankbaar en emotioneel.

Sofies zelfmoordpoging

Thuis afl2000 14 SofieRenzo
Thuis afl2000 79 KlantTonySofieFemke

Renzo vertrekt vandaag naar Singapore. Sofie heeft het zeer moeilijk met zijn vertrek, aangezien ze niet met hem mee mag. Ze hoopt dat hij snel terug is. Als ze terugkomt van de supermarkt, staat Tony haar op te wachten in het appartement. Hij heeft een nieuwe opdracht voor haar. Als ze hem niet gehoorzaamt, zal hij Renzo laten vermoorden.

Femke achtervolgt Sofie naar de villa van de klant en besluipt het gebouw. Als Sofie naar de badkamer gaat neemt ze pillen en drugs. Ze valt niet veel later flauw in het bijzijn van Franko, de klant. Die belt naar Tony. Wanneer ze haar niet wakker krijgen heffen ze het lichaam in Tony's auto. Femke ziet alles gebeuren en belt zo snel mogelijk naar Renzo. Even later wordt Sofie op een verlaten plek gedumpt.

Jacht op Frank

Thuis afl2000 6 AngeleCois
Thuis afl2000 89 CoisMonardFrank

Franky is stil nadat hij met Cois "pannenkoeken is gaan eten". Angèle vindt zijn gedrag uiterst verdacht en ondervraagt Cois. Hij blijft liegen. Deurwaarder Seghers komt langs bij Simonne en dreigt alles te verkopen voor het faillissement van Sanitechniek te dekken.

Op de benefiet voor Nand heerst er spanning. Inspecteur Monard houdt alles en iedereen in de gaten. Angèle tipt hem om Cois in te gaten te houden. Toen hij vertrok had hij een grote plastieken zak bij met de kleren van Frank daarin. Angèle heeft in de zak gekeken en belde daarom de politie op. Cois gaat naar Frank voor hem hotdogs te brengen. Hij heeft geen honger, maar neemt wel met plezier de blikjes bier aan. De politie is Cois echter gevolgd en arresteren beide. Frank op verdenking van roofmoord en Cois voor medeplichtigheid.

Leontien draait door

Thuis afl2000 4 LeontienLuc
Thuis afl2000 27 GeertLeontien

Luc gaat naar de advocaat bellen om te kijken hoe het zit met de 20.000 euro schadevergoeding. Bij het ontbijt vraagt Leontien aan Luc om Lowie uit zijn bedje te halen. Hij probeert het duidelijk te maken dat Lowieke op een internaat zit, maar Leontien begint helemaal door te slaan. Luc belt naar dokter Smeekens om met haar te komen praten.

Bij het zien van dokter Smeekens draait Leontien helemaal door. Smeekeens belt enkele mensen op, die haar wegdragen en naar een psychiatrische kliniek brengen. Luc heeft een zwaar met de situatie, maar Smeekens verzekert hem dat hij er goed aan heeft gedaan om hem te bellen. Enkel zij kunnen Leontien de hulp bieden die ze nodig heeft. Luc rijdt met Smeekens mee naar de kliniek. Wanneer hij terug thuiskomt lijkt de moed hem tot in zijn schoenen te zijn gezakt.

Overige verhaallijnen

Thuis afl2000 78 MaaikeEric

Betty is gisteren naar Marianne gegaan om te zeggen dat ze Walter terug wil. Walter is het wantrouwen van Marianne meer dan moe. Hij dreigt een einde aan hun relatie te maken. Op de benefiet ziet Marianne Eric en Maaike nergens, terwijl ze een artikel zouden maken over het evenement. Ze belt Eric op, maar hij zegt dat Maaike niet meekomt. Die heeft haar koffers gepakt na de onverwachte kus van gisteren. Ze verhuist.

Vervolg

  • Nandje kan door het ingezamelde geld de behandeling krijgen die hij nodig heeft en geneest.
  • Sofie overleeft de zelfmoordpoging na tussenkomen van Renzo. Die vertrekt uiteindelijk alsnog naar het buitenland.
  • Hoewel Cois wordt vrijgelaten blijft Frank gearresteerd. Na enkele ondervragingen weet hij te ontsnappen.
  • Leontien blijft een langere periode in de psychiatrische kliniek.
  • Al lukt het Betty niet om Walter voor zich te winnen, blijft de relatie tussen hem en Marianne ook niet duren.
  • Maaike keert niet meer terug.

Cast

Hieronder vindt u een overzicht van alle personages die in deze aflevering verschijnen, gerangschikt per belang van de rol. Hoofdpersonages zijn personages die in de generiek verschijnen, nevenpersonages zijn personages die een even grote rol hebben, maar (nog) niet in de generiek verschijnen. Een gastpersonage zijn rol is beperkt. De personages hieronder staan alfabetisch gerangschikt per familienaam van de acteur/actrice.

Hoofdpersonages

Nevenpersonages

Gastpersonages

Crew

Met dank aan
Another Woman

Met medewerking van
Sonja Sonneville

Scenario
Rita Bossaer
Guy Bernaert

Story- & Script Editing
Marinelle De Winne
Heidi Hermans

Script Advies
Winnie Enghien

Creative Director
Mark De Geest

Regie
Nicole Pellegroms

Productie
Marleen Baras
Dirk Haegemans
Luc Roggen

Galerij

Thuis afl2000 21 HugoNicole
Afbeeldingen kunnen hier bekeken worden.

Quotes

Binnenkort

Trivia

Mijlpalen

Inhoud

Productie

  • Dit is een dubbele aflevering. De speelduur van de aflevering bedraagt circa 52 minuten.
  • Bij de eerste uitzending deed Steph Goossens als zijn personage Cois Pelckmans de aankondiging.