Viv Van Rooy
Seizoenen 2526 Viv Portret S25.jpg
Eerste verschijning Aflevering 4679 - 20 september 2019
Gespeeld door Lynn Van den Broeck
Huidig beroep Geen
Huidige partner Jef Van Hout
Kinderen Geen
Ouders Onbekend en Chantal Clerckx
Huidige categorie Huidige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaFotoshootFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Viv Van Rooy is een nevenpersonage dat van 20 september 2019 (aflevering 4679) tot en met 25 november 2020 (aflevering 4898) en sinds 21 januari 2021 (aflevering 4939) wordt vertolkt door Lynn Van den Broeck.

Familie en Liefdesleven

Viv is de dochter van Chantal Clerckx, een alleenstaande moeder. Chantals nieuwe vriend Jasper Berens is allesbehalve een zegen voor Viv, aangezien hij aan de drugs en alcohol zit en haar moeder regelmatig bedriegt. Daarbij komt hij regelmatig in aanvaring met de politie. Viv heeft niks liever dan Jasper uit hun leven te zien. Haar wens lijkt op een ongelukkige manier ingewilligd te worden wanneer Jasper vermoord teruggevonden wordt.

Lowie Bomans springt na de breuk met Olivia van de ene date naar de andere. Het klikt goed met Viv en de vonk slaat over tussen de twee. Hoewel ze hun verhouding niet als relatie willen definiëren, vinden ze toch trouw bij elkaar. Nadat Lowie problemen maakt over Viv haar werk bij ACE maakt Viv een einde aan hun verhouding.

Studies en Beroepsleven

Viv doet net zoals Joren De Witte in het secundair onderwijs TSO, met de studierichting koel- en warmtechnieken. Door aan een project samen te werken geraakt ze goed bevriend met Joren. Viv haar moeder is invalide, waardoor de sleur van het huishouden terecht komt op haar jonge schouders. Ze verwaarloost haar schoolwerk en komt zelfs niet altijd opdagen.

Viv vindt een studentenjob in Bar Madam, waar ze regelmatig komt inspringen. Ze wordt nadat ze afgestudeerd is een vaste job aangeboden door Sam, maar dat ziet ze niet zitten, aangezien ze niet lang hetzelfde wil doen. Daarna gaat ze aan de slag bij ACE, waar ze samen kan werken met Joren, maar ook daar wil ze niet al te lang blijven plakken. Wanneer een vriendin van haar hulp vraagt voor de renovatie van een opvangtehuis voor daklozen gaat Viv op het voorstel in.

Verhaallijnen

Thuis afl4844 T2 LowieVivTamara.png
Thuis afl4852 T1 ChantalViv.png

Gevlucht

Jasper is na zijn vrijlating weer contact beginnen opzoeken met Chantal, zonder het medeweten van Viv. Wanneer hij op een avond onverwacht bij hun thuis staat, slaat Viv in paniek en neemt ze haar moeder mee naar Lowie zijn thuis. Lowie stelt haar gerust en wil moeder en dochter zolang als nodig is onderdak aanbieden.

Jasper staat plots bij Lowie zijn thuis. Hij wil praten met Chantal. Viv wil niet dat zijn moeder zich terug verzoent met een persoon zoals Jasper, ondanks het feit dat hij beweert zijn leven gebeterd te hebben. Ze stelt haar voor het ultimatum te kiezen tussen haar dochter of Jasper. Chantal kiest aanvankelijk voor bij Viv te blijven, maar trekt dan toch opnieuw in bij Jasper.

Thuis afl4865 ET2 LowieViv.png
Thuis afl4884 ET1 ChantalViv.png

De dood van Jasper

Chantal heeft al enkele dagen niks meer van Jasper gehoord en begint zich zorgen te maken. Zelfstandig makelaar Jacques Pieters was bezig met de verkoop van hun huis en laat weten dat hij ook niks meer van Jasper gehoord heeft. Wat ze niet weten, is dat Jacques inmiddels Jasper vermoord heeft omdat hij te dichtbij kwam in de verkrachtingszaak.

Viv en Lowie worden opgeschrikt door een vreemd telefoontje van Chantal. Ze is in alle staten nadat ze vernomen heeft dat het lichaam van Jasper teruggevonden is in de vaart. Viv vangt haar moeder op en helpt haar verder te gaan met haar leven. Met de hulp van Viv kan ze in een bedrijf werk vinden en zo terug wat zelfstandiger worden.

Thuis afl4894 T1 VivLowie.png
Thuis afl4897 T2 LowieViv.png

Werk bij ACE

Sam vraagt nadat ze Angèle ontslagen heeft als Viv kan inspringen in Bar Madam. Viv kan het geld goed gebruiken en stemt graag toe, maar als Sam haar vraagt om vast in dienst te komen weigert ze vriendelijk. Ze wil zich namelijk nergens binden. ACE, het bedrijf waar Joren werkt en tevens een onderaannemer is van Boowie, het bedrijf van Lowie, zoekt een nieuwe werkkracht en neemt Viv aan.

Een vete tussen ACE en Boowie is losgebarsten na een conflict tussen Bob en Christine, en door een ongelukkige timing komt net dan Lowie te weten dat Viv voor hen begint te werken. Viv is in alle staten als hij haar verbiedt er te gaan werken en maakt een einde aan hun verhouding. Na enkele dagen bij ACE gewerkt te hebben gaat ze in op het voorstel van een vriendin om mee een opvangtehuis voor daklozen te renoveren.

Trivia

Fotoshoot

Foto's

Lees Meer