Wikia

Liefdesrelatie
{{{naam1}}} en {{{naam2}}}

Tijdlijn
Begin seizoen 18
Status Uit elkaar, allebei een nieuwe relatie
Intimiteit

Tim en Femke waren in seizoen 18 en seizoen 19 een koppel.

Relatie Geschiedenis Edit

Seizoen 18 Edit

Na het vluchtmisdrijf waarbij Femke De Grote iemand aanreed, worden Tim en Femke goede vrienden. Dankzij Femke ontsnapt Tim zelfs aan een blaam of zelfs ontslag bij de politie: tijdens het initiële verhoor heeft hij namelijk een procedurefout gemaakt. Femke vraagt Tom om deze fout niet te melden op het proces. Tim en Femke trachten romantische avonden te organiseren, dewelke steeds mislukken. Op 1 date spreken ze af dat hij Femke ophaalt bij Marianne Bastiaens. Net op dat moment dringt Guy binnen om wraak te nemen op Mayra. Uiteindelijk kan Tim Guy overmeesteren en loopt alles goed af. Uiteindelijk komt toch alles goed tussen de twee, en ze worden al gauw een koppel. Femke trekt in bij Tim nadat Jens verhuist naar café Frens.

Na een gevecht moet Tim verzorgd worden in het ziekenhuis. De persoon met wie hij vocht blijkt daar geen vreemde te zijn. Hij is namelijk besmet met het HIV virus. De kans dat Tim ook besmet is, is vrij klein maar niet onbestaand. Na drie maanden weten ze de uitslag, echter zorgt dit voor druk op zijn relatie. Hij duwt Femke weg uit vrees om haar ook te besmetten. In een zwak moment hebben Femke en Peter gemeenschap. Dit leidt tot een tijdelijke breuk tussen Tim en Femke. Echter blijkt Femke zwanger te zijn van Peter. Ze wil in het geheim een abortus laten plegen, maar Tim vindt de predictor.

Seizoen 19 Edit

Tim ontdekt de affaire van Peter en Femke en reageert woedend. Hij pakt zijn spullen bij elkaar en gaat bij Jens logeren. Als Femke na wat champagne achter het stuur kruipt, wordt ze aangehouden door Tim. Hij trekt onmiddellijk haar rijbewijs in. Een paar dagen later krijgt Femke een brief. Aangezien ze vrij was onder voorwaarden, moet ze nu wel naar de gevangenis. Femke blijft Tim brieven sturen, tot grote ergernis van hem. Tim start enige tijd later een relatie met Sam De Witte. Tim verzwijgt dat hij iets had met Femke. Wanneer Sam hierover hoort in Zus & Zo begint ze zich vragen te stellen. Daarbij komt dat Femke, na haar vrijlating, plots aan de deur staat en Sam nu pas verneemt dat zij ook zwanger is. Het komt bijna tussen een breuk tussen Tim en Sam, maar Tim bundelt zijn krachten en vertelt Femke dat hun relatie definitief over is en dat hij - als niet-natuurlijke vader - niets te maken wil hebben met het kind.