Wikia

Dit is een pagina over de gebeurtenissen die zich vóór de serie plaatsvonden. Ze zijn gerangschikt per familie.

​Familie BomansEdit

Staf Bomans heeft samen met Florentine Rousseau twee zonen, namelijk Frank Bomans en Luc Bomans. Deze is smoorverliefd op het buurmeisje Rosa Verbeeck. Ze is echter niet goed genoeg voor zijn ouders en ze moeten stiekem afspreken. Toch ontdekt Frank dit en gaat hij alles verklikken. Hij zorgt zelfs voor de definitieve breuk tussen de twee, door Luc te doen denken dat Rosa een ander heeft. Luc is woest en houdt het niet meer uit thuis. Hij vertrekt dan maar naar Amerika. Rosa is zeer droevig en vindt troost in de armen van Frank. Later wordt ze zwanger en bevalt ze van een dochter, Peggy Verbeeck. Ze zwijgt in alle geuren en kleuren over wie de vader is.

Luc, Frank en Staf hebben ook een loodgietersbedrijf. Dat loopt helemaal in de soep door Luc zijn vertrek. Die heeft inmiddels in Amerika een pralinezaak geopend samen met Florence. Hun zaak gaat zelfs zo goed dat ze kunnen uitbreiden en ze een nieuwe zakenpartner aannemen. Maar Luc ontdekt dat Florence een relatie heeft met die partner en trekt na 18 jaar terug naar België. Daar komt hij te weten dat zijn vader is overleden aan een hartaanval. Frank verwijt het hem, doordat het van de spanningen was. Florke is ondertussen verhuisd naar Walonië en een relatie begonnen met Pierre. Wanneer die in zijn slaap sterft, besluit Florke terug naar Vlaanderen te gaan.

Familie De DeckerEdit

De dokter van het dorp, Walter De Decker, heeft samen met zijn vrouw Marianne Bastiaens een zoon en dochter. Tom De Decker en Ann De Decker. Ze hebben ook een huishoudster in dienst, genaamd Felicienne Lejeune. Wanneer hun huwelijk op de klippen loopt verhuist Marianne samen met Tom naar Knokke. Ze gaat af en toe nog wel eens langs bij Ann en Walter, waarmee ze nog steeds getrouwd is. Tussen haar en Ann klikt het echter niet zo goed.

Familie De RuyterEdit

Jean-Pierre De Ruyter en zijn vrouw Evelyne hebben samen een dochter Marie De Ruyter. (Later in de serie wordt bekend dat Marie een dochter is van Dré Van Goethem) Ze lijden het perfecte leventje totdat op een dag het noodlot toeslaat. Wanneer Jean-Pierre dronken achter het stuur kruipt krijgen ze een ongeluk. Het resultaat is een dode Evelyne en een blinde Marie. Zij blijft het hem ook altijd verwijten, waardoor hij zich bijzonder schuldig voelt.