Wikia

Xander Tibergyn
Seizoenen 2526 Xander Portret S26
Eerste verschijning Aflevering 4829 - 17 april 2020
Gespeeld door Pieter-Jan De Paepe
Huidig beroep Geen
Huidige partner Onbekend
Kinderen Geen
Ouders Tom De Decker (?) en Tania Tibergyn
Huidige categorie Huidige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTriviaFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Xander Tibergyn is een nevenpersonage dat sinds 17 april 2020 (aflevering 4829) wordt vertolkt door Pieter-Jan De Paepe.

Verhaallijnen

Thuis afl4830 01

Wie is Xander?

We zien Xander voor het eerst tijdens een aanvaring met Tania Tibergyn naast de surfclub aan zee. Nadat Tom en Ann terug naar huis keren met Tania, blijkt dat Xander hen gevolgd is en Tom achtervolgt. Tania heeft een geheim op te biechten aan Ann en probeer Xander tevergeefs te bereiken, die niks meer van haar wil horen.

Thuis afl4836 13 Xander
Thuis afl4838 14 KarinXander

Op zoek naar Tom

Xander blijft Tom bespieden en begint zijn woning in de gaten te houden. Ondertussen hebben Tania en Ann geen idee van het feit dat Xander zo dichtbij zitten en proberen ze tevergeefs telefonisch contact met hem op te nemen. Samen gaan ze naar zijn woning aan zee, maar een vrouw vertelt dat hij hem al een lange tijd niet meer gezien heeft.

Tijdens zijn zoektocht komt Xander terecht bij het advocatenkantoor van Tom en ontmoet hij Karin Baert. Hij vertelt haar dat hij de zoon is van Tania en op zoek is naar Tom, aangezien hij er zeker van is dat die zijn vader is. Tania heeft hem aan zee verteld dat hij het resultaat was van een verkrachting in de surfclub en zijn vader dus nog leeft, in tegenstelling tot wat ze hem altijd verteld heeft.

Trivia

  • Pieter-Jan De Paepe is de zoon van acteur Johan De Paepe, die een relatie heeft met Katrien De Becker (Tania Tibergyn).
  • Tijdens de COVID-19-crisis moesten acteurs een afstand van anderhalve meter bewaren op de set. De Paepe en De Becker zaten reeds in elkaars bubbel, en moesten deze regel dus niet handhaven.
  • Zowel de naam van het personage als de acteur bleven uit in de aftiteling van zijn eerste afleveringen. Het personage zijn identiteit bleef op die manier optimaal bewaard.

Foto's

Lees Meer