Wikia

Thomas Smith
Seizoenen 20 Blanco
Eerste verschijning Aflevering 3748 - 1 april 2015
Gespeeld door Wouter Van Lierde
Huidig beroep Privédetective
Huidige partner Onbekend
Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Huidige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTriviaLees Meer

Algemene InformatieEdit

Thomas Smith is een gastpersonage dat vanaf 1 april 2015 vertolkt wordt door Wouter Van Lierde. Het personage dook al eerder op in het boek Doodgezwegen.

VerhaallijnenEdit

Nadat Leontien Vercammen naar Mexico is gevlucht, huurt haar man Luc Bomans een privédetective in. Leontien heeft namelijk hun zoontje Lowie Bomans ontvoerd. Thomas slaagt er in om Leontien te traceren, maar wanneer Luc de confrontatie aangaat, wil ze eerst Lowie klaar maken om zijn vader terug te zien. Een naïeve Luc gaat akkoord, niet wetende dat Leontien naar huis is om hun koffers te pakken en te verhuizen naar Mexico City.

Door connecties kan Thomas opnieuw de woonplaats van Leontien achterhalen. Luc gaat er naar toe, maar Leontien tracht met ex-collega Gabriël van hem weg te vluchten. Het komt tot een hevige achtervolging met een fatale afloop. Leontien stort in een ravijn en komt om het leven. Luc wordt wat later terug herenigd met Lowie. Terwijl Luc met man en macht dit potje gedekt wil houden, lijkt voor Thomas de zaak succesvol afgesloten.

Sam De Witte gaat op zoek naar haar echte moeder. Ze contacteert hiervoor privédetective Thomas Smith. Bij een ontmoeting met Luc Bomans, krijgt die het ijskoud. Thomas is dan ook verbaasd wanneer hij Lowie terug ziet. Luc wil Thomas overtuigen met geld om te verdwijnen uit de buurt, maar hier wil hij niets van afweten. Ondertussen is Frank Bomans erachter gekomen dat de twee elkaar herkenden en wil hij op zoek gaan naar de waarheid.

TriviaEdit

  • Ïn 2013 kwam Thomas vaker - niet per naam - ter sprake wanneer Luc vertelde over hoe hij iemand inhuurde om Lowie terug te vinden.
  • Acteur Wouter Van Lierde is de broer van actrice Monika Van Lierde, die in de serie de rol van Ann De Decker vertolkt.

Lees MeerEdit