Wikia

Thomas "Tom" De Decker
Seizoenen 12345141516171819202122232425 Tom Portret 2019
Eerste verschijning Aflevering 1 - 23 december 1995
Gespeeld door Wim Stevens (voorheen Donald Madder)
Huidig beroep Hoofdaandeelhouder en advocaat bij Advocatenkantoor De Decker-Baert
Huidige partner Karin Baert
Kinderen Robin Bomans en † Sandrine De Decker (biologisch)
Stan Van Damme (adoptie)
Ouders Walter De Decker en Marianne Bastiaens
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages

Algemene Informatie

Tom De Decker is een hoofdpersonage dat van aflevering 1 tot en met aflevering 341 en van aflevering 396 tot en met aflevering 783 door Donald Madder en sinds aflevering 2551 wordt vertolkt door Wim Stevens.

Familie en Liefdesleven

Tom is afkomstig uit de familie Bastiaens. Hij is de zoon van Walter De Decker en Marianne Bastiaens. Zijn vader kwam ten overlijden op 19 februari 1997 ten gevolge van een hersenbloeding. Hoewel zijn ouders voorheen lange tijd geen contact hadden, waren ze samen op het moment dat Walter stierf. Langs Mariannes kant heeft Tom twee grootouders genaamd Charles Bastiaens en Madeleine Van Vooren, een nonkel Carlos Bastiaens en tante Claire Bastiaens.

Tom heeft ook een zus genaamd Ann De Decker. Ann heeft Sandrine De Decker, het kind van Tom en Peggy Verbeeck, geadopteerd in 2010. Mayra Magiels heeft enkele jaren later het meemoederschap van Sandrine opgenomen. Verder heeft Tom een zoontje met Bianca Bomans genaamd Robin Bomans, die momenteel in Marokko verblijft.

In zijn studententijd had Tom een kortstondige relatie met Hannah. Na een drugskwestie verbrak Hannah de liefdesrelatie. Ook met Bianca Bomans vond Tom niet het geluk. De volgende in rij was Rebecca De Taeye, waarvan Tom ook de zangcarrière trachtte op pijl te zetten, liep met een sisser af, net als de zangcarrière. Niet veel later begon Tom iets met dochter van nonkel Carlos - Sara Wouters - ondanks hun verstandhouding. Maar toen de familie hier hoogte van kreeg kwam er al snel doorslaggevende kritiek op hun relatie.

Tom vond zijn weg terug naar Bianca, maar die bleek een grote boon te hebben voor Werner Van Sevenant. Tom vertrok daarop voor een lange periode naar Canada, maar bij zijn terugkeer naar België in 2009 blijkt dat hij inmiddels al een jaar samen is met Bianca. Maar Tom had inmiddels de lakens gedeeld met Peggy - waarvan Sandrine het resultaat was - en begon daarbij een langdurige affaire met haar. Peggy hakte de knoop door en vertelde de waarheid, waarop Tom door Bianca werd gedumpt en hij voor Peggy koos. Ondertussen droeg Bianca hun kind Robin, waarmee ze naar Marokko vluchtte samen met Mo Fawzi. Peggy was op de hoogte hiervan en verhinderde daarbij dat Tom zijn kind zou terughalen, wat leed tot een breuk.

Daarna begon Tom kort iets met Lynn Courtois, maar vond uiteindelijk zijn weg naar Judith Van Santen, waarmee hij momenteel in zijn ouderlijk huis woont. Judith heeft twee kinderen genaamd Stan Van Damme en Emma Van Damme. Tom heeft echter al meerdere keren een scheve schaats gereden met zijn werkpartner Karin Baert.

Studies en Beroepsleven

Tom ging na zijn middelbare school naar de universiteit om Rechten te studeren, net zoals zijn grootvader. Hij is een tijd vice-praeses van zijn studentenvereniging. Vlak na het beëindigen van zijn studies start hij Advocatenkantoor De Decker op. In zijn eerste zaak tracht hij voor Steve Desmyter te pleiten, een vriend die verdacht wordt van het aanranden van Valerie Wijndaele en werd aangevallen door diens vriend Werner Van Sevenant. Wanneer blijkt dat Valerie de waarheid vertelde en Steve hen bedreigde in zijn ouderlijk huis, vertrekt Tom uit schaamte naar Belize voor negen jaar.

Bij zijn terugkeer kan Tom aan de slag bij Notariaat Vlerick, een kantoor dat werd opgericht door Peter Vlerick. Door een voorval wordt Peter ontzet uit zijn functie van notaris. Tom richt daarop opnieuw Advocatenkantoor De Decker op in 2011 en neemt het voormalige notariaat over. Als dank neemt hij Peter aan als mede-advocaat.

Karin Baert koopt zich in bij het advocatenkantoor wanneer Peter zijn werk er wil verdelen met dat in De Withoeve. Baert heeft een uitstekende reputatie en is dus een grote meerwaarde voor het kantoor. Door het aannemen van een zaak waarbij Tom Eddy Van Noteghem moest verdedigen, die aan de basis lag van het overlijden van Peters zoontje Lucas De Grote, stapte Peter uit de zaak. Karin vermoedt dat hij aan ieder 10% verkoopt en is enthousiast om gelijke partners te kunnen worden met Tom. Maar dan krijgt ze te horen dat Peter al zijn aandelen aan Tom wil verkopen. Tom stemt akkoord met de deal van Peter. Vanaf dan bezit Tom een meerderheid van 60%.

Verhaallijnen

Er zijn (nog) geen details over de verhaallijnen van dit personage beschikbaar.

Trivia

Quotes

Aflevering 4280 - Karin probeert Tom opnieuw te kussen enkele dagen voor zijn huwelijk

Tom: Ik kan dat niet maken. En trouwens, ik wil het ook niet, ik had nooit naar hier mogen komen.
Karin: Allee, toe. Blijf hier, oké? Ge zijt mijn enige vriend.

Tom: Probeer dan ook mijn vriend te zijn. In plaats van mijn kop altijd zot te maken.

Generiek

Fotoshoot

Foto's

Nuvola single chevron right Zie Galerij: Tom De Decker voor het hoofdartikel over dit onderwerp.

Druk op "uitklappen" om alle afbeeldingen te zien uit deze galerij.

Lees Meer