Wikia

Doodgezwegen

(On)gewenst

(On)gewenst is de tweede roman uit de boekenreeks Wat u (nog) niet zag op tv.

Algemene InformatieEdit

Doodgezwegen is een boek uitgebracht door Borgerhoff & Lamberigts. Het is geschreven door Annelies Lafleur, in samenwerking met Jan Matterne Jr. Het boek telt 192 pagina's en heeft als ISBN 9789089315151. Het werd gepubliceerd op 30 april 2015.

InhoudEdit

“Was ik (on)gewenst?” Al heel haar leven wordt Sam De Witte door die vraag gekweld. Wanneer ze zwanger blijkt van Tim Cremers, wil ze eindelijk achterhalen wie haar moeder is, en waarom die haar heeft gedumpt. Na een lange zoektocht verneemt Sam dat Simonne Backx haar moeder is, tot de verbazing van beiden. Hoe kon het zover komen? Waarom zou Simonne Sam zomaar hebben achtergelaten?

We gaan terug naar 1978. Simonne is nog een prille tiener. Ze woont met haar moeder Yvette en haar zus Angèle in een bescheiden café. Simonne wordt voor het eerst in haar leven echt verliefd pp een knappe, maar veel oudere jongen. Yvette reageert afwijzend, terwijl Angèle eerder jaloers is. Wat start als een stiekeme romance, groeit al snel uit tot een aaneenschakeling van moeilijke keuzes, dramatische gebeurtenissen en pijnlijke geheimen... Simonne blijkt zwanger te zijn en panikeert.
Bron: http://www.een.be/programmas/thuis/lees-een-exclusief-fragment-uit-ongewenst

PersonagesEdit

De personages vet gedrukt zijn personages die ook in de serie zijn voorgekomen.

TriviaEdit

  • De cover van het boek werd pas gepubliceerd op 24 april 2015, nadat het mysterie rond de moeder van Sam was uitgeklaard.