Wikia

Tania Tibergyn
Seizoenen 2425 Tania Portret 2019
Eerste verschijning Aflevering 4457 - 12 september 2018
Gespeeld door Katrien De Becker
Huidig beroep Medewerkster Boowie
Huidige partner Ann De Decker
Kinderen Geen
Ouders Onbekend
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Tania Tibergyn is een hoofdpersonage dat sinds 12 september 2018 (aflevering 4457) wordt vertolkt door Katrien De Becker.

Familie en LiefdeslevenEdit

Tania viel vroeger in het oog bij Tom De Decker. Ze wees hem echter af en enkele jaren later ontdekte ze dan ook dat ze lesbisch is. Na een avond uit beleeft Tania een avontuurtje met Toms zus Ann De Decker, niet wetende dat zij de broer van Tom is. Ze wil geen label op hun relatie plakken en doet de dingen graag langzaam aan. Na enige tijd maken beide de relatie dan toch officieel. Het duurt echter niet lang vooraleer Tania haar bedriegt met Karin Baert.

Studies en BeroepslevenEdit

Tania werkt bij een groot bedrijf die keukens installeert op maat. Ze doet er de verkoop en is verantwoordelijk voor de offertes. Ook stuurt ze de installatieteams aan en volgt ze de werken op. Ze helpt bij het plaatsen van een nieuwe keuken in het herenhuis van Ann en Judith. Hoewel Tania tevreden is met haar huidige job gaat ze op zoek naar een nieuwe uitdaging. Zo belandt ze op sollicitatie bij de start-up Boowie. Het bedrijf werkt aan toepassingen op valk van architectuur en nieuwe media en dat fascineert haar enorm.

VerhaallijnenEdit

Thuis afl4483 1 AnnTania
Thuis afl4465 14 AnnnTaniaTomJudith
Thuis afl4467 3 TomTania
Thuis afl4485 10 AnnTania
Thuis afl4521 7 BobLowieTania
Thuis afl4547 9 TaniaAnnMayra
Thuis afl4549 11 TaniaAdil
Thuis afl4603 9 TaniaKarin
Thuis afl4604 8 AnnTania
Thuis afl4615 14 TomTaniaAnn
Thuis afl4653 16 ChristineTania
Thuis afl4664 37 TaniaAnn

Judith haar keukenkasten laten het afweten. Ze laat een binnenhuisarchitect komen, maar diens prijzen zijn buiten proportie. Ze laat echter ook Tania langskomen. Zij biedt een prijs-kwaliteit die haar erg aanstaat. Tania maakt ook direct kennis met Ann, die bij Judith inwoont. Ann heeft het wel voor Tania en belt haar later op om te vragen of ze wil afspreken. Al laat ze aanvankelijk merken dat ze geen interesse heeft, gaat ze uiteindelijk in op de uitnodiging van Ann en beleven de twee een onenightstand. Tania en Ann spreken later opnieuw af. Ze komen tot een verrassende ontdekking: Anns broer Tom, door Tania 'Tommy boy' genoemd, zat vroeger op surfcamp met Tania. Hij had een zware boon voor haar, al bleef deze onbeantwoord. Toen hij op een dag de moed verzamelde om Tania te kussen, beantwoorde zij het met hem een 'beste vriend' te noemen.

Tania gaat naar Tom om bij te praten en het wordt een gezellige avond. Tom probeert alsnog een move te maken, maar zij maakt duidelijk dat ze hier geen interesse in heeft. Aangezien ze ver moet rijden, beslist ze om te overnachten, maar dan wel op de zetel. Ann wordt echter bij een tweede keer getuige hiervan nadat Tania haar gsm vergeten was en zij deze nabracht. Ze reageert woest, aangezien ze ook zware ruzie heeft met haar broer, maar Tania legt de situatie uit en de twee leggen het bij.

De afspraakjes tussen Tania en Ann blijven duren en Tania blijft ook overnachten. Ze moet wel buiten sluipen vooraleer Anns dochter Sandrine wakker wordt, maar dat mislukt. Ann gaat aan het twijfelen en wil haar dochter niet in het onzekere laten over een eventuele 'nieuwe mama'. Tania wil echter gaan voor Ann en de twee besluiten alsnog hun afspraakjes voort te zetten. Marianne, de moeder van Ann en Tom, maakt ook kennis met haar en krijgt van Sandrine te horen over de relatie.

Tania woont en werkt momenteel aan de kust, maar wil daar verandering in brengen. Ze gaat op zoek naar een nieuwe uitdaging en gaat bij de start-up Boowie op sollicitatie. Het bedrijf combineert technologie en architectuur, wat Tania fascineert. Bob en Lowie zijn overtuigd van haar kwaliteiten en nemen haar aan, al was Lowie liever voor Sam gegaan, een vriendin van hen. Na twee weken gaat Tania er aan de slag, een grote aanpassing voor controlefreak Bob.

Na een schietpartij belandt Sandrine door een verdwaalde politiekogel in het ziekenhuis met een ernstige hoofdwonde. Ze zweeft twee weken tussen leven en dood en Tania steunt Ann in de moeilijke periode. Er volgt echter slecht nieuws: Sandrine wordt hersendood verklaard, na het ontdekken van een gezwel in de hersenen. Ann gaat door een donkere periode en wordt bijgestaan door Mayra, de andere adoptiemoeder van Sandrine. Ann gaat een tijd logeren bij Mayra in Kaapverdië, terwijl Tania in België blijft voor haar werk. Ze is daarbij vastberaden om Dieter, de politieagent die Sandrine geraakt heeft, aan te klagen en wil dat Tom haar bijstaat als advocaat. Hoewel Tom dit niet ziet zitten spoort Tania hem aan om zijn zus te steunen. Hij stemt dan toch toe, maar uiteindelijk bedenkt Ann zich en laat ze de zaak rusten.

Boowie gaat een samenwerking aan met klusbedrijf De Kabouters. Tania komt erachter dat Adil enkele aanpassingen heeft gemaakt en confronteert hem hiermee. Hij kan niet lachen met de bemoeienissen van Tania en gaat naar Bob en Lowie om zijn beklag te doen. Die wijzen Tania op het feit dat Adil het niet slecht voorheeft met Boowie.

Tania en Bob worden opgeschrikt door een ruzie vanuit het advocatenkantoor naast Boowie en botsen op een schermutseling tussen Dries en Karin. Bob kan Dries van haar wegtrekken, terwijl Tania Karin probeert gerust te stellen. Ze wil iets gaan drinken met Karin, zodat ze haar zinnen zou kunnen verzetten. Na enkele glazen alcohol probeert Tania haar echter te verleiden, wat ook lukt, en het komt tot een kus. Enkele weken later treft Tania een dronken Karin aan op haar kantoor. Dat draait uit tot een hevige stoeipartij, maar de twee worden op heterdaad betrapt door Tom. Tania ziet geen andere keuze dan het gebeuren aan Ann op te biechten. Het is voor Ann een bittere pil om te slikken, zeker wanneer Tania zegt dat ze niet kan beloven dat het geen tweede keer zou gebeuren, maar ze vergeeft haar.

Marianne nodigt Ann en Tania uit op haar jaarlijkse paasbrunch, die dit jaar doorgaat in De Withoeve. Ze heeft ook Judith uitgenodigd, in een poging haar te verzoenen met Tom. Die verzoening verloopt niet al te vlot, aangezien Tom meer oog heeft voor Tania dan Judith, tot verveling van Judith en Marianne.

Bob is verloofd met Christine Leysen. Tania heeft haar twijfels bij de houding van Christine en kan niet bepaald met haar overweg. Lowie wil een vrijgezellenavond voor Bob organiseren en heeft daarvoor de hulp van Tania nodig. Ze bedenken samen een manier om Bob naar het vrijgezellenfeest te lokken en beweren dat ze op de bewuste avond een belangrijk evenement hebben. Christine wil graag meekomen naar het evenement, aangezien ze vindt dat ze erbij hoort. Bob stemt aanvankelijk toe, maar krijgt dan van Lowie en Tania te horen dat ze het gepast niet vinden om een partner mee te nemen. Christine is furieus op Tania en spuwt haar gal tegen haar, maar moet bijdraaien als ze wat later de ware toedracht verneemt.

Ann krijgt een patiënt bij haar met een blauw oog. Dat blijkt het gevolg te zijn van een partijtje boksen. Tania vertelt haar dat ze vroeger ook in een boksclub heeft gezeten, maar moest stoppen toen ze verkoopster werd. Ze had namelijk te veel blauwe plekken erdoor. Ann is geïnteresseerd in de sport en spoort Judith aan om samen met haar bokslessen te gaan volgen. Een andere patiënt van Ann, Paulien Snackaert, gaat door een moeilijke periode nadat ze een kind verloren is. Ze dreigt zelfmoord te plegen door van een dak te springen, maar wordt tegengehouden door Ann. Die heeft het bijzonder moeilijk na de gebeurtenis en zoekt troost bij Tania.

TriviaEdit

  • De komst van het personage werd op 11 september 2018 in een persbericht van VRT aangekondigd.

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Nuvola single chevron right Zie Galerij: Tania Tibergyn voor het hoofdartikel over dit onderwerp.

Druk op "uitklappen" om alle afbeeldingen te zien uit deze galerij.

Lees MeerEdit